Bougie afgebroken bij draadeind, Leffe biedt hulp

Voor technische onderwerpen die niet in een van onderstaande categoriën te plaatsen zijn.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Bougie afgebroken bij draadeind, Leffe biedt hulp

Berichtdoor Pininfarina504 » 05 apr 2006, 08:47

Zaterdag jongsleden nieuwe bougies in mijn automaat gezet, plots hoorde ik wat kraken, heb daarop de bougie van de 1e cilinder weer verwijderd.
De elektrode zat nog wel in de sleutel, tot mijn grote ongenoegen de rest(de schroefdraad van de bougie) achtergebleven in de kop.Gelukkig was Leffe in de buurt, met een magneet heeft hij de grote sluitring uit de holle pijp gevist en tot mijn grote geluk hing ook het hele kleine koperen ringetjes wat op de elektrode zit aan de magneet.
Had al het doem scenario van cilinderkop er weer helemaal af (pas nieuwe koppakking gemonteerd)in mijn hoofd.
Met een lange,dikke schroevendraaier de bougiedraad er daarna uit gedraaid, dat ging goed vanwege ontbreken van weerstand en de boel schoongeblazen. Loopt gelukkig weer perfect.
Dank je Leffe.
Laatst bijgewerkt door Pininfarina504 op 05 apr 2006, 21:07, in totaal 1 keer bewerkt.
Pininfarina504
 
Berichten: 2498
Geregistreerd: 07 aug 2004, 10:42
Woonplaats: Gilze-Rijen

Berichtdoor leffe 404 » 05 apr 2006, 20:31

Graag gedaan.

gelukkig had je de motor niet gestart :-|


Kwestie van ervaring en een kleine dosis geluk en je bent gered, juiste plaats, juiste tijdstip etc.

Nog nooit gezien dat een bougie zó afbrak trouwens !
Als je alle tijd hebt, kom je altijd te laat...
Avatar gebruiker
leffe 404
 
Berichten: 1500
Geregistreerd: 13 apr 2004, 12:46
Woonplaats: Leidschendam

Berichtdoor knutsul » 05 apr 2006, 21:31

je kon intussen ook wel wat geluk gebruiken toch, wim.
Peugeot monteur 406 1.8 16V Break 1999
Avatar gebruiker
knutsul
 
Berichten: 736
Geregistreerd: 29 nov 2004, 22:04
Woonplaats: Gilze


Keer terug naar Techniek algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 46 gasten