406 (nieuw model) windgeruis herkent iemand dit ?

Voor technische onderwerpen die niet in een van onderstaande categoriën te plaatsen zijn.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

406 (nieuw model) windgeruis herkent iemand dit ?

Berichtdoor Arjen » 29 sep 2006, 20:35

Ik rijd een 2004 406 break. Wij hebben ook onze oude 406 1996 break nog in de familie. Nu is mij vanaf het begin opgevallen dat er bij de nieuwe veel meer windgeruis rond de voorstijlen en rond de voorruit hoorbaar is, een soort gewapper vanaf 100 km p.u..
Is dit normaal ? Nefkens heeft de binnendeurrubbers vervangen mede vanwege krakende geluiden op slecht wegdek. Nu twijfelt men over vervanging van de buitenste deurrubbers die vanaf de voorstijl naar achteren lopen. Mijn valt op, dat die niet strak tegen de voorruit liggen maar lubberen, zeker in vergelijking met de 1996 406. Het lijkt of er een veel slapper soort rubber op de 2004 406 zit. Kan dit die herrie veroorzaken ? Nefkens wil e.e.a. gaan afplakken en mij in andere 406en laten proefrijden etc. om e.e.a. te testen. Doch ik neem aan dat dit geen uniek probleem is, dat bij Peugeot gewoon bekend zou kunnen zijn. Daarover echter hoor ik niets.
Herkent iemand deze symptomen ?
Weet iemand van Peugeot misschien of dit een bekend probleem is?
En of de vervanging van de grote en lange (en dure) buitenste rubbers tot een oplossing gaat leiden ?

Groet en dank Arjen (bekend van het 205 register ).
Arjen
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 21 mei 2006, 23:20
Woonplaats: Zuidoost Drenthe

Berichtdoor Edzo » 29 sep 2006, 22:27

Groet en dank Arjen (bekend van het 205 register ).


en dan een beetje vreemdgaan in een 406?!? :wink:
(terwijl je zo'n mooie -en aparte- GTI hebt....)

groeten! Edzo

PS. morgen ook aanwezig in Cuijk?? (registermeeting) ik ga, en Aart ook, kunnen we de noordelijke delegatie uitbreiden)
groeten, Edzo
205: le sacré numéro !
Afbeelding
Avatar gebruiker
Edzo
 
Berichten: 2847
Geregistreerd: 25 nov 2005, 02:38
Woonplaats: prov. Groningen

Berichtdoor Arjen » 30 sep 2006, 00:16

Nu ja, gezin met hond en kinderen, dat moet je toch ook ergens kwijt ?
Bedankt voor je foto tip !

Ben morgen helaas verhinderd door familieomstandigheden. Ik wens iedereen een plezierige en mooie rit toe !
Arjen
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 21 mei 2006, 23:20
Woonplaats: Zuidoost Drenthe

Berichtdoor Edzo » 02 okt 2006, 00:05

sorry Arjen, je dubbelpost even verwijderd, anders wordt het zo'n zooitje.

:wink:

Daarmee dit topic gelijk een schopje : word 't weer gelezen.

:mrgreen:

Succes! gr. Edzo
groeten, Edzo
205: le sacré numéro !
Afbeelding
Avatar gebruiker
Edzo
 
Berichten: 2847
Geregistreerd: 25 nov 2005, 02:38
Woonplaats: prov. Groningen

Berichtdoor Nikilauda504 » 06 maart 2007, 13:25

Hoi. Al iets gevonden om het geruis te verminderen? Heb zelf een 406 Break 2.2 HDI uit 2001, die maakt deze geluiden ook. Ik vind het niet storend, maar als het minder kan is het altijd beter natuurlijk.

Mij vallen de geluiden vooral op omdat de rest van de auto zo ongelooflijk stil is! Een kennis van me rijdt zo'n zelfde auto, maar dan met 2.2 liter benzine motor. Op de snelweg is de HDI gewoon stiller (de motor draait een veel lager toerental bij dezelfde snelheid).

Ik heb wel het dorpelrubber vervangen aan de linkerkant omdat dit gescheurd was. Is een klusje van 10 minuten. Dit had uiteraard geen invloed op het windgeruis.
Avatar gebruiker
Nikilauda504
 


Keer terug naar Techniek algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten