Centrale deurvergrendeling 306 sw uit 2000

Voor technische onderwerpen die niet in een van onderstaande categoriën te plaatsen zijn.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Centrale deurvergrendeling 306 sw uit 2000

Berichtdoor Wolter66 » 22 mei 2018, 11:53

Beste,

Ik hoop dat dit in het juiste subforum staat, zo niet alvast mijn excuses.
Ik kan van een kennis een 306 sw uit 2000 overnemen voor een heel klein bedrag( schrootwaarde). Heeft nog apk tot januari en dan zal hij waarschijnlijk klaar zijn voor de sloop. Naast wat cosmetische mankementen heeft hij toch wel 1 groter mankement. De centrale deurvergrendeling gaat automatisch open na enkele seconden. De huidige eigenaar heeft al eens een kabel vervangen maar dit bleek niet de juiste.

Nu is mijn vraag kan ik op een goedkope manier de centrale deurvergrendeling uitschakelen zodat alles gewoon netjes dicht blijft zitten zoals het hoort.

Heb al van een garage vernomen dat zij dan alle kabels los kunnen halen maar dit gaat mij dan 100 euro kosten en dat is bijna net zoveel als dat ik voor de auto betaal.

Kan het zo zijn dat ik achter elke deur bekleding gewoon de motoren van de vergrendeling kan uitschakelen ? Doormiddel van een kabel door te knippen of los te maken ?

Met vriendelijke groet

Rik
Wolter66
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 22 mei 2018, 11:45

Re: Centrale deurvergrendeling 306 sw uit 2000

Berichtdoor EJH405 » 24 mei 2018, 08:59

Hoi Rik, loshalen in de deuren gaat vast werken, ik zou niet weten waarom niet. Zit de CV niet op een aparte zekering die je eruit kunt trekken?
Of de stekker van een centrale regelunit loshalen, als je die weet te vinden. Via de Peugeot Servicebox (alleen voor ondernemers, maar dat zijn we allemaal :mrgreen: ) of een welwillende Peugeot garage kun je uitvinden waar die zit in jouw auto.
Succes, EJ
--
Peugeot 405 break 'Vendome' 2.0 BVA 1995 Vert Sorento
Eerdere auto's: Lancia Delta 2009 1.4t-jet, Citroën C4 coupé VTR+ 1.6hdi 2005, Peugeot 405 GRX 1.6 1992
Avatar gebruiker
EJH405
 
Berichten: 388
Geregistreerd: 09 mei 2017, 00:10
Woonplaats: Eindhoven

Re: Centrale deurvergrendeling 306 sw uit 2000

Berichtdoor Keezx » 24 mei 2018, 21:56

Even de stuurunit zoeken , waarschijnlijk zit die ergens in de middenconsole t.h. v. de asbak en stekkers lostrekken.
Zit die daar niet, dan onder de achterbank rechts.
Keezx
 
Berichten: 367
Geregistreerd: 04 feb 2012, 22:04


Keer terug naar Techniek algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten