Circlip voorwiellager wil niet los

Voor technische onderwerpen die niet in een van onderstaande categoriën te plaatsen zijn.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Circlip voorwiellager wil niet los

Berichtdoor MotoChaly » 14 feb 2006, 16:38

Mijn Peugeotje (205 XE 1.1 uit 1990) blijft problemen geven, maar ja wil hem niet weg doen, dus maar weer zelf aan het repareren gegaan. Heb namelijk ook geen geld om hem bij de garage te laten repareren. Dit keer was het wiellager linksvoor aan vervanging toe.

Ik heb het deel van de auto los waar het lager in zit. Weet even niet meer hoe je dit noemt. Het binnenste deel waarin de aandrijfas valt is er inmiddels ook uit. Het enige wat nu nog dus moet gebeuren is het lager eruit, maar ik krijg de circlip met geen mogelijkheid los.

Heb al geprobeerd deze rond te tikken met een doorslag, maar er is geen beweging in te krijgen. Met een circliptang ook niet, de armen van de tang trekken krom en de circlip beweegt helemaal niks. Al vaak ingespoten met WD40 wat tot nu toe ook niet heeft geholpen.

Misschien dat je dit bekend voorkomt of dat je misschien een goede tip voor mij hebt. Je zou me daar heel erg mee verder helpen dus reageer als je wilt :D
MotoChaly
 
Berichten: 17
Geregistreerd: 01 aug 2005, 12:46

Berichtdoor john » 14 feb 2006, 18:16

Pers of sla het lager weg van de circlip (naar de buitenkant van de auto), waarschijnlijk is het lager verschoven waardoor de clip gekneld zit.
"meten is weten,weten is wát te meten"
john
 
Berichten: 142
Geregistreerd: 31 mei 2004, 18:36
Woonplaats: Zundert

Berichtdoor MotoChaly » 17 feb 2006, 19:31

Bedankt voor de tip, weet niet of het mede daardoor nu eindelijk gelukt is, maar in ieder geval is het lager los. Morgen even nieuwe halen, hopelijk dat in elkaar beter lukt en anders laat ik het hier wel horen :)
MotoChaly
 
Berichten: 17
Geregistreerd: 01 aug 2005, 12:46


Keer terug naar Techniek algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 38 gasten