207 1.4 16V vliegwiel blokkeren

Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

207 1.4 16V vliegwiel blokkeren

Berichtdoor Vredi » 06 mei 2020, 10:15

Hallo iedereen,

Ik ben een koppakking van een Peugeot 207 (2006) 1.4 16V aan het vervangen. De Wagen heeft een LPG conversie. Kunnen jullie me aub helpen met volgende vragen:

- ik krijg het vliegwiel niet geblokkeerd. Zou een pin van 6mm moeten zijn volgens de manual? Achter het oliefilter zie ik 2 gaten: 1 groter gat dat was afgedicht met een plastic dop. en dan een heel klein gaatje (waar volgens mij zelfs geen 6mm ingaat). Welke moet ik nemen? Als ik de nokkenassen tandwielen blokkeer op de correcte plaats zie ik niet direct een gat in het vliegwiel precies. Timing leek niet verkeer te staan toen ik met de wagen reed. Enige suggesties???? Of kan ik dit doen zonder het vliegwiel te blokkeren?
- volgens de manual moet ik de krukas 90° verdraaien om de tandwielen van de nokkenassen los te draaien om te voorkomen dat de kleppen tegen de zuigers komen. Klopt dat, of kan ik het gewoon doen met de blokkeerpinnen gemonteerd in de tandwielen?
- Eerste keer dat ik LPG doe. Moet ik verder ergens rekening mee houden, bepaalde veiligheidsvoorzorgsmaatregelen? of kan ik gewoon de slang naar de injectorrail losmaken?
- De manual raadt aan om de cilinderkop met inlaatspruitstuk eraan te demonteren van het blok. Is dat te doen? Of raden jullie aan om toch maar eerst spruitstuk te demonteren? Vrij lastig taakje, maar als het moet, moet het maar....

Alvast bedankt voor al jullie hulp.
Frederik
Vredi
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 06 mei 2020, 10:02

Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten