Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.
Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
door nico-en-esther » 10 sep 2017, 14:06
hallo iedereen.
Wij hebben in onze nekaf jeep een gereviseerde(alles nieuw)indenor XD2 ingebouwd.De brandstofpomp zat er niet bij en die hebben we van een donormotor gehaald.Pomp is getest bij een dieselspecialist en bleek nog erg goed.Nu is het probleem:De motor loopt als een zonnetje,trekt goed en start meteen.Maar stationair loopt de motor onregelmatig en begint bovendien heel erg te roken,ruikt echt naar onverbrande diesel.bij een klein beetje gas verdwijnd alle rook weer en is er niets meer aan de hand.Maar als je bv bij een stoplicht staat of om een andere reden even met stationaire motor draait:een drama!pomp is dus getest,verstuivers zijn nieuw.Wie o wie kan mij helpen?Of kan het uiteraard tegen een vergoeding verhelpen door de pomp af te stellen cq op tijd te zetten?Ik woon in drunen bij waalwijk.Ik hoop op snelle en bruikbare reacties,alvast bedankt!
Nico
-
nico-en-esther
-
- Berichten: 1
- Geregistreerd: 10 sep 2017, 13:47
door Michael » 10 sep 2017, 16:08
wat voor rook?
ws heb je een lucht lek, valse lucht geeft blauwe rook.
laat hem maar eens lopen op een fles direkt op de pomp dus 1 maar aansluiting.
ps is zo'n ombouw naar de XD2 een beetje te doen ?
heb nekaf en div motoren liggen.
404 familiale
404 pick-up 1972/78/79 werkpaarden
404 pick-up kipper
404 oplegger combinatie
404 coupe 1967 grijs
404 pick up verlengd
404 pickup "DANGEL"
403 pickup
504 pickup en sedan
202 pickup
-
Michael
-
- Berichten: 1239
- Geregistreerd: 31 maart 2004, 22:59
- Woonplaats: brummen
door Muvanda » 13 jan 2018, 09:09
Hallo!
Is jou rookprobleem ondertussen opgelost?
Ik heb momenteel het volgende "probleem", vergelijkbaar met het jouwe:
-xd3td motor draait netjes stationair maar als je het gaspedaal een milimeter indrukt begint hij te roken en te stinken naar onverbrande diesel. Druk je het gaspedaal een milimeter of twee dieper in dan draait de motor weer netjes.
Voor de rest rijdt en trekt de motor prima, en verbruikt 1op 17.
Blijkbaar zou de "Transfertdruk" in de pomp moeten (bij) -geregeld worden....
Welke Lucas cav - dieselpomp specialist kan hier een juist antwoord op formuleren + een juiste werkwijze uitleggen?
mvg
Walter
-
Muvanda
-
- Berichten: 60
- Geregistreerd: 19 mei 2009, 13:26
door beeperhorrie » 13 jan 2018, 13:13
Je gaat geen antwoord krijgen; topic starter heeft na het plaatsen van het bericht nooit meer ingelogd.
-
beeperhorrie
-
- Berichten: 593
- Geregistreerd: 31 jul 2015, 08:46
door Muvanda » 13 jan 2018, 17:42
...als je het GOED leest wordt er naar een verklaring gepolst van eventuele dieselkenners die dit probleem herkennen; dat de topic starter niet meer inlogd is zijn probleem: de beginvraag werd aan hem gesteld gewoon uit beleefdheid!!
mvg
Walter
-
Muvanda
-
- Berichten: 60
- Geregistreerd: 19 mei 2009, 13:26
door beeperhorrie » 13 jan 2018, 18:45
Wat fijn dat je zo beleefd bent, echt helemaal niets van te merken hoor maar toch. Was al bang dat je hoopte op antwoord van de topic starter.
-
beeperhorrie
-
- Berichten: 593
- Geregistreerd: 31 jul 2015, 08:46
Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten