Op zoek naar gegevens van een Peugeot (diesel)

Voor technische onderwerpen die niet in een van onderstaande categoriën te plaatsen zijn.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Op zoek naar gegevens van een Peugeot (diesel)

Berichtdoor Herman » 29 aug 2006, 21:50

Goede dag, ik ben hier op mijn zoektocht terecht gekomen en hoop dat experts (zoals jullie) op het gebied van Peugeot mij verder kunnen helpen.
Ik ben n.l. op zoek naar een site waar ik gegevens van een Peugeot motor kan vinden. Ik heb alleen enkele nummers van deze motor welke ik om wil gaan bouwen naar scheepmotor voor mijn bootje.

Het schijnt een industrie motor te zijn met ± 65 pk en heeft alleen twee motornummers of indentificatie nummers. Deze zijn 5013688 en 365 ...

Veel kan ik hier niet mee en na uren zoeken op Internet waag ik hier maar een poging in de hoop dat iemand van jullie mij iets verder kan helpen.

Overigens ben ik toevallig wel een echte Peugeot rijder ;-)
Heb nu een 307 Gentry en hiervoor een 206 Gentry Premium gehad.
Dus Peugeot bevalt mij prima ! ;)

Hopend snel een reactie te zien, met vriendelijke groet

Herman
Herman
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 29 aug 2006, 21:40
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor leffe 404 » 29 aug 2006, 22:57

Is er enig aanknopingsunt te vinden mbt het motornummer ?

b.v. een 1.8 diesel van een 404 kan hebben XD3 of XD4

een 2.3 diesel van een 504 heeft weer een ander nummer.
Als je alle tijd hebt, kom je altijd te laat...
Avatar gebruiker
leffe 404
 
Berichten: 1500
Geregistreerd: 13 apr 2004, 12:46
Woonplaats: Leidschendam

motornummer

Berichtdoor Herman » 29 aug 2006, 23:14

Hoi .. helaas zijn dit de enige nummers die op dit blok te vinden zijn.
Op mijn huidige motor staat inderdaad ook een letter aanduiding bij.
DTNxxxxx maar hierop dus niet ...... vandaar dit het zoeken naar gegevens niet vergemakkelijkt.

Ik wil er dus achter zien te komen wat de cylinbderinhoud en het vermogen is. via de nummers/aanduiding moet dit terug te vinden zijn.
Alleen waar ????

Van andere motoren (b.v. Volvo) zijn op sommige sites alle oude motortypes terug te vinden... Ik hoop dus zo'n site te vinden, maar dan van alle Peugeot motoren.

groeten

Herman
Herman
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 29 aug 2006, 21:40
Woonplaats: Rotterdam

Bootjes

Berichtdoor jan eend + » 29 aug 2006, 23:30

Hallodaar, welkom hier. Ik ben ook bootjesmens (varend woonschip) , dus je hebt een streepje voor :wink: Meestal zijn aan de kant van de brandstofpomp nummers ingeslagen op vlakjes van 6x1cm, net boven de carterpan of vlak naast de br.leidingen. Andere nummers zijn meegegoten, dwz liggen op het metaal. Een fotootje doet wonderen :!: Bij de J7 : XDP 88 (1948 cc , 4500 t/m) = 63 SAE-PK ; XD 2P (2300 cc) = 68,5 DIN-PK. Het hoge nummer (als het ingeslagen is) duid mogelijk op een XD2-motor. Groetz, Vanjan.
jan eend +
 
Berichten: 1502
Geregistreerd: 22 jun 2004, 12:27
Woonplaats: Grunn'

Berichtdoor Herman » 31 aug 2006, 19:34

Hoi Jan

Bedankt voor je reactie, ik denk dat ik zelf nog maar eens op zoek moetr gaan of er inderdaad nog meer gegevens te vinden zijn op deze motor.
Herman
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 29 aug 2006, 21:40
Woonplaats: Rotterdam


Keer terug naar Techniek algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 38 gasten