Pagina 1 van 1

2.0 hdi automaat problemen

BerichtGeplaatst: 13 dec 2017, 22:36
door Johan.1981
Hallo.
Wie kan mij vertellen als er verschil zit tussen een DW10BTED4 (RHR) motorblok. handbak en automaat.

Reden van deze vraag is dat mijn motor (na 435000km) geploft is. En dat mijn automaat zf20hp4 niet meer achter het " nieuwe " blok past. Het nieuwe blok heeft zijn eerste 167000 km achter een handbak gezeten. Automaat wil niet aansluiten, pasbus wordt net geraakt. Een durf niet verder ivm schade oliepomp automaat.

Volgens demontagebedijf 1 type motor. Dealer heeft geen idee. Zie ik wat over het hoofd.
Help!!

Mvg Johan.

Re: 2.0 hdi automaat problemen

BerichtGeplaatst: 14 dec 2017, 21:33
door willem_jacobs
Johan.1981 schreef:Hallo.
Wie kan mij vertellen als er verschil zit tussen een DW10BTED4 (RHR) motorblok. handbak en automaat.

Reden van deze vraag is dat mijn motor (na 435000km) geploft is. En dat mijn automaat zf20hp4 niet meer achter het " nieuwe " blok past. Het nieuwe blok heeft zijn eerste 167000 km achter een handbak gezeten. Automaat wil niet aansluiten, pasbus wordt net geraakt. Een durf niet verder ivm schade oliepomp automaat.

Volgens demontagebedijf 1 type motor. Dealer heeft geen idee. Zie ik wat over het hoofd.
Help!!

Mvg Johan.
Over welke pasbus spreken we hier?

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Re: 2.0 hdi automaat problemen

BerichtGeplaatst: 15 dec 2017, 00:46
door Johan.1981
[/quote]Over welke pasbus spreken we hier?

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk[/quote]

Pasbus die in het blok zit in versnellingsbak schuift. Waar ook een bout door heen gaat.

Als de tapeinden van koppelomvormer door meeneemschijf steken, heb ik nog 7 a 8 mm ruimte tussen bak en blok.

Johan

Re: 2.0 hdi automaat problemen

BerichtGeplaatst: 15 dec 2017, 10:37
door Keezx
Op problemcar heb je meer kans dat je hier uit komt...