kilometerteller blijft hangen

Voor technische onderwerpen die niet in een van onderstaande categoriën te plaatsen zijn.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

kilometerteller blijft hangen

Berichtdoor greto » 16 jun 2006, 21:28

Ik heb een peugeot 205 1.1 S6 uit 1989.

heb hem net 2 maanden, is nodig aan een onderhoudsbeurt toe, maar rijdt geweldig!

Probleem sinds een paar dagen is dat de kilometerteller blijft hangen.
Hij tikt een tijd als een cijfer door moet draaien en om de zoveel tijd draait een cijfertje toch verder, dan weer een tijd getik en blijft ie hangen enz. enz.

Nu ben ik al op internet aan het zoeken geweest naar oplossingen om dit probleem te verhelpen, maar veel is er niet te vinden

I.v.m. mijn werk moet ik kilometers bijhouden en dat wordt nu wel lastig. Tevens durf ik ook niet helemaal van de benzinemeter op aan, dus kijk ik ook naar het aantal gereden km's om te bepalen of het tijd wordt voor een tankbeurt. Ook dat is nu wat lastig....

Voordat ik naar de garage stap, leek dit forum me de uitgewezen plek om om raad te vragen. Ongetwijfeld zitten hier mensen die me kunnen vertellen of ik zelf aan het repareren kan of dat een rit langs de garage nodig is.

groet Greto
greto
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 16 jun 2006, 14:39

Berichtdoor Edzo » 16 jun 2006, 21:45

Welkom hier.

Als je snelheidsmeter het verder wel goed doet, zit het hem niet in de kabel. Dus in het inwendige van de teller.
Ik vrees dat de garage je een nieuwe tellerunit aansmeert, die kan je dus net zo goed van de sloop halen.
In en uitbouw is niet vreselijk ingewikkeld, kan je als je een beetje handig bent, zelf doen.

Benzinemeters van 205jes zijn altijd een beetje mysterieus, dus dat zal er wel niet beter of slechter op worden.

Let bij een andere tellerbak op het merk,(Veglia / Jaeger) en de cijfer/lettercode, die staat onderaan de snelheidsmeter, een combinatie van kleine witte lettertjes en cijfertjes.

groeten, Edzo
groeten, Edzo
205: le sacré numéro !
Afbeelding
Avatar gebruiker
Edzo
 
Berichten: 2847
Geregistreerd: 25 nov 2005, 02:38
Woonplaats: prov. Groningen


Keer terug naar Techniek algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 39 gasten