Het APK topic

Voor technische onderwerpen die niet in een van onderstaande categoriën te plaatsen zijn.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Slangen/Addertjes onder het gras . . . .

Berichtdoor jan eend + » 03 aug 2008, 01:22

GoodOldDiesel schreef: De enige slang die die af mag keuren is een remslang.

Hamoiouwedieselaar :mrgreen: Ter aanvulling. 8) Ook afkeurenswaardige slangen :
Benzineslang ; ( indien aanwezig ) diverse slangen van de gas-installatie ; vulslang/dampretourleiding van de brandstoftank ; bij oudere type's ( o.a. J7 ) : slangetje tussen vloeistofreservoir & HRP ; mss nog meer :?
Ik hecht aan volledige/komplete informatie :lol: :wink:
Groetz, Vanjan.
-
jan eend +
 
Berichten: 1502
Geregistreerd: 22 jun 2004, 12:27
Woonplaats: Grunn'

Berichtdoor GoodOldDiesel » 03 aug 2008, 10:31

Ik doelde op een P205.

Ja gas slangen zou kunnen, maar die ben ik nog nooit in een 205 tegengekomen.

Benzine slangen, ja dat zou nog mogelijk kunnen zijn, ook nooit tegengekomen. Alle andere slangen zijn van die aard dat ze niet meetellen voor de APK al spuit het KoelVloeiStof tegen de motorkap aan..
GoodOldDiesel
 
Berichten: 1778
Geregistreerd: 13 jul 2005, 16:17
Woonplaats: WestGrungCity

Berichtdoor Leeuwtje » 03 aug 2008, 11:31

@ GoodOldDiesel en jan eend.

De auto is ook niet APK afgekeurd afgemeld dus ik heb nog naar mijn monteur kunen rijden voor de APK afliep. Inmiddels is de APK wel afgelopen (30-7) en wordt de auto nog gerepareerd. Volgens de (oud Peugeot) monteur is dat geen probleem als de auto op korte termijn maar herkeurd wordt. Een aantal geconstateerde punten bleek niet heel schokkend te zijn maar begreep van mijn monteur dat garages meteen complete onderdelen vervangen en niet gaan zitten klooien met bussen vervangen oid terwijl dat heel goedkoop is maar tijd kost dus dan weer duur wordt.

Ik ben geen APK keurmeester dus weet niet wel wel of niet bij de APK hoort maar de CT stond bij de garage voor een beurt + APK. De slangen moetsen vervangen worden omdat ze uitgedroogd/ poreus waren (oa benzineslang). De lijst van reparaties was inderdaad lang maar zou de garage niets opgeleverd hebben aangezien hun advies was 205 afvoeren :evil:
205 CJ & Generation
Leeuwtje
 
Berichten: 1060
Geregistreerd: 05 okt 2006, 22:44
Woonplaats: Gelderland

Berichtdoor Bart-Peugeot » 05 aug 2008, 12:01

Nu even een successtory! :mrgreen:

Vorig jaar kocht ik de 205 junior van 'figlio del commesso' voor 100 euro.

Er waren bij aanschaf een paar apk afkeurpuntjes. (Wist ik vantevoren)

Ik heb vervangen:
- Hoofdremcilinder
- 1 remleiding naar achter
- wat lampjes
- hier en daar wat vastgezet
- olie, alle filters en bougies

En daarna was de auto in één keer apk goedgekeurd. Zelfs een steekproef gehad.

Kortom, na investering van een kleine 200 euro extra, een prima auto in bezit.

In ongeveer 4 weken heb ik er ruim 1000 km mee gereden! :mrgreen: (de 207 stond in die periode wat meer stil)
Dat rijdt toch zo lekker een 205je!

Goed, deze 205 aan een oud-collega verkocht voor 350 euro.
Auto was bedoeld om van huis mee naar de trein te rijden.

Plannen wijzigden echter en nu is er in 10 maanden 22.000 km mee afgelegd. :lol:

Van de week is hij ermee naar de apk geweest! Bij één of ander bandencentrum in Almere, waar ze enkel op vrijdag apk keuren, had hij een kortingsbon: 14,95 complete apk.

Uiteindelijk vond de keurmeerster de komplampjes niet goed, kosten 2 x 75 cent.
Koplampen afstellen rekende men 10 euro voor.

Kortom, voor 26 euro en 45 cent is deze 205 weer goed voor 14 maanden apk!
In bezit van een 308 en 504.
Avatar gebruiker
Bart-Peugeot
 
Berichten: 2216
Geregistreerd: 24 mei 2006, 09:31
Woonplaats: Rijnmond

Berichtdoor arnie_human304 » 05 aug 2008, 14:44

Ja mijn nieuwe 304 heeft eindelijk APK

Hij is vandaag goed gekeurd en afgemeld. Nadat ik nog even de remmen er weer op heb gezet en stukje in wielkuip gelast had op het werk.


Ik kan eindelijk rijden. Wat ben ik blij !!!

gr Arnoud
arnie_human304
 
Berichten: 101
Geregistreerd: 29 mei 2008, 19:39

Berichtdoor Leeuwtje » 16 aug 2008, 12:23

Yes! de CT heeft weer APK en heeft zelfs de steekproef met glans doorstaan. Toeval die steekproef? Auto was niet APK afkeur afgemeld maar APK was wel verlopen sinds 30-07. Enige wat nu jammer is (ja ben een zeikerd) dat de APK datum niet meer gelijk is aan de datum 1e tenaamstelling. De 1e eigenaar heeft de APK blijkbaar altijd netjes op tijd gedaan en dat heb ik ook altijd gedaan. Is dit nog weer op 30-7 te krijgen? :mrgreen:

PEUGEOT 205 CABRIOLET CT S6
Kleur(en) GRIJS
Datum eerste toelating 30-07-1986
Datum aanvang laatste tenaamstelling 30-07-1999
Datum eerste afgifte Nederland 30-07-1986
Vervaldatum APK 15-08-2009
Wacht op keuren Nee

Zondagochtend ga ik de CT weer uit het Twentse land halen en hoop op mooi weer dan kan ik met het kapje open terug naar het mooie Arnhem.

De CT krijgt komende week nog een schoonheidsbehandeling. Aangezien ik met verf op de 206 en de Volvo zit en deze auto's daarvoor de komende tijd bij het schadebedrijf staan een leuke deal kunnen maken voor het overspuiten van delen van de 205. Ik had al tijden een GTI frontspoiler liggen en deze wordt nu in kleur gespoten en en ook het schild van de achterbumper wordt meegenomen. Verder spuit men het achterklepje (krassen) en de motorkap en grille (steenslag). Maandag vrijgenomen om de meeste delen zelf te monteren. Scheelde weer kosten :mrgreen: Het ziet er weer zonnig uit voor de CT. Ze kan na volgende week weer goed voor de dag komen!
205 CJ & Generation
Leeuwtje
 
Berichten: 1060
Geregistreerd: 05 okt 2006, 22:44
Woonplaats: Gelderland

Berichtdoor ruudxs » 16 aug 2008, 14:37

Kijk dat zijn mooie berichten, het was kantje boord maar ze heeft het weer gered. Gefeliciteerd en veel plezier, ik hoop dat de zon ons nog even blijft verblijden met haar aanwezigheid.
Voor dagelijks een 307 1.6 16V op lpg-g3.
En voor de pret weer een 205 1.4xs.
En nog een meer jaren project in de vorm van een 205 1.6 xs.
Avatar gebruiker
ruudxs
 
Berichten: 1343
Geregistreerd: 24 feb 2008, 15:19
Woonplaats: Zaandam

Berichtdoor Evert G.D » 16 aug 2008, 21:11

Gefeliciteerd! Leuk dat je alles weer voor elkaaar hebt. Zou inderdaad mooi zijn, die keuringsdatum weer op de 'oude' datum, maar volgens mij kan dat niet. Maarja, 't belangrijkste is dat 'ie weer goedgekeurd is! :D

Veel plezierige kilometers! :D
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Berichtdoor arnie_human304 » 16 aug 2008, 22:27

Jawel het is wel mogelijk de datum weer op 30-07 te krijgen. Dan moet je de auto nu binnen 10 maand weer laten keuren. Want dan krijgt hij dus een datum die voor 30-07 is. En jaar daarna de apk weer later laten doen. En dan dus op 30-07 de auto laten afmelden !!!!

gr Arnoud
arnie_human304
 
Berichten: 101
Geregistreerd: 29 mei 2008, 19:39

Berichtdoor Harrie » 16 aug 2008, 22:39

Leeuwtje schreef:Yes! de CT heeft weer APK {knip}
(spuitwerk) Het ziet er weer zonnig uit voor de CT. Ze kan na volgende week weer goed voor de dag komen!

Gefeliciteerd! is het toch allemaal gelukt.
En na het spuitwerk staat ze er weer glanzend bij :mrgreen:
Laat het mooie weer maar blijven 8)
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor corjan » 20 aug 2008, 17:41

zow de 505 is er weer doorheen en kan er weer een jaartje tegen aan. Ben naar van bemmelen geweest in delft....
reviseren achterremmen was nodig en nieuwe achterdemper erop....en nog wat dingetjes....al met al wel een dagje werk voor ze geweest...en de kosten voor mij dus navenand...maarja zoals ik zei ik kan weer een jaartje toeren :-D

groeten!
corjan
 
Berichten: 131
Geregistreerd: 15 aug 2004, 21:05

Berichtdoor jospop » 20 aug 2008, 22:59

Pak van mijn hart, de 504 mag van de rdw tot 2010 rijden! De enige (verwachte) aantekening was het profiel op de achterbanden (minder dan 2,5 mm). Nog twee jaar de tijd om er slicks van te maken dus :mrgreen:.
Josse
Gris Cendre 505 GTI 1985
Koffiemelk 104 GL 1983
Frikandelmetallic 104 GL 1981
Witte 504 L 1975
Avatar gebruiker
jospop
 
Berichten: 398
Geregistreerd: 28 jun 2006, 00:09
Woonplaats: De Meern

Berichtdoor Marinus » 21 aug 2008, 06:20

jospop schreef:Pak van mijn hart, de 504 mag van de rdw tot 2010 rijden! De enige (verwachte) aantekening was het profiel op de achterbanden (minder dan 2,5 mm). Nog twee jaar de tijd om er slicks van te maken dus :mrgreen:.
Josse


Gefeliciteerd :!:
Dan wel oppassen omstreeks 2010 bij regen hoor, zodat ze niet in de goot of greppel belandt :wink:

Peugeot 605 SR 3.0 V6 v12 (123Kw) 1992 / blanc
Peugeot 208 1.2 110 Allure automaat 2016 /gris shark
Peugeot 508 GT 2.2 HdiF automaat 2014 / gris haria
Avatar gebruiker
Marinus
 
Berichten: 2676
Geregistreerd: 07 okt 2006, 22:07
Woonplaats: Overloon

Berichtdoor figlio del commesso » 21 aug 2008, 10:30

Bart-Peugeot schreef:Nu even een successtory! :mrgreen:

Vorig jaar kocht ik de 205 junior van 'figlio del commesso' voor 100 euro.

Er waren bij aanschaf een paar apk afkeurpuntjes. (Wist ik vantevoren)
[..]

Kortom, na investering van een kleine 200 euro extra, een prima auto in bezit.

[..]

Kortom, voor 26 euro en 45 cent is deze 205 weer goed voor 14 maanden apk!


Bart,

Geweldig dat ie nog rijd en dat jullie er nog plezier van hebben. Mijn vrouw denkt nog met weemoed aan hem terug. Mocht je collega hem ooit weer kwijt willen, eerst mij laten weten voordat je hem op marktplaats afschiet....

Wij hebben inmiddels de schade-XS gefixed (ook voor een appel en een ei aangeschaft, volgens mij eenzelfde bedrag waar we de junior aan jou overdeden), beetje aan de remmerij vernieuwd, beurtje gedaan en die crossed ook weer vrolijk rond. Is een waardige vervangen van de junior. Ook wat de kosten betreft, want die liggen ook onder de 100 euro per jaar aan onderhoud en reparaties :D

Wie zegt dat autorijden duur is .... :wink:

Adios, JR
Avatar gebruiker
figlio del commesso
 
Berichten: 374
Geregistreerd: 17 aug 2005, 10:07
Woonplaats: Vught, n-Br

Berichtdoor vreugden » 25 aug 2008, 12:05

Vanochtend naar Peugeotspecialist Nouws in Rucphen gereden voor de APK. Er zat slechts een beugeltje aan de uitlaat los dus ik mag weer twee jaar rijden!

(Als je daar in de buurt bent, er staan 4 oldtimers in de showroom: 201, 203, 403 en 204.)
vreugden
 
Berichten: 1747
Geregistreerd: 01 jun 2004, 19:24

Berichtdoor 504ronnie » 25 aug 2008, 19:18

Heel mooi Teun :-) , kun je er weer even tegenaan, zie je op de volgende meeting wel weer :-)
205 CTi 1.6 105 PK 29-04-1986 nr 993
Groeten
Ron
504ronnie
 
Berichten: 990
Geregistreerd: 25 maart 2006, 15:36

Berichtdoor vreugden » 25 aug 2008, 19:27

504ronnie schreef:Heel mooi Teun :-) , kun je er weer even tegenaan, zie je op de volgende meeting wel weer :-)


Wordt in oktober Ron (rendez vous a Scherpenzeel). Komende rit in september gaan we net naar Frankrijk toe!
vreugden
 
Berichten: 1747
Geregistreerd: 01 jun 2004, 19:24

Berichtdoor JD » 25 aug 2008, 19:59

Vandaag is de 304 voor de APK gegaan. Enige "probleem" was dat hij iets te rijk stond, dat hebben ze gelijk maar afgesteld en natuurlijk goedgekeurd. Ik kan er weer 2 jaartjes tegen. :mrgreen:
Onze "Gouden Koets"
Peugeot 304S uit '73
Avatar gebruiker
JD
 
Berichten: 762
Geregistreerd: 04 sep 2005, 01:30
Woonplaats: Kampen

Berichtdoor JT » 26 aug 2008, 12:04

De 504 coupé '69 is er ook weer door. Voortaan wel de accu vastzetten :oops:
De ruitensproeier hoeft voor deze auto niet te werken, leuk klusje voor een zaterdag bij goed weer buiten....
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor Maarten Deen » 09 sep 2008, 17:22

Mijn 404 heeft twee jaar APK gekregen... met aanmerkingen.

Ten eerste: de wielflens zat verkeerdom gemonteerd. Ik zei tegen de monteur "dat moet dan een van je collega's gedaan hebben", maar het kan natuurlijk ook zijn dat dit al was zo lang dat ik de auto heb (9 jaar nu alweer).
Ten tweede: AC4 Stuurkoppeling gescheurd. Blijkbaar mag dat ding (ondanks dat het de verbinding tussen stuur en stuurstang is) tot 50% ingescheurd zijn. En ik mag er legaal nog 2 jaar mee rijden.

Is dat ding een beetje makkelijk te vervangen door een redelijke amateur?
Avatar gebruiker
Maarten Deen
Moderator
 
Berichten: 568
Geregistreerd: 06 apr 2004, 17:59
Woonplaats: Helden

Berichtdoor Kees » 09 sep 2008, 21:21

Ja hoor, fluitje van een cent, ze zijn bij het magazijn te koop of even zoeken op het internet. Vier boutjes, ik heb bij de mijne nylock moeren gebruikt, weet je zeker dat ze niet los komen. Als je blok veel olie lekt wordt het rubber zacht en gaat de hardy schijf (zo heet de flexibele koppeling) eerder stuk. (motorsteunen ook).
Avatar gebruiker
Kees
 
Berichten: 612
Geregistreerd: 05 aug 2004, 22:28
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Maarten Deen » 10 sep 2008, 09:43

Is die hardyschijf het enige dat dan vervangen moet worden? Ik zit even bij franzose.de te kijken: dit ding dus?
Avatar gebruiker
Maarten Deen
Moderator
 
Berichten: 568
Geregistreerd: 06 apr 2004, 17:59
Woonplaats: Helden

Berichtdoor Kees » 10 sep 2008, 11:11

Ja hoor dat is hem, en niet duur ook nog! Verder heb je niks nodig. Het is misschien tien minuten werk (als je een brug hebt). Op je rug onder de auto gaat ook maar is wat lastiger natuurlijk. Even goed kijken hoe de oude zat voor je de boel los haalt, eventueel een foto maken, maar eigenlijk wijst het zichzelf.
groeten van Kees
Avatar gebruiker
Kees
 
Berichten: 612
Geregistreerd: 05 aug 2004, 22:28
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor jospop » 17 sep 2008, 22:37

Dat is zeker een mooie prijs! Ik heb ze recent ook bij de 104s vervangen. Bij de 104 zaten ze alleen wel nog origineel geklonken (ipv met de geshowde boutjes in de set) en moest ik eerst de metalen gedeelten eraf boren/slijpen. Als de boel geklonken zit is het dan dus iets meer dan tien minuten, afhankelijk van je gereedschap en handigheid :wink:
In ieder geval succes,
Josse
Gris Cendre 505 GTI 1985
Koffiemelk 104 GL 1983
Frikandelmetallic 104 GL 1981
Witte 504 L 1975
Avatar gebruiker
jospop
 
Berichten: 398
Geregistreerd: 28 jun 2006, 00:09
Woonplaats: De Meern

AppieK

Berichtdoor jan eend + » 09 okt 2008, 01:49

Hamoidan. Afgelopen maandag de Camper ter keuring aangeboden bij Franse Auto ?
Probleem was wat ik al gevonden had :cry: : LV rem blijft hangen/sleept, RV mogelijk ook :? Werkzaamheden : LV remklauw vervangen & gangbaar gemaakt, RV rem gangbaar gemaakt. Klinkt simpel, maar = een bult werk. Op een klamme betonvloer, half voorovergebogen :?
Maar . . . : Vanmiddag om een paar minuten voor 5 goedgekeurd & afgemeld :!: :lol: De Camper mag weer ! ! !
Het eerste gedeelte van de " Groooote Klus " :wink: is afgerond
Groetz, Vanjan.
:wink:
jan eend +
 
Berichten: 1502
Geregistreerd: 22 jun 2004, 12:27
Woonplaats: Grunn'

VorigeVolgende

Keer terug naar Techniek algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 46 gasten