Pagina 13 van 16

BerichtGeplaatst: 10 okt 2008, 22:26
door jan eend +
Hamoidan. Terwijl ik bezig was met de Camper ook diverse reparaties aan de nieuwe ( "Pelsterstraat J7 " ) gedaan. Ook remproblemen :? :cry: Eea. schoongemaakt, vervangen en afgesteld. Ook diverse storingen in de bedrading/elektrickety :( Geen remlichten en raw-zers zijn bv. eg wel gevaarlijk :evil: :!:
Maaaarrrr : Vanmiddag laten keuren en na nog wat "kleintjes" afgemeld. Ik mag over twee jaar de zaak weer laten keuren :lol: 8)
En nu een biertje uit Groenlo ( vroeger :cry: ) na een errug druk weekje . . .
Groetz, Vanjan.
:wink:

BerichtGeplaatst: 10 okt 2008, 23:33
door Harrie
jan eend schreef:En nu een biertje uit Groenlo ( vroeger :cry: ) na een errug druk weekje . . .
Groetz, Vanjan.
:wink:

haproostdanJan! Het gerstenat uit Grolle wordt nog steeds met hetzelfde vakmanschap gebrouwen, en met verbeterde techniek en reinheid!
De giststam is veilig overgebracht naar Boekelo, een van de grootste geheimen achter de byzondere smaak.
Plop! ( halve liter sound ) Vakmanschap is Meesterschap! Groet'n uut Grol, Harrie 8)

BerichtGeplaatst: 12 okt 2008, 13:25
door 504ronnie
Yep,

504 Berline ook weer voor 2 jaar gekeurd :mrgreen:
Geen afkeur punten. :!:

Is trouwens nog steeds te Koop

BerichtGeplaatst: 03 dec 2008, 01:01
door scheffers
hoe zit het met afkeur op bv een dorpel... als ik deze er opnieuw in wil maken bij mijn j9.. moet ik deze dan kaal aanleveren bij de herkeuring?....

BerichtGeplaatst: 03 dec 2008, 01:49
door alexxie_m
scheffers schreef:hoe zit het met afkeur op bv een dorpel... als ik deze er opnieuw in wil maken bij mijn j9.. moet ik deze dan kaal aanleveren bij de herkeuring?....


nee hoor! gewoon maken, netjes tectileren en hup...hij klopt vanzelf wel her-en-der en dan helemaal goed! succes!

BerichtGeplaatst: 03 dec 2008, 01:58
door scheffers
:mrgreen:

BerichtGeplaatst: 03 dec 2008, 15:54
door heho
Aloha,

na veel gedoe met afgekeurde lassen en lager is mijn 404 weer voor twee jaar legitiem op de weg te vinden. Jippie!!!!

BerichtGeplaatst: 08 dec 2008, 19:53
door BRAM
Zojuist de 205 RG bij de garage opgehaald. Had haar gebracht voor een remcontrole, i.v.m. een schurend en bonkend geluid, en tevens trilling in het stuur bij afremmen.
De garage herinnnerde mij aan de keuringsdatum 6-2-09, dus nu binnen de 2 maanden.

Na vervanging van de schijven , waren behoorlijk krom. ( blokken waren nog z.g.a.n. en zijn grondig gereinigd en gevlakt), en reparatie van 3 afkeurpunten ( gebroken handremkabel, vorig jaar al aangemerkte remleiding en een schrapende wiellager) is ze weer goedgekeurd tot 6-2-2010!!!!

Kan dus weer 14 maanden veilig sturen. Heb ik het afgelopen jaar veel kosten gehad ( remmen voor en achter, aandrijfas, uitlaat en motormanagement). Ik hoop dat ik nu van een hoop ellende verlost zal blijven. Het ergste heb ik nu toch wel gehad????

Ik zal haar blijven koesteren.

groet, Bram.

BerichtGeplaatst: 17 dec 2008, 20:32
door Edzo
Net de witte Dturbo weer door de APK gejast. Was wel een beste beurt dit keer: fuseekogels, voorbanden, remblokken, handremkabels, achterasrubbers, koplamp, een stuk remleiding. Pens vol werk, maar het is weer gelukt. Kmstand 354.300

BerichtGeplaatst: 19 dec 2008, 04:08
door 205peuz
Mijn nieuwste (maar wel de oudste ) 205 is vandaag APK goedgekeurd.
Waslijstje was niet zo lang:
(Op mijn verzoek lag er al wat klaar)
- 2 nieuwe voorbandjes
- rechtervoorwiellager
(kwam nog bij!)
- 2 ruitenwissers
- 2 stuurkogelhoesjes
- 1 ouderwetse duplolamp (ipv. loshangende H4 lamp).

BerichtGeplaatst: 07 jan 2009, 14:51
door wowo
Hoera!
De DR-61-35 ('63 404 GT) is vandaag goedgekeurd en heeft nu een glanzende APK tot januari 2011 :-)

Sinds het verlopen van de APK op 24 mei jl is er veel aan gedaan;

Beide dorpels en de kokerbalken voor en achter zijn voor 80% vervangen. De bodemplaat RV is vervangen, de steunbalk eronder dichtgelast, driehoekje LA dichtgelast.
De remmen zijn aangepakt ivm remverschil (schoenen wisselen, schoonmaken, afstellen en ontluchten was voldoende, niks hoeven te vervangen)
Nieuwe spatborden ivm roest rond koplampen en pinkers. Nieuwe ruitenwissers, bougies, alle vloeistoffen en filters vervangen.

Alleen de koplampen moesten bij de keuring nog afgesteld worden, bollekes zaten er scheef in.

BerichtGeplaatst: 15 jan 2009, 22:45
door Harrie
vandaag, 15 januari is de 305 GR-GTX weer goedgekeurd :D :D
alleen de koplampen afgesteld ( rechts stond veel te laag ) en CO afgesteld.
grt, Harrie

BerichtGeplaatst: 11 feb 2009, 23:17
door jospop
Helemaal vergeten te melden dat de frikandelmetallic weer zonder problemen het papiertje heeft, waardoor ie in ieder geval nog een jaar op de straat te vinden is!
Josse

APK J7

BerichtGeplaatst: 03 maart 2009, 21:51
door Koentje
Ik moet binnenkort mijn J7 camperbus laten keuren.
Maar nu komt de vraag.
Aangezien ik aan het klussen ben aan de bus heb ik de hele inrichting uit de bus gehaald. Evenals de stoel voor de bijrijder.
Kan de bus dan goed gekeurd worden?
Moet tijdens de APK de bijrijders stoel weer in de bus zitten?
En moet ik ook er voor zorgen dat er een keukenblok in de bus zit (omdat hij nu strikt genomen niet voldoet aan de regels voor een camper). Of komt dit te vervallen als de auto ouder is dan 25 jaar?
Ik heb het keukenblok nog wel compleet in de garage staan maar ja dan werkt dit allemaal niet (geen elec. aansluiting afvoer voor water en zo) en dan moet ik hem profosories vastzetten. :roll:
Ik ben benieuwd.

Re: APK J7

BerichtGeplaatst: 04 maart 2009, 00:44
door Harrie
Koentje schreef:Ik moet binnenkort mijn J7 camperbus laten keuren.
Maar nu komt de vraag.
Ik ben benieuwd.

APK is een technische keuring, en er wordt gecontroleerd of de auto conform het kentekenbewijs is, oa chassisnr, brandstof ( benz/lpg ) e.d.
Volgens mij kun je het gewoon vragen aan een keurmeester bij de garage waar je de J7 laat keuren.
Die mensen weten exact hoe en wat, elk jaar wijzigen er weer regeltjes in de APK.
bij de invoering in 1983 was het nog een boek, nu een winkler-prins :roll: een rij aan dikke boeken vol met APK-regeltjes!
succes! grt, Harrie

BerichtGeplaatst: 04 maart 2009, 08:33
door busager
geen interieur is geen probleem, ook de bijrijderstoel hoeft er niet in te zitten. ik moet keuren zoals hij aankomt. :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 05 maart 2009, 19:09
door scheffers
JEEJJJJ !!!! de onze is goedgekeurd vandaag!!

BerichtGeplaatst: 18 maart 2009, 23:51
door ruudxs
Mijn wite tuf is ook weer goedgekeurd, remslang linksvoor en het linker motorkapscharnier.

Wist niet dat dat ook een afkeur punt was.

BerichtGeplaatst: 19 maart 2009, 01:15
door Harrie
Ruudxs schreef:Mijn wite tuf is ook weer goedgekeurd, remslang linksvoor en het linker motorkapscharnier.

Wist niet dat dat ook een afkeur punt was.

proficiat! tja,.... ze hebben wat tegen rondvliegende motorkappen,... ik zou niet weten waarom.. :roll: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 19 maart 2009, 09:55
door pEus
Na vervanging van de remkrachtverdeler (ging moeilijk los :evil: ) is de Griffe weer goedgekeurd :D

BerichtGeplaatst: 23 maart 2009, 13:08
door alexxie_m
Ondertussen is mijn 305 SRD Break alweer APK gekeurd!

Wel 2 kleine dingen: een stuurkogel en een remslangetje (meteen maar beide voor gedaan). Wel een zieligheid voor deze peus: roetmeting..volgas voor zon oud beestje is niet alles. :cry: Zeker niet omdat ik over het algemeen niet harder rij dan 90 km/h.
Maar goed 0.5 als uitstoot en mag max. 2.5 hebben; dus lekker schoon! :D

BerichtGeplaatst: 23 maart 2009, 17:56
door busager
niet alleen voor de peugeot's is het een marteling, maar ik hou bij iedere auto altijd mijn hart vast als ik ga roeten. Tot nu toe alleen nog maar een paar mercedes vito's die zijn gesneuveld in de strijd. Maar die kunnen er niet genoeg sneuvelen op het slagveld. :mrgreen: :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 23 maart 2009, 18:56
door Bentsdl
Zo vandaag ook maar weer m'n 205je laten keuren, nu eens bij de dealer, dan weet ik iig zeker wat er allemaal niet goed aan is. Een aardig lijstje dus...
- L&R achtergordel rollen niet op (maakt niet uit, hoeven er niet in, dus die haal ik er even uit)
-Wiellager links achter (aai, hoe ga ik dat vervangen???)
-kentekenplaat verlichting (1 lampje kapot)
-fuseekogelhoes L voor
-stuurkogelhoes L voor
-draagarm rechts voor
-R handremkabel

Ik ga nu voor 2 nieuwe draagarmen en 2 nieuwe stuurkogels om van al die problemen af te zijn. Meteen even 2 nieuwe stabilisatorstangrubbers vervangen. Dan is alles weer lekker strak.
Handremkabeltje is ook niet zo'n probleem. De gordels rollen niet op omdat ik weigerde sleuven in de binnenpanelen te zagen voor de gordels (die er orgineel niet inzitten) om blijvende schade te voorkomen. Maar als ik die dingen even verwijder voor de apk is het probleem opgelost.

Maar nu die wiellager, dat zal wel een kostbaar grapje worden... Ik ga eens uitzoeken in hoeverre dat zelf is te doen.

BerichtGeplaatst: 21 apr 2009, 12:03
door Bentsdl
En hij is er weer met vlag en wimpel door! Net even laten uitlijnen en hij kan er weer even tegen. :D

BerichtGeplaatst: 23 apr 2009, 23:30
door figlio del commesso
En de 205xs is dit jaar wederom niet in één keer goedgekeurd :cry: , maar tis allemaal niet schokkend. Met een 19 jaar oude auto is er natuurlijk altijd wel wat te klussen, dan vinden ze ieder jaar wel weer wat anders.

Deze keer:
1. stuurkogelhoes RV lek
2. RV stadslichtje brand niet
3. grootlicht niet inschakelbaar
4. RV koplamp zit los (volgens mij hebben ze het stadslicht proberen te fixen want de lamp zat voorheen gewoon goed)
5. Handremwerking onvoldoende

AC: Stuurkogel RV
AC: remslangen Voorzijde

Allemaal natuurlijk wel te doen, beetje freubelen en opnieuw afstellen van de handremkabels (ik had half jaar geleden nieuwe remcylinders geplaatst achter en sindsdien is de handremwerking slechts aan een kant goed :oops: ).

Ik zit met twee vragen:

Inschakel van grootlicht doet het wel bij stadslicht (één keer draaien aan de stengel), bij dimlicht (twee keer draaien) doet hij het idd niet. Kwestie van nieuwe stengel ?

Stuurkogelhoes, ik vervang gewoon gelijk de kogel (kost iets van 14 euro begrijp ik en het lijkt me minder werk dan zo'n hoesje erom heen proberen te krijgen) . Hoe stel je exact de juiste lengte af van de spoorstang. Is dat gewoon opmeten wat de huidige lengte is en dan de nieuwe kogel er net zover indraaien ?

Adios, JR