Koppakking vragen - TU motor

Voor technische onderwerpen die niet in een van onderstaande categoriën te plaatsen zijn.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Koppakking vragen - TU motor

Berichtdoor kevin29 » 29 apr 2018, 16:05

Hallo allen,

Ik heb gister mijn koppakking vervangen van mijn Peugeot 205 (TU motor). Vervolgens heb ik de kopbouten eerst aangedraaid in de volgorder met 20nm. Daarna heb ik weer op volgorde de bouten aangedraaid met 240 graden.

Volgorde bouten:
Afbeelding

Koelvloeistof bijgevuld en ontlucht. Motor loopt weer goed, maar er komt witte rook uit de uitlaat. Wanneer ik gas geeft, wordt dit alleen maar meer. Moet ik een tijdje rijden om dit probleem te verhelpen of is er iets anders misgegaan?

Alvast bedankt!
kevin29
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 29 apr 2018, 16:01

Re: Koppakking vragen - TU motor

Berichtdoor Keezx » 01 mei 2018, 12:14

Rijd hem maar eens warm, als het blijft dan kan je overnieuw beginnen.....
Keezx
 
Berichten: 367
Geregistreerd: 04 feb 2012, 22:04

Re: Koppakking vragen - TU motor

Berichtdoor kevin29 » 02 mei 2018, 17:16

Ik heb de motorolie nog niet vervangen. Kan dit ook een oorzaak zijn van de rook?
kevin29
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 29 apr 2018, 16:01

Re i: Koppakking vragen - TU motor

Berichtdoor A.B.203 » 04 mei 2018, 22:11

De witte rook komt omdat de motor koelvloeistof verbrand of omdat er heel veel condens in het uitlaatsysteem zit. Rij een flink stuk zodat de motor goed warm wordt en alle vocht kan verdampten,
rookt de motor dan nog steeds dan vrees ik de koppakking niet goed zit of lekt en dat Keezx gelijk heeft.
opknappen/repareren en zoveel als mogelijk met de oldtimers de weg op !
203 C en 203 C5 (commerciale) beide uit 1959, en een 308 D van 2015.
Avatar gebruiker
A.B.203
 
Berichten: 1137
Geregistreerd: 27 okt 2010, 15:54
Woonplaats: De Alblasserwaard zh


Keer terug naar Techniek algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten