Oplossing voor olieverbruik van diverse motoren.

Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Oplossing voor olieverbruik van diverse motoren.

Berichtdoor gw-tje » 23 maart 2016, 13:42

Voor hen die een Oilsaver willen bestellen en nog geen PB kunnen versturen, neem contact op via: gerbert.anita (ED) online.nl

Er is wat te doen aan het hoge olieverbruik van de 1.8i en 2.0i 16V benzinemotoren van PSA die in de 307 en 407 zijn toegepast en ook voor de TU1,3,5JP motoren uit de 106 en 306.

Op het C5-forum wordt al een tijdje een discussie gevoerd over het hoe en waarom van het hoge olieverbruik van sommige EW-motoren. Het gaat eigenlijk op voor de 1.8i en 2.0i benzinemotoren.
Momenteel rijd ik mijn tweede C5 op LPG en beide voertuigen hebben daar behoorlijk last van. Zo gebruikte mijn eerste met EW10J4 rond de 1:3000 km mijn huidige met EW10A zit rond de 1:4000. Maar er zijn gevallen bekend waarbij dit olieverbruik nog aanmerkelijk hoger ligt. Aangezien goede olie nog steeds een prijzig goedje is, begon ik na te denken over een oplossing maar vooral: waar komt het door.

Eind 2015 moest ik een koelwaterslang van het thermostaathuis naar het oliefilter vervangen, en kwam ik erachter. Om er gemakkelijk bij te kunnen had ik het inlaatspruitstuk gedemonteerd.
Wat me opviel was de koolaanslag op de inlaatkleppen en de hoeveelheid olie die uit het spruitstuk kwam druipen. De carterventilatie is de oorzaak van het olieverbruik!

Afbeelding

Afbeelding

Met deze informatie ben ik verder gegaan heb ik een restrictor ontworpen die ik in de pijp heb geplaatst van het kleppendeksel. De carterventilatieslang daarop weer aangesloten en rijden maar.

Dit zijn er een paar in diverse afmetingen.

Afbeelding

Montage voor bijvoorbeeld een EW10A is eigenlijk heel eenvoudig:

Afbeelding

- Motorkap openen en zwarte kunststof motordeksel losnemen.

Afbeelding

- Aan de zijkant van het voorste kleppendeksel (inlaatzijde) bevindt zich
de carterventilatieslang. Duw deze wat naar links, druk de gele vergrendeling in
en trek de slang voorzichtig naar rechts los. Druk hem dan even naar beneden
zodat hij niet voor de opening van de aansluiting zit.

Afbeelding

- Maak de O-ring vochtig met wat smeerolie en duw hem met de O-ring zijde in het gat van de aansluiting.Een klein tikje met de hamer is al voldoende en druk de restrictor helemaal
tot aan de borst in het gat.

Afbeelding

De schroefdraad aan de voorzijde maakt het mogelijk om de restrictor weer te verwijderen door hier een schroef M4 in te draaien zodat je daaraan kunt trekken om hem te verwijderen.
Wanneer het allemaal te strak gaat voor je gevoel, kun je ervoor kiezen om de dunnere O-ring, die los is bijgeleverd, te gebruiken. Er kan namelijk wat variatie in de afmetingen van de opening zitten. Nu de slang weer aansluiten, terwijl je de gele vergrendeling weer ingedrukt houdt.
Volledig over de aansluiting duwen en de vergrendeling loslaten. Controleer of deze goed vast zit. Zwarte motordeksel weer in positie klikken en klaar!

Ook voor de EW10J4 is er een oplossing:

Afbeelding

Bij de EW10J4 wordt hij met een hamertik in de ventilatieslang bevestigd.

Afbeelding

Op dezelfde wijze als bij de EW10A wordt de variant voor de TUxJP motoren bevestigd in de pijp van de carterventilatie op het kleppendeksel.

Hier is de restrictor in vol ornaat:

Afbeelding

Nu lijkt dit zuiver een commerciële actie mijnerzijds maar ik wilde jullie als Peugeotrijders dit fenomeen niet onthouden, vandaar dat ik het hier met jullie deel.
Ondertussen rijden er 26 Citroëns rond met dit eenvoudige hulpmiddeltje van de EW10J4 tot de 6FZ en EW10A tot de TU5JP. En de resultaten zijn er.
Er is een meetbaar verschil in (minder) olieverbruik bij alle rijders geconstateerd. De verbeteringen lopen soms op tot een 80% minder verbruik!

De prijs voor dit slimme ding is op dit moment Euro 42,50. Met verzending in luchtbubble-envelop en extra O-ring komt hij voor Euro 45,= bij je thuis.
Info via Pb.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Update: Er zijn ondertussen 106 Oilsavers in gebruik en er is nog geen enkele teleurstelling of klacht gemeld........ (01-02-2018)

De prijs is ondertussen wat gezakt elke Oilsaver kost nu €33,=
Voor de EW7J4/EW10J4/EW10A en ook voor de VTi motoren. In de THP motoren zijn 2 carterventilatieopeningen aanwezig en is de prijs dus €66,=.

Meer informatie en bestellingen: gerbert.anita (ED) online.nl
Laatst bijgewerkt door gw-tje op 02 feb 2018, 10:50, in totaal 2 keer bewerkt.
gw-tje
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 23 maart 2016, 11:31
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Oplossing voor olieverbruik van diverse motoren.

Berichtdoor joospeugeot » 23 maart 2016, 19:52

\
Laatst bijgewerkt door joospeugeot op 16 apr 2016, 02:32, in totaal 1 keer bewerkt.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: Oplossing voor olieverbruik van diverse motoren.

Berichtdoor gw-tje » 24 maart 2016, 09:57

Je moet je wel realiseren, joospeugeot, dat ik ze bij een machinefabriek in opdracht moet geven en een kleine serie moet laten maken.
Daarnaast zit jij dan misschien nog niet in de "doelgroep" met motoren die echt 1:500 - 1:2000 aan olie verbruiken.
Bij deze auto's loont het zich zeker en die zijn er meer dan je zou willen geloven.
gw-tje
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 23 maart 2016, 11:31
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Oplossing voor olieverbruik van diverse motoren.

Berichtdoor willem_jacobs » 24 maart 2016, 10:36

en een rapportje van de gemeten verschillen?

ik ben wel nieuwsgierig namelijk...

daarnaast heeft het beperken van de ademmogelijkheid van kop en carter natuurlijk ook potentieel negatieve gevolgen... (denk aan rijden onder overdruk en de nodige schade aan keeringen die daar het gevolg van kan zijn...)
willem_jacobs
 
Berichten: 220
Geregistreerd: 14 nov 2014, 01:32

Re: Oplossing voor olieverbruik van diverse motoren.

Berichtdoor jacqabe » 24 maart 2016, 11:30

Prijs valt reuze mee, ik weet wat het kost om in kleine oplage bepaalde dingen te laten draaien. En als dit ook nog eens goed werkt lijkt het me snel terug verdiend. Als je bijvult met olie van een van de betere merken dan loopt dat ook in de papieren. Maar ik heb gelukkig geen olie verbruikende auto dus ben het niet nodig. Toch leuk dat je het met ons deelt, in ieder kan voor zich wel bepalen of hij het wil kopen of niet.
Groet en succes,
Abe
Peugeot 403B 1963, 504 cabrio 1972 en 203 Bachée 1950
Avatar gebruiker
jacqabe
 
Berichten: 1670
Geregistreerd: 09 aug 2013, 20:31

Re: Oplossing voor olieverbruik van diverse motoren.

Berichtdoor gw-tje » 24 maart 2016, 13:53

Er zijn inderdaad metingen verricht aan het inlaatspruitstuk en aan de oliepeilstok om met een vacuümmeter de verschillen te bekijken. Daar zijn geen significante verschillen
uit naar voren gekomen. De keerringen lopen geen gevaar, drukken lopen niet zodanig uit de pas dat daar een risico voor ontstaat. Bij veel garagebedrijven wordt tegenwoordig
bij THP motoren met een exorbitant olieverbruik zelfs de volledige carterventilatie afgedopt zonder dat er dan keerringen uitklappen. Dus geen zorgen.
De restrictor is direct tegen de motor aan bevestigd en staat daarmee in contact. De angst dat eventuele condens in de restrictor zou kunnen gaan bevriezen is daarmee ook tot
een minimum beperkt. De aanpassing is ook zeer eenvoudig, veel eenvoudiger dan bijvoorbeeld een catch-can. De olie blijft waar hij hoort, in de motor.
Mensen met 2 linker handen kunnen de restrictor eenvoudig plaatsen, een bezoek aan de garage is niet nodig.

Kortom: eigenlijk alleen maar voordelen. De prijs.....tja, kijk eens wat 4 liter goede motorolie kost en hoe lang het duurt voordat je die hebt verstookt. Dit met alle nadelige gevolgen
voor ons milieu, je inlaatkleppen en je katalysator. Ik denk dat de prijs zeer rechtvaardig is voor dit stukje vernuft.
gw-tje
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 23 maart 2016, 11:31
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Oplossing voor olieverbruik van diverse motoren.

Berichtdoor RogerSch » 24 maart 2016, 22:17

joospeugeot schreef:geld zat voor dat beetje. prijs vind ik over de top.

dan vul ik liever 1,5 liter bij van beurt tot beurt. kan ik heeeeul wat olie voor kopen en bijvullen voor dat geld.


Maar één stuk goedkoper dan de benodigde oplossing bij de V.A.G. 1.8 en 2.0 TSI motoren. Daar moeten nieuwe zuigers worden geplaatst met aangepaste olieschraapveren... Ben je toch zo'n 2900 euro kwijt...
Vroeger:
Peugeot 309 1.6 SR
Peugeot 306 1.6 Roland Garros
Peugeot 407 2.0 XS SW
Nu:
Hobby auto:Peugeot 205 1.9 CTI uit 1991. Kleur rood, 15 inch speedlines. Duo colour lederen bekleding.
Avatar gebruiker
RogerSch
 
Berichten: 205
Geregistreerd: 16 mei 2015, 14:55

Re: Oplossing voor olieverbruik van diverse motoren.

Berichtdoor joospeugeot » 25 maart 2016, 00:00

\
Laatst bijgewerkt door joospeugeot op 16 apr 2016, 02:32, in totaal 1 keer bewerkt.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: Oplossing voor olieverbruik van diverse motoren.

Berichtdoor RogerSch » 25 maart 2016, 00:13

joospeugeot schreef:denk je dan dat dingetje je probleem zou hebben opgelost. denk t nie hoor.


Nee helaas niet bij de V.A.G. motoren....
Vroeger:
Peugeot 309 1.6 SR
Peugeot 306 1.6 Roland Garros
Peugeot 407 2.0 XS SW
Nu:
Hobby auto:Peugeot 205 1.9 CTI uit 1991. Kleur rood, 15 inch speedlines. Duo colour lederen bekleding.
Avatar gebruiker
RogerSch
 
Berichten: 205
Geregistreerd: 16 mei 2015, 14:55

Re: Oplossing voor olieverbruik van diverse motoren.

Berichtdoor gw-tje » 25 maart 2016, 16:05

De cijfers beginnen heel langzaam binnen te druppelen:

- mijn eigen C5 eerst 1L:4000km, met restrictor 1L:7000km. Verbetering 75% minder olieverbruik.
- C5jan, eerst 1L:1500km, met restrictor 1L:2500km. Verbetering 67% minder olieverbruik.

Ik bedoel maar.........
gw-tje
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 23 maart 2016, 11:31
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Oplossing voor olieverbruik van diverse motoren.

Berichtdoor Rhodes » 28 maart 2016, 17:56

GW en JoosPeugeot,
Ik rijd een E7J4, de 1.8 versie van de E10J4 (= 2.0) als ik het goed heb.
Toenemend olieverbruik: verstookte de wagen een jaar geleden (30.000 km/jaar) nog een liter op de 3.500 km, nu is dat al flink meer.
Met die liter per 3.500 km kon ik vrede hebben en dat werd ook niet als extreem verbruik gezien, voor de motoren van dit type.
Vraag aan jullie beiden is eigenlijk: waar komt dit hoge verbruik vandaan en wie lost het hoe op. Is het wel op te lossen.
De wereld rijdt vol met deze blokken en hoog olieverbruik hoort er kennelijk bij. Ik doe er 10W40 in trouwens, dus wat dikker dan de voorgeschreven 5W30.
Qua prijs de opmerking dat de aanbieding van kort geleden op het Citroën forum 27,50 bedroeg.
Groet, Rhodes
Avatar gebruiker
Rhodes
 
Berichten: 54
Geregistreerd: 29 apr 2014, 08:40

Re: Oplossing voor olieverbruik van diverse motoren.

Berichtdoor joospeugeot » 29 maart 2016, 04:20

z
Laatst bijgewerkt door joospeugeot op 16 apr 2016, 02:32, in totaal 1 keer bewerkt.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: Oplossing voor olieverbruik van diverse motoren.

Berichtdoor Michael » 29 maart 2016, 23:28

pff Joos, wat maak je je druk.
iedereen beslist toch zelf, je hoeft er geen te kopen !!
waarom de handel zo afbranden ?
404 familiale
404 pick-up 1972/78/79 werkpaarden
404 pick-up kipper
404 oplegger combinatie
404 coupe 1967 grijs
404 pick up verlengd
404 pickup "DANGEL"
403 pickup
504 pickup en sedan
202 pickup
Avatar gebruiker
Michael
 
Berichten: 1239
Geregistreerd: 31 maart 2004, 22:59
Woonplaats: brummen

Re: Oplossing voor olieverbruik van diverse motoren.

Berichtdoor gw-tje » 31 maart 2016, 13:14

Het olieverbruik van deze motoren vindt plaats bij zuigerveer, klepseals en alle normale afdichtingen waar elke motor olie verliest. Zoals gezegd gaat er zeer veel door de schoorsteen via de carterventilatie.
Iceman van het C5-forum liet me weten dat hij nu een verbruik noteert van 1:4400 ipv 1:1800 km.

Voor wat betreft de prijs het volgende,
- de eerste serie is bijna op en daar heb ik niets aan verdiend,
- een Peugeot is inderdaad geen Citroën, en andersom.
- ik laat ze bijna per stuk op bestelling maken,
- en ja, ik wil er wel wat aan verdienen.
- waarom zou ik mijn diensten voor niets leveren?
Bij mij thuis moet de schoorsteen ook roken.
gw-tje
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 23 maart 2016, 11:31
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Oplossing voor olieverbruik van diverse motoren.

Berichtdoor kawakees » 29 nov 2016, 01:17

Hoi GW,

Top oplossing voor olieslurpende Peugeot's en Citroen's!!
Ik heb net een 407 SW aangeschaft waar bij de reden van verkoop onder andere olieverbruik was.
Bij aanschaf vier weken geleden tot de tweede streep olie.
Nu vier weken later staat het op de eerste streep.
Oorzaak is naar ik aanneem de lekke kleppendeksel pakking.
Deze is vervangen samen met de katalysator (via onderdelenlijn).

Echter heb ik weinig vertrouwen in het olieverbruik, zelfs na de reparatie.

Als fijn-mechanische instrument maker uit het verleden weet ik dat specifiek te maken onderdelen prijzig zijn, dus het geneuzel over die E45,- snap ik totaal niet.
Dat is een spotprijs voor een onderdelen dat (mits het werkt) zoveel kosten kan besparen, dit terzijde.

Mijn vraag is de volgende:

Ik heb onderstaande auto:

Peugeot 407 SW XS (6E) 2.0 16_V 140PK
2006
Motorinhoud: 1998 CC
Motorcode: EW10A(RFJ)

Als ik het goed begrijp past de restrictor in mijn auto (plaatsing is pineuts).

Maar wat doet dit onderdeel in en met de auto?

Omdat het olie niveau erg laag is hoor je klepstotters een paar seconde en 'moet' olie bijvullen.
Loop met het plan om de motor te behandelen met Flush en dan de olie te verversen met nieuw filter en slick50.
Dit heb ik ook bij mijn vorige 2.0 16v Volvo V40 (2002) gedaan en dat was subliem.
Echter deze auto verbruikte na 14jaar en 255.000km geen druppel olie.
Als de olie in de Peugoet de 'spuitgaten' uitloopt, heeft het geen zin deze behandeling te doen.

De laatste vraag die ik heb is eigenlijk voor mijn vriendin haar 2008 308 1.6 16v vti
Deze slurp 5w30!! Is daar ook een restrictor deels een oplossing?

Ik hoor het graag en nogmaals, super vinding!!

Gr. Kees
kawakees
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 28 nov 2016, 14:20

Re: Oplossing voor olieverbruik van diverse motoren.

Berichtdoor gw-tje » 21 dec 2016, 13:10

Op zich is de werking van de Oilsaver vrij eenvoudig. Het ding zit de oliestroom, die naar het inlaatspruitstuk op gang komt, in de weg.
Nog niet eens zozeer door wat weerstand die ontstaat, want er kan voldoende lucht doorheen, houdt het ding de olie gewoon in de motor. De lucht
moet via een labyrinth naar buiten en de olie scheidt zich hierbij af op de paddestoelvorm van de Oilsaver.

Voor de EW7 -en EW10 motoren is de werking ondertussen door de meer dan 50 gebruikers in het afgelopen jaar wel aangetoond. De meesten
waardeerden ook de rustiger motorloop en slechts 1 gebruiker had wat problemen. In het algemeen werd het olieverbruik praktisch 100% minder.
Ik bedoel dan dat wanneer men eerst 1 liter olie op 2500km verbruikte, dit nu teruggedrongen is tot 1 liter op 5000km.

Sinds kort is er ook een variant voor de EP6 motoren. Dit zijn de roemruchte oliezuipers met de versmerende inlaattrajecten en de distributieketting
problematiek. Op dit moment zijn er daar nu 4 van verkocht en we wachten met spanning af wat de uitwerking bij deze motoren is. Dat het helpt, buiten kijf,
maar wat zou het geweldig zijn wanneer de cilinderkop niet meer met granulaat aan de inlaatzijde gestraald zou hoeven worden.

Tot slot, gehorige klepstoters passen niet meer bij de EW10A maar meer bij de EW10J4. Je kunt een keer Wynn's hydraulic valve lifter concentrate toevoegen
aan de motorolie om te zien of een vervuilde stoter het probleem is. Normaal en tijdig motorolie verversen blijft, ook met de Oilsaver, gewoon van belang.

De ervaring die ik ooit met Slick50 heb gehad, 32 jaar geleden in het 4-takt motortje van mijn Honda SS50Z, was wat minder positief. De cilinderwand werd
met het spul zodanig glad gepolijst dat er geen hoonstreep meer in stond en er geen druppel olie meer aan de cilinderwand bleef hangen.
Het cilindertje en zuigertje zijn toen door warmlopen een vroegtijdige dood gestorven.
gw-tje
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 23 maart 2016, 11:31
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Oplossing voor olieverbruik van diverse motoren.

Berichtdoor zebkwala » 22 dec 2016, 18:39

Dit is een slimme oplossing, ik zal er een gaan proberen, heb nl. dezelfde problemen met olieverbruik een 2.0 16V 407
zebkwala
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 22 dec 2016, 18:28

Re: Oplossing voor olieverbruik van diverse motoren.

Berichtdoor BrianBeijers » 19 feb 2017, 19:08

@gw-tje

Ik ben geïnteresseerd in de oplossing voor de EP6 motor,
ik heb een peugeot 308 1.6 16V met een aanzienlijk olieverbruik , en ik hoop dit t verminderen met de oplossing die u heeft gevonden

Ik was benieuwd of hier al een update over was
Kan ik dan deze oplossing voor de ep6 motor bij u bestellen
Ik kan u helaas geen PB sturen dat lukt niet , vandaar dat ik op deze manier contact met u zoek

Met vriendelijke groet,

Brian
BrianBeijers
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 19 feb 2017, 18:05

Re: Oplossing voor olieverbruik van diverse motoren.

Berichtdoor Joep83 » 06 maart 2017, 11:23

BrianBeijers schreef:@gw-tje

Ik ben geïnteresseerd in de oplossing voor de EP6 motor,
ik heb een peugeot 308 1.6 16V met een aanzienlijk olieverbruik , en ik hoop dit t verminderen met de oplossing die u heeft gevonden

Ik was benieuwd of hier al een update over was
Kan ik dan deze oplossing voor de ep6 motor bij u bestellen
Ik kan u helaas geen PB sturen dat lukt niet , vandaar dat ik op deze manier contact met u zoek

Met vriendelijke groet,

Brian


Het olieverbruik van de EP6 is heel makkelijk te verminderen:
Echt alleen aanbevolen Total olie gebruiken en er op letten dat bij plaatsen van nieuw oliefilter, de rubberen pakking ring ook geplaatst wordt.

Onze 207 met dezelfde motor had ook een enorm olieverbruik (1:1000). Toen ik zelf de grote beurt uit voerde, haalde ik de behuizing van 't oliefilter weg en haalde het filter er uit. Toen ik het nieuwe BOSCH filter uit de verpakking haalde, kwam er een pakking uit het doosje vallen. Dus ik dacht dat de oude pakking nog op het motorblok zat... maar nee. Na plaatsen pakking en nieuw filter is het olieverbruik nihil.
'92 Phase 2 405 GL 1.6 8v (wit, maar dan kun je 't niet meer lezen)
'95 Phase 1.5 306 Cabriolet 2.0 8v
'96 Phase 1.5 306 XSI6 Belfort 2.0 16v RFS
'98 Phase 2.5 306 GTI6 2.0 16v RFS
Avatar gebruiker
Joep83
 
Berichten: 173
Geregistreerd: 30 sep 2011, 13:11
Woonplaats: Urmond

Re: Oplossing voor olieverbruik van diverse motoren.

Berichtdoor Kemper » 25 maart 2017, 21:12

Kun je z'on restrictor opsturen , klant van ons heeft ook een slurper TU5JP4 motor uit 2002

Ons adres is

Autobedrijf Kemper
Dorpsstraat 20
7431CK Diepenveen 0570-591285

Graag kontakt dan kunnen we het maandag regelen . Mailen mag ookm info@autobedrijfkemper.nl
Kemper
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 25 maart 2017, 21:07

Re: Oplossing voor olieverbruik van diverse motoren.

Berichtdoor Jack1970 » 27 apr 2017, 14:31

Ik heb mij zojuist aangemeld als forumlid en heb blijkbaar nog niet het recht verworven om een pb te sturen. Ik heb een peugeot 207 1.6 vti 120 pk. Dat is volgens mij een ep6 motor. Ik heb last van bovenmatig olieverbruik en zou graag zo een restrictor willen bestellen. gw-tje zou jij mij een pb willen sturen met je mailadres zodat ik een restrictor bij je kan bestellen?
Jack1970
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 27 apr 2017, 13:49
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Oplossing voor olieverbruik van diverse motoren.

Berichtdoor gosselt » 30 apr 2017, 15:22

Hoi GW-tje,

Ik rij zelf in 'n Peugeot 607 met 2.2 16v motor op LPG.
Volgens mij is dit (bijna) dezelfde motor als de 2.0 16v.

Ook ik heb interesse om je restrictor te plaatsen.
Ik rij graag even naar Apeldoorn.

Kunnen we contact hebben hierover?

Mvrgr,
Willem Gosselt
gosselt
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 03 maart 2014, 18:22

Re: Oplossing voor olieverbruik van diverse motoren.

Berichtdoor ViperArry » 14 mei 2017, 22:20

Toch maar eens Google gebruikt om t olieverbruik van me 307CC online te bekijken.

2.0 16v 136 pk.
Als ik het goed heb kan ik de "tool" ook toepassen? Zijn ze nog te koop?

Alvast dank!
ViperArry
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 14 mei 2017, 22:16

Re: Oplossing voor olieverbruik van diverse motoren.

Berichtdoor FFdeleeuwuitlaten » 18 mei 2017, 00:07

@gw-tje

Graag zou ook ik een restrictor willen bestellen. Heeft u deze nog?

Met vriendelijke groet,

Iwan
FFdeleeuwuitlaten
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 16 mei 2017, 19:37

Re: Oplossing voor olieverbruik van diverse motoren.

Berichtdoor raz50 » 22 mei 2017, 10:26

Ben helemaal lid geworden puur voor deze thread :mrgreen:

Preventief zou ik een restrictor bij je willen bestellen voor mijn 407 1.8 benzine uit 2004.

Ik hoor graag hoe dit het beste kan verlopen.



Ga ik me nu ook snel even voorstellen :D
raz50
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 22 mei 2017, 10:19

Volgende

Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten

cron