piepende 205

Voor technische onderwerpen die niet in een van onderstaande categoriën te plaatsen zijn.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

piepende 205

Berichtdoor Gerard2 » 18 jun 2006, 23:09

Sinds enige tijd hoor ik tijdens het rijden (100-110 km/h) een piepend geluid aan de achterzijde van mijn 205D. (De wielen moeten eigenlijk een keer uitgebalanceerd worden.) Het geluid lijkt erger te worden, vandaag hoorde ik het al vanaf 95 km/h. Toen ik vandaag, op de parkeerplaats de achterkant van de auto omlaag duwde hoorde ik hetzelfde piepende geluid. Weet iemand de oorzaak en de oplossing van het geluid? Bij voorbaat dank.

Ik denk zelf aan de schokbrekers, maar als ik naar zo'n zaak als Kwikfit ga, zullen die waarschijnlijk altijd zeggen dat ik de schokbrekers moet vervangen.
Avatar gebruiker
Gerard2
 
Berichten: 344
Geregistreerd: 20 nov 2004, 09:29

Berichtdoor Gerard2 » 20 jul 2006, 21:46

De oplossing was uiteindelijk vrij simpel: met een spuitbus 'lubricate all' de bewegende delen van de achterwiel ophanging ingespoten. De tip om dat te doen, heb ik gekregen tijdens een autosleutel cursus die ik afgelopen week in Spa gevolgd heb (www.autosleutelcursus.nl). De cursus is bestemd voor beginners en semi-gevorderden.
Avatar gebruiker
Gerard2
 
Berichten: 344
Geregistreerd: 20 nov 2004, 09:29


Keer terug naar Techniek algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 48 gasten