brandstoffilter 107

Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

brandstoffilter 107

Berichtdoor Ads57 » 16 aug 2017, 11:11

Hallo, ik ben Ad, en nieuw hier. Bij onze 107 met LPG uit 2008 het volgende fenomeen, bij koude start op benzine slecht lopen en geen kracht. Bougies zijn iridium en recent vervangen, luchtfilter is nieuw, dus lijkt het op inspuitprobleem (soort choke?) of brandstoffilter. Iemand suggesties?
Ads57
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 16 aug 2017, 11:03

Re: brandstoffilter 107

Berichtdoor jerilo » 16 aug 2017, 19:32

Kan een benzinefilter zijn. 1 geheel met pomp in de tank.
Vermoed eigenlijk vervuilde benzine injectoren. Met rijden op lpg worden de benzine injectoren alleen tijdens starten gebruikt hierdoor geen lekkere benzine doorstroming hierdoor vervuiling vastzitten van de injectornaald. Je zou eens een goede brandstof reiniger bij een verse volle tank kunnen doen en deze tank eens leegrijden uitsluitend op benzine en even niet op lpg. Anders injectoren verwijderen en laten reinigen, ultrasoon reiniging.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl
jerilo
 
Berichten: 463
Geregistreerd: 14 jul 2011, 13:36
Woonplaats: Hoeksche-Waard

Re: brandstoffilter 107

Berichtdoor Ads57 » 03 sep 2017, 11:51

Bedankt Jerilo,
de gas/benzine schakeling is bij deze auto temperatuursafhankelijk. Dus de eerste kilometer rijdt hij sowieso op benzine en na even stilstaan schakelt hij terug op benzine, maar we gaan het proberen.
groeten, Ad
Ads57
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 16 aug 2017, 11:03

Re: brandstoffilter 107

Berichtdoor zwolly » 24 feb 2018, 08:25

Tipje, zou eens Injector cleaner van Wijnss, paars flesje, in de benzinetank kiepen bij een tankbeurt, gewoon een vol flesje erin en dan lekker een stukkie op benzine rijden als dit kan, dit werkt echt heb ik bij verschillende auto's gemerkt, heb eens een auto gehad van een ander merk die ging nogal eens id noodloop etc , bleken de injectoren te wezen ná uitlezen dealer (Volvo S60) nadat ik deze injectorcleaner van Wijnss gebruiken ging is dit nimmer meer voorgekomen, dit goedje 'smeert' de injectoren ook nog eens, heb daarna om de tankbeurt elke x (meestal) weer een flesje cleaner toegevoegd, kocht deze flesjes bij de auto onderdelen groothandel (bv brezan etc) voor nog geen 10euro de flesje, bij de pomp betaal je gerust rond de 16euro de flesje..baat het niet dan schaad het niet, proberen waard voordat je hoge kosten gaat maken :mrgreen:

Jerilo zei het ook al zie ik :oops:

De volvo dealer wilde al overgaan tot het monteren van 5 nieuwe injectoren (5 cilinder) a 250euro stuk excl arbeidsloon, kwam dan totaal op 2000euro incl alles, nee dank u, ik denk er nog even over, tot ziens :lol:
zwolly
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 24 feb 2018, 08:18


Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten

cron