404 stottert 's ochtends even en dan is alles oké (???)

Voor technische onderwerpen die niet in een van onderstaande categoriën te plaatsen zijn.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

404 stottert 's ochtends even en dan is alles oké (???)

Berichtdoor Jeetje » 16 okt 2007, 20:37

Griselle heeft het 's ochtends (als ze lang heeft stilgestaan) moeilijk.

Met getrokken choke loopt de motor niet zo mooi als normaliter; er zit een stotter in. Als ik dan wegrijdt, valt de aandrijving even helemaal weg (soms slaat de motor zelfs af) en als ik dan even 'tussengas' geef, is vervolgens alles okidokie en rijdt Griselle weer als vanouds super (en ook het stationair is dan weer heerlijk egaal)...

Wat kan dat zijn?

Ik dacht zelf aan de contactpuntjes. Ik heb begrepen dat je die zo nu en dan af moet/kunt stellen, maar ik heb geen idee hoe dat moet...
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

re

Berichtdoor afaber » 16 okt 2007, 20:53

het lijkt me waarschijnlijker dat het te maken heeft met de verhouding lucht /benzine. luchtfilter al eens schoongemaakt, carbeurateur schoonmaken?

groet arjen
404 L -1966
afaber
 
Berichten: 125
Geregistreerd: 14 apr 2005, 19:49
Woonplaats: holsloot (dr)

Berichtdoor 403B-1963 » 16 okt 2007, 21:19

Lijkt mij iets in de richting van vuiligheid in de brandstof / in de carburateur.

Fijn vuil geeft normaal gesproken bij dagelijks gebruik niet zoveel problemen.

Als de auto langere tijd stilstaat kan eventueel vuil uitzakken. Bij weer starten gaat dit "stof" dwarrelen en komt er veel meer stof dan normaal in de benzine/ carburateur en dan is het even pruttelen.
Na enkele ogenblikken of wat extra gasgeven is het vuil meegezogen, en is het probleem vaak verdwenen.

Meer mee rijden dus :!:

Groeten Bevaros
Trotse bezitter van een 403B8 uit 1963, een 403 Familiale uit 1962.
Tevens een 406 2.0 voor dagelijks gebruik. Lid van de APH.
Avatar gebruiker
403B-1963
 
Berichten: 848
Geregistreerd: 11 feb 2006, 11:22
Woonplaats: Wamel

Berichtdoor Jeetje » 16 okt 2007, 22:41

Ik rij er dagelijks mee en het afgelopen jaar 21.000 km. Sinds de revisie van de motor alweer 12.000 km...

Dit probleem heb ik nog niet eerder gehad...
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Blauwe404pick-up » 18 okt 2007, 00:16

De nachten worden vochtiger. Al eens gedacht aan condens? Misschien wordt je verdeler nat (als het een benzine is natuurlijk). Kijk het ontstekingssysteem eens na op scheurtjes/barstjes. Zijn je kabels en bougiekoppen nog wel goed geïsoleerd? Ze verkopen spuitbusjes om dit euvel te verhelpen.
Een andere mogelijkheid is ook je benzinepomp. Een zeer klein minuscuul lekje in je non-retourklepje of membraam laat 's nachts de benzine teruglopen. Wat je motor tijdens het starten weer moet oppompen via de benzinepomp.

Groeten.
Michel
Portugal
Blauwe404pick-up
 
Berichten: 61
Geregistreerd: 28 feb 2007, 23:12
Woonplaats: Portugal

Berichtdoor Edzo » 18 okt 2007, 00:23

Als Griselle buiten staat, gaan mijn gedachten ook naar een vocht-probleem.

Ik merkte dezelfde verschijnselen bij de ex-205 benzine van m'n vriendin. Daar kon je de jaargetijden mee bijhouden . :mrgreen: :mrgreen:

Ik heb alle electriek ingespoten met WD 40 toen werd het een stuk beter.
groeten, Edzo
205: le sacré numéro !
Afbeelding
Avatar gebruiker
Edzo
 
Berichten: 2847
Geregistreerd: 25 nov 2005, 02:38
Woonplaats: prov. Groningen

Berichtdoor Blauwe404pick-up » 18 okt 2007, 00:37

Zelfs als je hem warm binnenrijd dan nog trek je vocht aan.
Blauwe404pick-up
 
Berichten: 61
Geregistreerd: 28 feb 2007, 23:12
Woonplaats: Portugal

Berichtdoor Jeetje » 18 okt 2007, 01:14

Oké...

Ik heb de contactpuntjes maar eens gecontroleerd en geconstateerd dat er op het centrale asje nogal wat speling zit waardoor er zomaar 3mm extra speling ontstaat.

Dat maakt afstellen op zich al een hele toer.

Bestaan daar revisiesetjes voor?

Ik heb er even wat aan 'gekloot' en schoongemaakt en het is al beter...
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor afaber » 19 okt 2007, 19:42

volgens mij is dat gewoon een kwestie van vervangen, en veel geld zal dat niet kosten
404 L -1966
afaber
 
Berichten: 125
Geregistreerd: 14 apr 2005, 19:49
Woonplaats: holsloot (dr)

Berichtdoor Blauwe404pick-up » 20 okt 2007, 00:36

Ik denk van niet, maar misschien heb je hier wat aan:

http://cgi.ebay.fr/Peugeot-403-404-supp ... dZViewItem

Groeten.
Michel
Portugal
Blauwe404pick-up
 
Berichten: 61
Geregistreerd: 28 feb 2007, 23:12
Woonplaats: Portugal


Keer terug naar Techniek algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast