Tip voor de cabriorijders!

Voor technische onderwerpen die niet in een van onderstaande categoriën te plaatsen zijn.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Tip voor de cabriorijders!

Berichtdoor Malle Pietje » 23 apr 2006, 12:21

Omdat onze 205 Roland Garros Cabrio uiteraard regelmatig zonder dakje rond rijdt, maar de tocht in de nek zeker in de vroege maanden toch snel een verkoudheidje kan opleveren, heb ik nog een goeie tip! Je kunt natuurlijk een windscherm kopen dat speciaal voor jouw type auto is gemaakt, voor minimaal 150 euro, je kunt ook naar de praxis rijden en een rolgordijn kopen, voor 11,-! Dat ziet er als volgt uit:

Afbeelding
Afbeelding

en werkt uitstekend! De wind wordt op deze manier keurig tegen gehouden vanaf de achterbank en dat scheelt enorm! Voor de 205 heb je een gordijntje nodig van 1m en die kan precies geschroefd worden op de plastic kapjes van de rolbar. Onderop kan aan de scharnieren van de achterbank een elastiek worden gebonden met 2 haakjes waar het gordijn aan vast komt.

Een goedkope, goed werkende en best nette oplossing!
Avatar gebruiker
Malle Pietje
 
Berichten: 333
Geregistreerd: 23 sep 2004, 13:48
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor Edzo » 23 apr 2006, 14:16

Goeie!! Ik heb hetzelfde gedaan met zo'n gordijn dat met zuignapjes vast moet, Dat is een beetje meer afgerond in de hoeken, en past dus ook prima in de bovenste hoeken van de rolbeugel. Vastgezet met 3 keurige zwarte elastieken met haakjes boven, en 2 langere zwarte elastieken met haakjes onder, van het gordijn naar de gordelbeugels aan de dorpel.
Kan er heel makkelijk weer uit, en dan heb je gewoon weer de kale rolbeugel, wel zo mooi.

Zwart elastiek koord en zwarte haakjes te verkrijgen in elke watersportzaak. Eenvoudig zelf op lengte te maken.
Kosten: scherm 4,50 euro elastiek 2 euro, haakjes 50 ct. p./st.

:mrgreen: :mrgreen: Groeten, Edzo
groeten, Edzo
205: le sacré numéro !
Afbeelding
Avatar gebruiker
Edzo
 
Berichten: 2847
Geregistreerd: 25 nov 2005, 02:38
Woonplaats: prov. Groningen

Berichtdoor Maarten Deen » 23 apr 2006, 15:29

En hoe doe je dat in een echte cabrio? Dus eentje zonder lelijke rolbeugel? :mrgreen:

Als ik zelf last van de nek heb dan trek ik de kraag van mijn jas op. Dat helpt net zo goed denk ik.
Avatar gebruiker
Maarten Deen
Moderator
 
Berichten: 568
Geregistreerd: 06 apr 2004, 17:59
Woonplaats: Helden

Berichtdoor Edzo » 23 apr 2006, 18:21

Oh, was jij die grapjas die op de meeting zei: " heee, een 205 met handvat" ?

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

maar ja, een rolbeugel werd nou eenmaal verplicht.....
groeten, Edzo
groeten, Edzo
205: le sacré numéro !
Afbeelding
Avatar gebruiker
Edzo
 
Berichten: 2847
Geregistreerd: 25 nov 2005, 02:38
Woonplaats: prov. Groningen

Berichtdoor JT » 23 apr 2006, 22:25

Geintje: een pet staat mij niet, zegt men, maar als je die achterstevoren zet beschermt ie wel lekker je nek...
Ik heb een heerlijke colltrui voor de frissere dagen.

Serieus weer:
Ik heb ook, bij een Orbie-rit, een versie gezien uit een buizenframe, waarin horren-gaas was gespannen. zou ook werken. Door het frame, kun je het systeem makkelijk weghalen.

Het dure systeem van +150€ heeft als groot voordeel dat jet het deel achter de hoofdsteunen kunt kantelen. Je kunt het ook horizontaal leggen en daardoor heb je, in die stand, ook al minder wervelingen in de auto. Uit eigen Saab-ervaring (heb ik een maand in gereden). Je hebt dan dus 3 standen... Weg (als het heet is), horizontaal (fris weer), verticaal (koud, die-hard weer). Het dure systeem, ook op ebay te vinden, vergt twee gaten in de auto.
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor peugeot-304 » 23 apr 2006, 22:47

Ik heb het volgende systeem gemonteerd en ben er zeer tevreden over:

Afbeelding

De windschermen worden op de stangen van de hoofdsteunen gemonteerd en zijn zeer effectief.
Ze worden verkocht door Kamei http://www.kamei.de en kosten nieuw 155 Euro. Op ebay.de worden ze ook vaker voor rond de 70 Euro geveild.

Afbeelding

Dieter
Peugeot 304 Coupé 72 jaune maïs
Peugeot 304 Cabrio 75 vert mousse métallisé

Het 304 onderdelenboek vind je op : http://www.hoeyng.nl/
Avatar gebruiker
peugeot-304
 
Berichten: 747
Geregistreerd: 04 jun 2004, 09:49
Woonplaats: Limburg


Keer terug naar Techniek algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 44 gasten