Schok van auto bij het uitstappen

Voor technische onderwerpen die niet in een van onderstaande categoriën te plaatsen zijn.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Schok van auto bij het uitstappen

Berichtdoor MotoChaly » 29 jan 2006, 20:31

De laatste twee weken ongeveer wil de auto bij het uitstappen nog eens een schok geven als je de deur beet pakt. Heb in de tussentijd zelf nergens aan gezeten, weet dus niet waar ik de oorzaak moet gaan zoeken. Maar waarschijnlijk ben ik niet de eerste, heb wel eens vaker van zulke problemen gehoord. Dus hier is ook vast wel iemand die me kan helpen 8)
MotoChaly
 
Berichten: 17
Geregistreerd: 01 aug 2005, 12:46

Berichtdoor Gilletti » 29 jan 2006, 21:23

Ligt meestal aan het weer buiten.
Het beste kun je je deurstijl (metaal) vasthouden, voordat je je voeten op de grond zet. Dan heb je er weinig tot geen last meer van.
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor JD » 30 jan 2006, 00:04

Als ik 's avonds uit m'n werk thuis kom en ik stap heel voorzichtig uit en ik duw de autodeur dicht door alleen het raam aan te raken, dan kan ik bij de voordeur met de huissleutel in de hand vonken van meer dan een centimeter trekken. Leuk om te zien in het donker. Maar het ligt inderdaad aan het weer. Koud en redelijk droog. Gewoon een vorm van statische elektriciteit. In het voorjaar gaat dit vanzelf weer over. Als je er echt last van hebt dan kun je zo'n strip onder aan de auto overwegen.
Onze "Gouden Koets"
Peugeot 304S uit '73
Avatar gebruiker
JD
 
Berichten: 762
Geregistreerd: 04 sep 2005, 01:30
Woonplaats: Kampen

Berichtdoor Marius » 30 jan 2006, 00:16

Gilletti schreef:Ligt meestal aan het weer buiten.
Het beste kun je je deurstijl (metaal) vasthouden, voordat je je voeten op de grond zet. Dan heb je er weinig tot geen last meer van.


dat is de beste tip die er is.. werkt perfect.
Je kunt ook je auto langs een lantaarnpaal parkeren en de deur er tegen aan open doen.
NIet klabats kei hard, daar krijg je weer andere problemen van, maar gewoon zachtjes de lantaarnpaal aanraken.
Dan ontlaad de statische lading zich via de lantaarnpaal, en niet via jouw vingertoppen door je schoenen.. :mrgreen:
Greetzz,
Marius

Kampeer auto techniek<--- Mijn site
Moderator van:Het camperCafe & The Mental Maniacz Game clan
Avatar gebruiker
Marius
 
Berichten: 254
Geregistreerd: 15 maart 2005, 20:49

Berichtdoor JD » 30 jan 2006, 00:50

Marius schreef:
Gilletti schreef:Ligt meestal aan het weer buiten.
Het beste kun je je deurstijl (metaal) vasthouden, voordat je je voeten op de grond zet. Dan heb je er weinig tot geen last meer van.


dat is de beste tip die er is.. werkt perfect.

Inderdaad, goede en goedkope tip. Als je de deurstijl stevig vast hebt voel je de ontlading niet. Je moet er wel steeds even aan denken, maar omdat elke keer vergeten afgestraft wordt met een tik, onthoud je het meestal wel na een paar keer. :lol:
Onze "Gouden Koets"
Peugeot 304S uit '73
Avatar gebruiker
JD
 
Berichten: 762
Geregistreerd: 04 sep 2005, 01:30
Woonplaats: Kampen

Berichtdoor MotoChaly » 02 feb 2006, 21:07

Bedankt voor de antwoorden :D

Hoef ik me er in ieder geval niet zo heel druk om te maken, nog ff paar maandjes wachten maar op wat beter weer :)
MotoChaly
 
Berichten: 17
Geregistreerd: 01 aug 2005, 12:46

Berichtdoor jon » 03 feb 2006, 20:56

Bij mij lag het aan de schoenen. Ik had nieuwe schoenen en wat ik ook aanpakte, ik kreeg een beste opdonder. Heb er geen maand mee gelopen want ik werk in een computerzaak en elke pc die ik aanraakte gaf me een schok. Heb je geen andere schoenen?

Groet, Jon.
http://www.peugeotforum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=54&t=28068#p278076
Avatar gebruiker
jon
 
Berichten: 1772
Geregistreerd: 07 aug 2004, 12:09
Woonplaats: Achterhook

Berichtdoor Edzo » 03 feb 2006, 23:02

wat Jon zegt klopt ook, idd. Ik had er ineens ook last van....en na wat geredeneer en geprobeer kwam ik erachter dat 't ook m'n schoenen waren.... dus dan maar op sokken.... :mrgreen: :mrgreen:
groeten, Edzo
205: le sacré numéro !
Afbeelding
Avatar gebruiker
Edzo
 
Berichten: 2847
Geregistreerd: 25 nov 2005, 02:38
Woonplaats: prov. Groningen

Berichtdoor Marius » 04 feb 2006, 14:21

dat zal het zijn, ik heb voor mijn werk ESD veilige veiligheidsschoenen..
krijg dus als ik van en naar mijn werk rijd, en voor mijn werk rijd nooit een oplawaai..:)
Maarja om nou altijd op die schoenen te moeten autorijden..:?

Trouwens in huis ook behoorlijk last van met dit weer, de hond heeft me al vaak boos aangekeken als ik haar aanhaalde met een enorme vonk als voorbode..:shock:
Greetzz,
Marius

Kampeer auto techniek<--- Mijn site
Moderator van:Het camperCafe & The Mental Maniacz Game clan
Avatar gebruiker
Marius
 
Berichten: 254
Geregistreerd: 15 maart 2005, 20:49

Berichtdoor MotoChaly » 07 feb 2006, 01:36

Het zou inderdaad wel eens aan mijn nieuwe schoenen kunnen liggen dan. Moet ik even uitproberen dan maar :)
MotoChaly
 
Berichten: 17
Geregistreerd: 01 aug 2005, 12:46


Keer terug naar Techniek algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 40 gasten