DJ5TED - Hoe krijg ik de borgmoer van de spanrol los?

Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

DJ5TED - Hoe krijg ik de borgmoer van de spanrol los?

Berichtdoor superTED (DJ5) » 11 jul 2017, 14:22

Van mijn Peugeot Boxer 2.5tdi 79kw/108pk DJ5-TED wil ik de spanrol van de dynamo losmaken om de multiriem (en spanrol) te vervangen.
Hoe dit in theorie moet, is vrij eenvoudig. De praktijk is weerbarstiger...

Om de spanrol te kunnen lossen, moet eerst de bijbehorende borgmoer verdraaid worden.
Dat is de onderste moer op het plaatje (op de auto zit deze helemaal boven op de schroefdraad, i.p.v. helemaal onder op de schroefdraad zoals op het plaatje), maar dat lukt mij niet om de volgende redenen:

1) Het is zeer zeer lastig om bij deze borgmoer te komen, maar vooruit, met veel pijn en moeite gaat het om met een steeksleutel erbij te komen;
2) Als je dan met de steeksleutel erbij bent, dan is er geen ruimte om de steeksleutel om de moer heen te steken;
3) Had dat wel gekunt, dan is er sowieso geen ruimte om de steeksleutel te bewegen om zo de borgmoer te lossen.

Ik sta voor een raadsel. Kan iemand mij zeggen hoe ik de borgmoer kan verdraaien? Bedankt alvast voor de moeite te reageren.

Afbeelding
Afbeelding
Ik zoek nog een oplossing voor hoe de borgmoer van de spanrol van mijn Peugeot Boxer los gaat:
http://www.peugeotforum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=46&t=30262

Bedankt voor het meedenken
(tot nu toe wel kijkers, maar jammer genoeg 0 reacties)
superTED (DJ5)
 
Berichten: 8
Geregistreerd: 11 jul 2017, 11:44

Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten