Meerdere apparaten tegelijk opladen 205 '98

Voor technische onderwerpen die niet in een van onderstaande categoriën te plaatsen zijn.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Meerdere apparaten tegelijk opladen 205 '98

Berichtdoor Nejma » 27 jun 2019, 18:18

Voor komende zomervakantie ben ik aan het nadenken over de stroomvoorziening. 
De sigarenoplaadaansluiting is ondiep waardoor de oplaadplug er snel uit gaat/geen contact maakt. Vorige week al een oplader (gelukkig maar, want goedkoop) bij Action gekocht voor 4* usb, die alleen contact maakt als ik de plug aandruk en schuin hou. Niet handig als je meerdere apparaten tegelijk wil opladen. Dus ik zat te denken om een USB ding in te laten bouwen maar die zijn er maximaal per twee. Kun je er twee naast elkaar laten plaatsen?
Er bestaan natuurlijk ook van die 12V naar 220V omvormers die je op de accu aan kunt sluiten. Maar dan heb je weer één, max twee, 'stopcontacten'. Kun je daar dan weer een stekkerdoos aanhangen? Qua apparaten gaat het om een Samsung, iPhone en twee elektrische sigaretten. De Samsung wordt gebruikt voor navigatie. De auto in kwestie is een Peugeot 205 Generation van 21 lentes.
Vorig jaar liepen we de hele tijd te k*tten met powerbanks maar da's ook niet handig. Dus tips zijn welkom!

Ik wil dus vier oplaadpunten voorin de auto.
M'n vriend zegt dat je gewoon een draad door het dashboard heen kan trekken naar de accu. Ik heb geen idee.
Wie heeft er tips en waar laat je dit doen? Ik ben best handig maar hier heb ik geen kaas van gegeten. Iemand anders zei al, koop een usb oplader van Anker, knip de aansluiting eraf en bevestig de draad op een draad van je radio met zo'n knijpclip. Bij de garage annex autosloop, waar ik altijd heen ga, hebben ze hier geen verstand van (zeggen ze zelf) en zijn ze wat huiverig hiervoor. Ik kan toch niet de enige zijn die op reis meerdere apparaten tegelijk wil opladen?
Nejma
 
Berichten: 17
Geregistreerd: 17 jun 2019, 11:19

Re: Meerdere apparaten tegelijk opladen 205 '98

Berichtdoor Doornekamp33 » 27 jun 2019, 20:08

Gebruik nooit die onderstaande knijpclips, menig auto is er al door in vlammen opgegaan, maar netjes solderen en af-isoleren zou prima kunnen, eventueel kun je hem ook op de bedrading van de huidige aansteker aansluiten en die laten vervallen, of je zoekt op die sloop een goede aansteker op en vervangt de huidige, kun je de 4 in 1 gebruiken.
Niet de stekker daar vanaf knippen, daar zit een omvormer in van 12 naar 5 volt waarschijnlijk, gaan je apparaten niet leuk vinden. Afbeelding
Doornekamp33
 
Berichten: 282
Geregistreerd: 12 aug 2018, 23:27

Re: Meerdere apparaten tegelijk opladen 205 '98

Berichtdoor RobinHoed » 28 jun 2019, 21:42

Heb ook "zo'n usb ding" met 2 poorten in de 203.

Uiteraard kan je er ook 2 inzetten, neem aan dat een modernere 205 dat prima trekt en er nog steeds geladen wordt en het niet je accu meetrekt.

Heb er een zweef zekering tussen gezet.
Zwarte draad op massa en rode naar de ampermeters on dashboard. Maar rechtstreeks naar accu kan ook, zal bij 205 wel de makkelijkste oplossing zijn.

2 draadjes aansluiten dus of in jou geval 4.
Je hebt ze ook met vierkant plaatje aan voorkant ipv rondAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk
203 Fourgonnette - 1953 "Jean-Marie"
203 Berline - 1959 "Marie Louise"
404 - 1961 "Marie Antoinette"
Avatar gebruiker
RobinHoed
 
Berichten: 731
Geregistreerd: 12 jul 2017, 20:50
Woonplaats: Leidschendam

Re: Meerdere apparaten tegelijk opladen 205 '98

Berichtdoor Nejma » 01 jul 2019, 19:54

RobinHoed schreef:Heb ook "zo'n usb ding" met 2 poorten in de 203.

Uiteraard kan je er ook 2 inzetten, neem aan dat een modernere 205 dat prima trekt en er nog steeds geladen wordt en het niet je accu meetrekt.

Heb er een zweef zekering tussen gezet.
Zwarte draad op massa en rode naar de ampermeters on dashboard. Maar rechtstreeks naar accu kan ook, zal bij 205 wel de makkelijkste oplossing zijn.

2 draadjes aansluiten dus of in jou geval 4.
Je hebt ze ook met vierkant plaatje aan voorkant ipv rondAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk

Wat voor (En hoeveel) draden zitten er aan de sigarenaansteker, zeg maar. Als ik die eruit zou trekken en vervangen door 2 dubbele usb dingen zoals op jouw foto, dan zou ik er ook zijn toch? Asbak gebruik ik toch niet. Dan zou ik op die plek iets maken van monoplex, met die usb dingen erop/erin en heeft bestuurder en passagier ieder 2 usb oplaadpunten.

Eerst woensdag naar de garage voor drukgroep lager en bijbehorende toestanden. Ze rammelt nl als ik de koppeling heb ingetrapt en schakelt lastig. Dacht dat het de uitlaat was, niet dus....
Nejma
 
Berichten: 17
Geregistreerd: 17 jun 2019, 11:19

Re: Meerdere apparaten tegelijk opladen 205 '98

Berichtdoor beeperhorrie » 01 jul 2019, 21:32

Ik gebruik een dergelijk dingetje in de 205. Ik heb het binnenwerk uit het klepje gezaagd en de originele plug verder naar binnen geduwd (met de plug van de verdeler er in natuurlijk) De verdeler heb ik met kit vast gezet en met de dubbele insteek pluggen heb ik nu dus zes USB laadpunten. Op een lange rit van +200km waren er twee telefoons, twee navigatie systemen, een laptop en een camera op aangesloten. Geen enkel probleem qua te warm worden. de kabel onder het verdeelblokje werd wel warm maar niet zo dat ik het heet zou noemen. Bij vijf keer achter elkaar de standaard aansteker indrukken wordt de draad veel warmer.

Even geen foto van de situatie zelf want de 205 staat niet voor de deur op het moment.

Afbeelding
Afbeelding
Avatar gebruiker
beeperhorrie
 
Berichten: 593
Geregistreerd: 31 jul 2015, 08:46

Re: Meerdere apparaten tegelijk opladen 205 '98

Berichtdoor Nejma » 01 jul 2019, 22:32

beeperhorrie schreef:Ik gebruik een dergelijk dingetje in de 205. Ik heb het binnenwerk uit het klepje gezaagd en de originele plug verder naar binnen geduwd (met de plug van de verdeler er in natuurlijk) De verdeler heb ik met kit vast gezet en met de dubbele insteek pluggen heb ik nu dus zes USB laadpunten. Op een lange rit van +200km waren er twee telefoons, twee navigatie systemen, een laptop en een camera op aangesloten. Geen enkel probleem qua te warm worden. de kabel onder het verdeelblokje werd wel warm maar niet zo dat ik het heet zou noemen. Bij vijf keer achter elkaar de standaard aansteker indrukken wordt de draad veel warmer.

Even geen foto van de situatie zelf want de 205 staat niet voor de deur op het moment.

Afbeelding


Wat voor verdeler is dat dan?
Nejma
 
Berichten: 17
Geregistreerd: 17 jun 2019, 11:19

Re: Meerdere apparaten tegelijk opladen 205 '98

Berichtdoor beeperhorrie » 02 jul 2019, 07:41

Het is niet exact het zelfde model als afgebeeld. Ik heb gewoon een merkloos apparaatje via Ebay gekocht voor een paar euro. Werkt gewoon prima.
Afbeelding
Avatar gebruiker
beeperhorrie
 
Berichten: 593
Geregistreerd: 31 jul 2015, 08:46

Re: Meerdere apparaten tegelijk opladen 205 '98

Berichtdoor Nejma » 03 aug 2019, 22:52

Heb vanavond eens gekeken wat er aan de andere kant van de sigarettenaansteker zit en daar zitten twee plastic dingen: een zwarte en daarop een witte. Een en ander zit aangesloten op twee draadjes. Afbeelding
Kun je niet, net als bij 220, twee USB connectoren parallel geschakeld aansluiten op de draden die nu op de aansteker zitten. En waar laat je zoiets doen? Denk niet dat ik dat zelf kan/durf. https://www.4campers.nl/installatie-materiaal/212-power-usb-12v-5v-5a-dubbel-stopcontact-met-montageplaat.html
Nejma
 
Berichten: 17
Geregistreerd: 17 jun 2019, 11:19

Re: Meerdere apparaten tegelijk opladen 205 '98

Berichtdoor Doornekamp33 » 04 aug 2019, 00:21

Dan is ali toch een stuk goedkoper.

https://nl.aliexpress.com/item/32992311 ... b201603_55

Of 2x 2.1A

https://nl.aliexpress.com/item/32950506 ... b201603_55

oude draadjes afknippen, twee stekkertjes er aan knijpen en aansluiten maar.
Doornekamp33
 
Berichten: 282
Geregistreerd: 12 aug 2018, 23:27

Re: Meerdere apparaten tegelijk opladen 205 '98

Berichtdoor Henk50 » 07 aug 2019, 22:11

Ik gebruik al jaren deze:
https://nl.banggood.com/Double-USB-Car-Converter-Module-12V-To-5V-3A-15W-Power-Adapter-p-932318.html

Met een klein schakelaartje om hem om te schakelen tussen de geschakelde en permanente draad van de autoradio. Kan ik ook s'nachts opladen.... Altijd op de permanente is niet handig, loopt je accu leeg.
Citroen Berlingo 1.6 TU5JP4 2001
Peugeot 206 1.4 automaat 2001
Niet meer: Peugeot 205 1.4 Generation 1998
Niet meer: Peugeot 309 Diesel 1993 'bleu d'arabie'
Henk50
 
Berichten: 410
Geregistreerd: 29 jun 2008, 11:33
Woonplaats: Veenendaal


Keer terug naar Techniek algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten