Het APK topic

Voor technische onderwerpen die niet in een van onderstaande categoriën te plaatsen zijn.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Berichtdoor Edzo » 22 maart 2007, 20:21

De 205 CT moet morgen voor de APK...... adviespuntje van vorig jaar aangepakt: gat in de balk door een ooit foutief geplaatste krik vermoed ik. Netjes gelast, en alle rubberdoppen uit de balken getrokken, deur- en zij- bekleding los, en alles lekker volgespoten met Owatrol.

De balken zijn nog compleet gaaf, helemaal glad in de grondverf vanbinnen, met een laag Tectyl ML, ofzo. de rest van de bodem ook. Onder de tectyl komt overal strakke grondlak tevoorschijn.
Deuren vanbinnen ook poepstrak, achterzijpanelen ook, onder de matten ook.
Knetterharde auto!! :mrgreen: jaha! bijna 21 jaar oud slechts......
Mocht ik ooit geaarzeld hebben of een nieuw dak de moeite waard is, nu ben ik wel overtuigd.
groeten, Edzo
205: le sacré numéro !
Afbeelding
Avatar gebruiker
Edzo
 
Berichten: 2847
Geregistreerd: 25 nov 2005, 02:38
Woonplaats: prov. Groningen

Berichtdoor Edzo » 23 maart 2007, 18:00

okee dan...APK zit er weer op. De CT is zonder op of aanmerkingen door de keuring. Behalve bovengenoemd gaatje lassen niks aan hoeven doen. :mrgreen:
groeten, Edzo
205: le sacré numéro !
Afbeelding
Avatar gebruiker
Edzo
 
Berichten: 2847
Geregistreerd: 25 nov 2005, 02:38
Woonplaats: prov. Groningen

Berichtdoor Brownie » 26 maart 2007, 22:24

De 505 GTI kwam er ook weer met glans doorheen. Ik was bang voor de uitlaat, maar dat viel alles mee. :D
Avatar gebruiker
Brownie
Moderator
 
Berichten: 3544
Geregistreerd: 25 aug 2005, 11:08
Woonplaats: Nederweert

Berichtdoor Gilletti » 02 apr 2007, 22:39

Vandaag de groene 404 door de APK gekregen.
Het was nog even friemelen afgelopen zondag, want de claxon en het linker knipperlicht voor weigerden dienst. Toch nog op tijd klaar gekregen. :D
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Ook weer gelukt

Berichtdoor peugeot-304 » 11 apr 2007, 19:25

De 504 mag en kan weer een jaar de weg op. Eerst even een kleine beurt met olie, filter, doorsmeren, bougies en contactpunten.
Dan na controle afgemeld en ja hoor steekproef
Alles was goed :lol: maar toen begon de man van de RDW, echt een Pietje Precies, te zeuren over een handremkabel wat op het uiteinde een beetje rafelig was. AFKEUR :evil:

Het euvel werd snel verholpen en gelukkig toch nog goedgekeurd.

Dieter
Peugeot 304 Coupé 72 jaune maïs
Peugeot 304 Cabrio 75 vert mousse métallisé

Het 304 onderdelenboek vind je op : http://www.hoeyng.nl/
Avatar gebruiker
peugeot-304
 
Berichten: 747
Geregistreerd: 04 jun 2004, 09:49
Woonplaats: Limburg

Berichtdoor Gilletti » 11 apr 2007, 22:01

De 304 Break mag en kan weer een jaar de weg op. Eerst even een kleine beurt met olie, filter, doorsmeren, bougies en contactpunten.
Dan na controle afgemeld en ja hoor steekproef.
Alles was goed.

Henk :-)
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor pEus » 11 apr 2007, 22:16

De 505 is ook weer voorzien van APK. Er waren geen bijzonderheden :D
Avatar gebruiker
pEus
 
Berichten: 1770
Geregistreerd: 22 jun 2005, 18:24
Woonplaats: Waalwijk

Berichtdoor Edzo » 11 apr 2007, 22:26

:shock: twee steekproeven op 1 dag van forumauto's ! Zouden ze dit topic in 't snotje hebben ?? :mrgreen:
groeten, Edzo
205: le sacré numéro !
Afbeelding
Avatar gebruiker
Edzo
 
Berichten: 2847
Geregistreerd: 25 nov 2005, 02:38
Woonplaats: prov. Groningen

Berichtdoor M. van der Meulen » 11 apr 2007, 22:43

Voitures van onze forumleden worden natuurlijk ook met bovengemiddelde aandacht verwend, toch? :mrgreen:
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Berichtdoor Joliet Jake Blues » 11 apr 2007, 23:24

Edzo schreef::shock: twee steekproeven op 1 dag van forumauto's ! Zouden ze dit topic in 't snotje hebben ?? :mrgreen:


Dan zal ik dinsdag de proef op de som nemen dan moet de SR er aan geloven, alleen eerst ff op andere bandjes zetten want voor zijn ze niet zo denderend meer.
305 GLD Comm. '86
306 XT Break LPG '98
Toyota Celica 2.0 '82
Ford Mustang cabrio '68
Joliet Jake Blues
 
Berichten: 1685
Geregistreerd: 30 okt 2005, 03:45
Woonplaats: Maasbommel

Berichtdoor Mockenrue » 12 apr 2007, 00:14

Misschien heb ik 't al een keer gezegd, maar ik heb ooit gehoord dat de kans op een steekproef het laagst is op een vrijdag.
Avatar gebruiker
Mockenrue
 
Berichten: 2745
Geregistreerd: 07 apr 2004, 16:29
Woonplaats: Meierijstad

Berichtdoor Edzo » 12 apr 2007, 00:17

alleen eerst ff op andere bandjes zetten want voor zijn ze niet zo denderend meer.


:mrgreen: Die keurmeester van mij heeft al 3 keer dezelfde banden gekeurd de afgelopen maanden......ik stiekum lachen als hij weer druk met z'n profielmetertje in de weer was. 8)
groeten, Edzo
205: le sacré numéro !
Afbeelding
Avatar gebruiker
Edzo
 
Berichten: 2847
Geregistreerd: 25 nov 2005, 02:38
Woonplaats: prov. Groningen

Berichtdoor Idranor » 12 apr 2007, 13:13

Edzo schreef::shock: twee steekproeven op 1 dag van forumauto's ! Zouden ze dit topic in 't snotje hebben ?? :mrgreen:


Ze kicken gewoon op die oude Peugeots! "He een 304 break, da's leuk! Effe kijken hoor..." 8)
305 SRDT (en nog wat andere eighties verantwoorde automobielen)

The 305 is still alive!
Avatar gebruiker
Idranor
 
Berichten: 2740
Geregistreerd: 05 sep 2005, 08:40
Woonplaats: Uithoorn

Berichtdoor zozolala » 14 apr 2007, 21:43

Binnenkort is een apk 2 jaar geldig. Alleen de dieseltjes moeten nog jaarlijks voor het blok.
Vraag me af hoe dan het gaat met de klassiekers. Aan de ene kant wordt er maar weinig mee gereden (maar rust roest)aan de andere kant gaat er natuurlijk regelmatig wat stuk bij een oude auto.
zozolala
 
Berichten: 238
Geregistreerd: 14 sep 2006, 12:35
Woonplaats: groningen

Berichtdoor Joliet Jake Blues » 15 apr 2007, 23:00

zozolala schreef:Binnenkort is een apk 2 jaar geldig. Vraag me af hoe dan het gaat met de klassiekers. Aan de ene kant wordt er maar weinig mee gereden (maar rust roest)aan de andere kant gaat er natuurlijk regelmatig wat stuk bij een oude auto.


Is dat bij nieuwe auto's dan niet zo?
Ik denk dat die moderne computers op wielen minder betouwbaar zijn als de beproefde oude techniek in onze klassiekers (uitzonderingen daargelaten).
Vooral bij de diesels, uit heelveel tests en ook van verschillende monteurs hoor ik dat bv. de 307 HDI een van de minst betrouwbare auto's op de markt is.
Als je dat vergelijkt met de oude diesels in de 404 en 504 maar ook de wat modernere 205 305 405 505 die blijven maar lopen.

Dus ik vind dat de keuringsfrequentie van moderne auto's hoger zou moeten zijn als die van klassiekers, ook omdat deze auto's vaak veel beter onderhouden worden door de eigenaaren omdat het niet alleen iets is om mee van A naar B te komen maar een echte hobby/liefhebberij.
305 GLD Comm. '86
306 XT Break LPG '98
Toyota Celica 2.0 '82
Ford Mustang cabrio '68
Joliet Jake Blues
 
Berichten: 1685
Geregistreerd: 30 okt 2005, 03:45
Woonplaats: Maasbommel

Berichtdoor Evert G.D » 16 apr 2007, 01:30

Met bovenstaande kan ik het alleen maar hartgrondig eens zijn... Ik zou zelfs verder willen gaan: klassiekers vrijstelling van APK of eens in de vijf jaar. Wel moet de auto dan aantoonbaar als klassieker zijn verzekerd tegen een beperkt kilometrage. Met deze auto's wordt veel minder gereden dan met gewone, dagelijkse auto's, plus dat ze stukken beter onderhouden worden.
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Berichtdoor roelof » 16 apr 2007, 20:42

De partner is zonder problemen weer door de keuring (geen adviezen), nu volgende maand de 204 nog. Ik zie de keuring met vertrouwen tegemoed.
Peugeot 204 Break (1969)
Dacia Logan MCV Laureate (2008)
(en van 1997 tot 2000: Peugeot 309 GL Profiel (1986)) (2002 tot 2008 Peugeot Partner 170C 1.9 D 500 (1998))
Avatar gebruiker
roelof
 
Berichten: 67
Geregistreerd: 26 mei 2006, 18:13
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor Joliet Jake Blues » 16 apr 2007, 23:30

Morgen is het zo ver en moet de SR voor de bijl.
Ik heb er goede moed voor en denk dat alleen de voorbandjes slecht zijn.
Morgen meer nieuws.
305 GLD Comm. '86
306 XT Break LPG '98
Toyota Celica 2.0 '82
Ford Mustang cabrio '68
Joliet Jake Blues
 
Berichten: 1685
Geregistreerd: 30 okt 2005, 03:45
Woonplaats: Maasbommel

Berichtdoor BRAM » 18 apr 2007, 22:07

Maandagavond de 309 bij de garage neergezet voor een APK keuring.
Gisterenmiddag belde de garage, dat ze nog niet kon worden opgehaald.
Waren er pas 's middags aan begonnen.
Kregen de remcilinder links achter niet los en de nieuwe remcilinder was nog niet binnen.
Vanmorgen om ca. 11.30 uur het verlossende telefoontje: de auto was klaar en goedgekeurd.

Bij het opruimen van de rekening zag ik, dat in het afgelopen jaar ik heel weinig onkosten heb gehad; alleen een tubetje lijm om de metalen houder van de binnenspiegel terug te plaatsen (€ 13,51).
Maar ja, de auto heeft in een jaar tijd maar liefst 1722 km gereden.
Vorig jaar koste de APK mij € 234,= ( = incl. reparatie aan spoorstang en stuurkogel met hoes), dit jaar kostte het € 208,= (=incl. remcilinder, remslang, beetje remolie).
Kosten per km niet uitrekenen, want dat is het een hoop geld.

Weer een jaartjes veilig sturen dus. Binnenkort poetsen, om weer spik en span te verschijnen op 20 mei as bij de toerrit van het 205/309 register.

groet, Bram.
PEUGEOT 205 Forever 5-deurs 1995
PEUGEOT 205 Roland Garros 3-deurs 1992 EEN STERK NUMMER !!!!!!!!!
PEUGEOT 2008 Feline 1.6 120 pk 2014
Avatar gebruiker
BRAM
 
Berichten: 908
Geregistreerd: 10 okt 2004, 23:39
Woonplaats: Duiven

Berichtdoor Peu204 » 18 apr 2007, 22:41

De 504 is weer door de keuring.

Mijn garagist loopt hem dan even voor de APK na en lost wat dingen op die voor de APK van belang kunnen zijn. Wel wat duurder dan zelf langs em Kwikfitter gaan.......maar ik hecht waarde aan zijn oordeel. Een APK keuring zegt ook niet alles. Echter er was geen enkel probleem.
Oordeel prima harde auto zonder gebreken. Loopt mooi.

Dacht ik niet meer zoveel met de 504 te rijden, blijken dat toch nog een kleine 10.000 km geweest te zijn.

Zelf heb ik nog wel verbeteringen op het oog....maar dat komt wel.
Even sparen.

Gr.

Henri.
Peugeot 107 Active 2013 (voorheen 204, 305, 504, 205 cabrio RG, 205 Cti, 205 Forever)
Avatar gebruiker
Peu204
 
Berichten: 746
Geregistreerd: 02 feb 2005, 20:29
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor 307204XSI » 18 apr 2007, 22:53

Helemaal vergeten vorige week de 204, voor de keuring gegooid, was helemaal kat in het bakkie; of te wel twee vingers in de neus en wegwezen, veni vidi vici. Geen steekproef en geen adviezen, ojawel 1,
hij zweet een heel licht druppeltje olie door echt minimaal.

Ik vind het wel best for the time beeing... :D

AJ
Avatar gebruiker
307204XSI
 
Berichten: 1964
Geregistreerd: 10 apr 2007, 22:50
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor Joliet Jake Blues » 18 apr 2007, 23:53

:( De SR is afgekeurd, Allemaal kleine dingetjes:
2 Bandjes> FF omwisselen met de wielen van de Select en dan rustig op zoek naar goedkope banden.

1 kentekenplaat lampje

de einddemper> haal ik ook van de select af

1 Fuseekogel hoes

1 gatje in de aandrijfas hoes.

Op de banden na lekker voordelig dus, ff op mijn gemak fixen en dan weer een jaar door.
305 GLD Comm. '86
306 XT Break LPG '98
Toyota Celica 2.0 '82
Ford Mustang cabrio '68
Joliet Jake Blues
 
Berichten: 1685
Geregistreerd: 30 okt 2005, 03:45
Woonplaats: Maasbommel

Berichtdoor 403B-1963 » 19 apr 2007, 19:30

Vandaag de 305 door de APK gekregen.

Goedgekeurd :!:

Moest ook wel want er is meteen een grote beurt gedaan en de distributiereim en spanrol zijn vernieuwd.

APK puntje was Stofhoes linker vooras maar was al meteen met de grote beurt vervangen.
Achteruitrijlampen doen het niet. Voor auto's van voor 1995 geen afkeurpunt APK. Monteur adviseerde niet repareren, want de schakelaar zit op de versnellingsbak en reparatie kost veel tijd en dus geld.

Al met al een prijzige aangelegenheid (door de distributieriem en spanrol en vooral het daarbij behorende werkloon).

Rijdt nu weer als een zonnetje.

Groeten Bevaros
Trotse bezitter van een 403B8 uit 1963, een 403 Familiale uit 1962.
Tevens een 406 2.0 voor dagelijks gebruik. Lid van de APH.
Avatar gebruiker
403B-1963
 
Berichten: 848
Geregistreerd: 11 feb 2006, 11:22
Woonplaats: Wamel

Berichtdoor Idranor » 19 apr 2007, 22:25

Gefeliciteerd! Ben je (nu) een trotse 305-eigenaar? Dan moet je even de tekst onder je berichten aanpassen naar 305 en 403 ipv alleen 403! :wink:
305 SRDT (en nog wat andere eighties verantwoorde automobielen)

The 305 is still alive!
Avatar gebruiker
Idranor
 
Berichten: 2740
Geregistreerd: 05 sep 2005, 08:40
Woonplaats: Uithoorn

Berichtdoor Joliet Jake Blues » 26 apr 2007, 23:41

Ja de SR mag weer een jaartje.

Uitlaat wielen en lampjes zelf gefixt met onderdelen van de Select.
Alleen de aandrijfashoes (zat echt maat een speldenprikje in dus gewoon dicht gekit) en de Fuseehoes laten maken.
Totale kosten nog geen €100,-. :twisted:
305 GLD Comm. '86
306 XT Break LPG '98
Toyota Celica 2.0 '82
Ford Mustang cabrio '68
Joliet Jake Blues
 
Berichten: 1685
Geregistreerd: 30 okt 2005, 03:45
Woonplaats: Maasbommel

VorigeVolgende

Keer terug naar Techniek algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 49 gasten