Pagina 33 van 36

BerichtGeplaatst: 28 jan 2010, 00:36
door Diedo
Interessante fotos om een te zien hoe het er van binnen nou precies uitziet!

Aan mijn 504 zit vrijwel zeker ook wat laswerk komende zomer, dus doe ik hier graag wat 'ervaring' op hoe je sommige dingen het beste kan aanpakken.

In de bodem heb ik een paar plekken die ik waarschijnlijk zelf wel kan lassen; voetenbak bestuurderskant en wielkast linksvoor. is niet dragend en ook niet in het zicht, dus met simpel plaatwerk buigen ben ik al een heel eind.

Waar ik nog niet over uit ben ik hoe/of ik de dorpels ook zelf wil/kan doen.
Waar in de wielkast achter die plastic dop zit zijn de dorpels aan beide kanten al open geroest. lastig plekje om te repareren zonder de hele dorpel eraf te halen lijkt me. dan maar de hele dorpel vernieuwen denk ik.

Belangrijke vraag voor mij: kan de dorpel verwijderd worden terwijl de auto nog op wielen (of bokjes) staat ZONDER extra verstevigingen aan brengen om te voorkomen dat de boel krom trekt door het gewicht?

De 504 op de foto is volledig gestript, dus dat scheelt veel gewicht, maar kan het ook op die manier als ie niet volledig leeggemaakt is?

BerichtGeplaatst: 28 jan 2010, 00:51
door Harrie
Diedo schreef:In de bodem heb ik een paar plekken die ik waarschijnlijk zelf wel kan lassen; voetenbak bestuurderskant en wielkast linksvoor. is niet dragend en ook niet in het zicht, dus met simpel plaatwerk buigen ben ik al een heel eind.
dat denk je? het is een zelfdragende carrosserie, waarbij bijna alles bijdraagd aan de carrosserie-stijfheid.
Als je het netjes doet, is er niets aan de hand.
Diedo schreef:Belangrijke vraag voor mij: kan de dorpel verwijderd worden terwijl de auto nog op wielen (of bokjes) staat ZONDER extra verstevigingen aan brengen om te voorkomen dat de boel krom trekt door het gewicht?
een coupé /sedan / break heeft daar minder last van dan een cabriolet, bij een cabrio moet men een schraag maken in de portiersponning boven.
Het gewicht van motor en alles wat op en aan de auto zit, trekt natuurlijk aan de carrosserie als je die op bokjes zet,
en de dorpel er ( gedeeltelijk? ) uitslijpt... Een en ander is afhankelijk van hoe je de auto ondersteund,
en hoe veel ( weinig ! ) je uit de dorpel slijpt. De dorpel is wel een van de belangrijkste "dragende" delen.
grt, Harrie
p.s.: als je een auto op een 2-koloms-hefbrug heft, zul je verbaasd staan, hoeveel die auto doorbuigt.... Zelfs bij een 205-3drs krijg je het portier NIET meer zo maar open... klemt door die verbuiging !

BerichtGeplaatst: 28 jan 2010, 13:28
door Remco504coupe
Jullie zijn goed bezig...Fijn, zo'n schoonvader, daar heb je wat aan :D

BerichtGeplaatst: 28 jan 2010, 14:18
door pEus
Remco504coupe schreef:Jullie zijn goed bezig...Fijn, zo'n schoonvader, daar heb je wat aan :D


Sterker nog, anders waren we er niet eens aan begonnen :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 28 jan 2010, 15:38
door tomtom
@ Peus; ziet er goed en grondig uit! Ik zou overigens wel op de e.e.a. manier de bodem(platen) stralen want volgens mij zijn ook de niet uitgeslepen stukken niet best meer. Bij mijn cabrio zag de bodem er een stuk beter uit maar bleek na stralen toch ook vrij veel aan vervanging toe :( !

BerichtGeplaatst: 28 jan 2010, 19:01
door pEus
tomtom schreef:@ Peus; ziet er goed en grondig uit! Ik zou overigens wel op de e.e.a. manier de bodem(platen) stralen want volgens mij zijn ook de niet uitgeslepen stukken niet best meer. Bij mijn cabrio zag de bodem er een stuk beter uit maar bleek na stralen toch ook vrij veel aan vervanging toe :( !


Ha Tomtom,

De auto gaat ook naar de straler maar we zorgen eerst dat die dan ook overal goed bijkomt :!:

Als ik me niet vergis ben jij diegene met die mooie witte coupé die ik tijdens het 504cc jubileum heb gesproken :?:

BerichtGeplaatst: 28 jan 2010, 19:10
door JT
Dat van die mooie witte coupé klopt..... :shock:

BerichtGeplaatst: 28 jan 2010, 20:18
door Harrie
JT schreef:Dat van die mooie witte coupé klopt..... :shock:

dat is dan wel een understatement... ik had nog nooit een 504 coupé in zo'n onberispelijke staat gezien...adembenemend mooi !
grt, Harrie

BerichtGeplaatst: 28 jan 2010, 22:17
door tomtom
Tsja, hij komt aardig in de buurt van een redelijke coupe :mrgreen: . Nog iets tweaken/herstellen aan de bekleding, het kleppendeksel spuiten en het originele uitlaatstukje monteren en hij/zij is aardig zoals ik het wil. De cabrio moet overigens nog beter worden (maar waarschijnlijk minder origineel; bekleding en rubber vloermatten zijn eigenlijk niet meer te vinden (in goede/zeer goede staat) een originele handremhoes, versnellingspookhoes, waterslangklemmen, deurbekledingsschroefjes, ruitensproeierpomp gelukkig nog wel. De cabrio gaat volgende week naar de spuiter en de onderzijde is al helemaal in de 2 componenten industrielak gezet. Het onderstel (incl versnellingsbak, aandrijfas en differentieel) is al helemaal (gereviseerd, gegalvaniseerd, gespoten en voorzien van nieuwe rubbers en keerringen) en is klaar om er zo onder geschroefd te worden. Ik heb ook door de jaren heen nieuwe XAS 175 HR 14 banden, achterlichten, koplampen, deurgrepen, handremkabels, zonnekleppen, dashboardklepje, wieldeksels, knipperlichten, handrempook, deurgrepen, benzinepomp, dorpelsierlijsten, raam- en deurrubbers, koplampringen etc etc (waar mogelijk uiteraard bij Harrie uit het clubmagazijn) op de kop getikt dus het wordt vast wel wat :D :D :D! En ach het duurt pas een jaartje of 6...........maar ik hoop van de zomer toch echt te rijden.

BerichtGeplaatst: 29 maart 2010, 08:56
door Cor Rosie
pEus schreef:
Remco504coupe schreef:Jullie zijn goed bezig...Fijn, zo'n schoonvader, daar heb je wat aan :D


Sterker nog, anders waren we er niet eens aan begonnen :mrgreen:


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Waaraan :?:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 29 maart 2010, 12:57
door pEus
Cor Rosie schreef:
Sterker nog, anders waren we er niet eens aan begonnen


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Waaraan :?:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Aan dat hoopje roest :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 29 maart 2010, 14:33
door Remco504coupe
pEus schreef:Zelf in actie :mrgreen:
Afbeelding


Het vierkante gat in de binnendorpel tegenover pEus's rechterknie komt uit tussen het bevestigingsframe van de stoelen, hierdoor loopt water naar binnen als dit eenmaal in de dorpels staat door lekke spatplaten, bij mijn coupe zag ik hier een roestspoor door de cabine inlopen, dit is een aandachtspunt van iedere 504 c/c bezitter die denkt dat deuren of ramen lekken.....
Op deze foto lijkt dit stoelframe helemaal dicht te zijn, ik weet niet of dit al vernieuwd is of origineel, maar bij mijn (2de type) coupe is dit gedeeltelijk open, waarlangs het roestspoor de bodem bereikt.

BerichtGeplaatst: 29 maart 2010, 16:46
door pEus
Hoi Remco,

Dit hebben ze (denk ik) in het verleden al een keer vernieuwd.

In ieder geval bedankt voor de tip. Ik zal er extra aandacht aan besteden :!:

BerichtGeplaatst: 08 mei 2010, 00:31
door JT
Mijn werk aan auto's ligt al een 'tijdje' stil....
Werk gaat voor het meisje, en werk heeft een extra klusje meegenomen...
Het extra klusje bestaat uit nieuwbouw. Gelukkig hebben we direct maximaal gebouwd en mag ik de volgende foto met gepaste trots plaatsen:

Nieuw "hol van de leeuw":

Afbeelding

Prettige kelder van 17x19m... :mrgreen:

Voor m'n brug moet ik nog een oplossing zoeken, want elke 10 cm dieper de grond in leek wel 10.000 euro te kosten, zelfs een put was niet mogelijk. :( Maar dat komt wel goed...
Lucht & kracht in aanleg, nog even....

BerichtGeplaatst: 08 mei 2010, 00:48
door fab405
Kwijl... is dit onder je huis?

BerichtGeplaatst: 08 mei 2010, 14:17
door Gilletti
Dat ziet er goed uit Jan, mooi werk!
Mijn nieuwe garage wordt over een paar weken opgeleverd. :D

Over klussen e.d. gesproken.
Vanmorgen de 304 uit de winterslaap ontwaakt. Schakelde niet en er laag een enorme plas olie.... filter zal wel weer gelekt hebben.

Nu ja, later maar weer naar kijken dan.
Vannacht eerst Nacht van Weesp rijden met de coupé.

BerichtGeplaatst: 08 mei 2010, 15:54
door Harrie
fab405 schreef:Kwijl... is dit onder je huis?
Jan heeft een stukje nieuw bijgebouwd aan bedrijf-woon-pand.
Dan maak je natúúrlijk ook een superplek voor je Peugeot- hobby :wink:
grt, Harrie

BerichtGeplaatst: 10 mei 2010, 01:22
door Mockenrue
Mooi JT ! Komt er nog een pool biljart in :wink:

BerichtGeplaatst: 10 mei 2010, 08:44
door pEus
Ruimte genoeg voor een forummeeting :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 10 mei 2010, 17:42
door JT
Jaja, een jojo-effect. Uit ruimtegebrek heb ik de afgelopen jaren moeten verkopen:
-Een Poolbiljart :!:
-Een 504 coupé :(

Had destijds beter opslag kunnen regelen!

BerichtGeplaatst: 16 nov 2010, 22:21
door pEus
Na wat radiostilte..................een kleine update :wink:

Op de ambulance en naar het straalbedrijf :?

Afbeelding

BerichtGeplaatst: 30 nov 2010, 18:07
door pEus
En weer opgehaald bij het straalbedrijf :?

Afbeelding

BerichtGeplaatst: 30 nov 2010, 20:33
door Leeuwtje
zo daar wordt grondig te werk gegaan! En hoe komt het toch dat Peugeotrijders ook Volvo rijden of is het andersom of toeval? :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 30 nov 2010, 23:38
door Harrie
die V70 zal pEus wel geleend hebben van de buurman of van z'n broer... :mrgreen:

Mooi werk pEus ! nu kan het laswerk van start.. !
je schoonvader verveeld zich voorlopig niet... :D

grt, Harrie

BerichtGeplaatst: 13 feb 2011, 15:30
door Gilletti
Afgelopen weken (maanden) druk in de weer geweest met mijn nieuwe garage en het rijdbaar krijgen van de 404 Automatique.

Afbeelding

Beiden zijn inmiddels aardig gelukt en de groene voiture heeft als bekroning een verse APK en een nieuwe interieur gekregen.

Stoffen bekleding met het originele dessin kon ik zo gauw niet vinden, dus maar de knoop doorgehakt en er leer van laten maken.
Gisteren met m'n broer(tje) gemonteerd.

Het resultaat is echt supergaaf. Heerlijk soepel, beetje dof leer in een soort terra/oranje/bruin kleurtje.
Misschien zelfs wel te mooi voor een 404... :shock:
Op de (telefoon)foto lijkt het lichter. Mooi contrast ook met de groene buitenkant.

Afbeelding

Afbeelding