Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.
Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
door Mark1989 » 16 okt 2017, 16:06
Goedemiddag,
Binnenkort moet ik de koppakking van een 206 TU3JP motor gaan vervangen. Ik heb wel redelijk wat sleutel ervaring maar een aantal tips zijn natuurlijk altijd welkom.
Is er iemand die toevallig een handleiding heeft voor het vervangen van de koppakking, of wat tips?
Alvast bedankt,
Groeten Mark
-
Mark1989
-
- Berichten: 3
- Geregistreerd: 13 okt 2017, 10:14
door Keezx » 17 okt 2017, 16:02
Het is een redelijk recht op en neer klus.
Uitlaatspruitstuk kan blijven zitten, inlaat eraf is IMO makkelijker i.v.m. de vele stekkers e.d. die dan niet los moeten.
Kijk op Problemcar voor de te gebruiken kopppakking, daar zitten nogal wat pro's met goeie tips daarvoor.
De standaard koppakkingen zijn niet helemaal probleemloos i.v.m. het oliekanaal rechtsvoor.
-
Keezx
-
- Berichten: 367
- Geregistreerd: 04 feb 2012, 22:04
door Mark1989 » 17 okt 2017, 20:04
Bedankt voor je reactie, ik ga ermee aan de gang. Ik heb al een koppakkingsset van victor reinz aangeschaft. Bekende problemen mee?
-
Mark1989
-
- Berichten: 3
- Geregistreerd: 13 okt 2017, 10:14
door Keezx » 17 okt 2017, 22:31
Mij niet bekend, maar ik heb een paar weken geleden een dergelijke klus gedaan met en voor iemand en die had al wat gekocht en achteraf hadden we mogelijk toch wat research moeten doen want ik kwam op problemcar tegen dat men in garages graag MLS pakkingen voor deze motoren gebruikt omdat de standaardpakkingen op vrij korte termijn toch problemen kunnen geven, en wie doet er graag dubbel werk?
De distributie moet ook los , heb je daar al aan gedacht?
-
Keezx
-
- Berichten: 367
- Geregistreerd: 04 feb 2012, 22:04
door thijs1983 » 21 okt 2017, 08:47
en niet vergeten kleppen stellen.
-
thijs1983
-
- Berichten: 7
- Geregistreerd: 29 sep 2017, 21:16
door 206sw » 06 nov 2017, 21:27
-nieuwe koppakking,van bijv de 106gti nemen
-klepdekselpakking
-spruitstukpakkingen,vaak complete sets
-kopbouten
-distributieriemset,waterpomp,poly v-riem set
-evt indien nodig keerring nokkenas/krukas
-olie+filter
-koelvloeistof,indien systeem vervuilt spoelen en wellicht een thermostaat
-kop controleren,vlakken lang niet altijd nodig.
Je kunt het zo gek maken als je wil,of enkel een nieuwe pakking steken.
-
206sw
-
- Berichten: 14
- Geregistreerd: 16 sep 2017, 00:07
Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten