Pagina 1 van 1

Koppakking vragen - TU motor

BerichtGeplaatst: 29 apr 2018, 16:05
door kevin29
Hallo allen,

Ik heb gister mijn koppakking vervangen van mijn Peugeot 205 (TU motor). Vervolgens heb ik de kopbouten eerst aangedraaid in de volgorder met 20nm. Daarna heb ik weer op volgorde de bouten aangedraaid met 240 graden.

Volgorde bouten:
Afbeelding

Koelvloeistof bijgevuld en ontlucht. Motor loopt weer goed, maar er komt witte rook uit de uitlaat. Wanneer ik gas geeft, wordt dit alleen maar meer. Moet ik een tijdje rijden om dit probleem te verhelpen of is er iets anders misgegaan?

Alvast bedankt!

Re: Koppakking vragen - TU motor

BerichtGeplaatst: 01 mei 2018, 12:14
door Keezx
Rijd hem maar eens warm, als het blijft dan kan je overnieuw beginnen.....

Re: Koppakking vragen - TU motor

BerichtGeplaatst: 02 mei 2018, 17:16
door kevin29
Ik heb de motorolie nog niet vervangen. Kan dit ook een oorzaak zijn van de rook?

Re i: Koppakking vragen - TU motor

BerichtGeplaatst: 04 mei 2018, 22:11
door A.B.203
De witte rook komt omdat de motor koelvloeistof verbrand of omdat er heel veel condens in het uitlaatsysteem zit. Rij een flink stuk zodat de motor goed warm wordt en alle vocht kan verdampten,
rookt de motor dan nog steeds dan vrees ik de koppakking niet goed zit of lekt en dat Keezx gelijk heeft.