Pagina 5 van 16

BerichtGeplaatst: 09 mei 2007, 21:34
door A.BRANDHORST
De 505 is ook weer door de keur.

Mankementen: Kapotte stuurashoes (rv)
en lekke uitlaat, zélf vrijdag meegeholpen met de uitlaat vervangen(ouderwets slagwerk , zeg maar rámwerk, alles zat weer eens op de Franse manier vast, érg vast dus.. :lol: , en alle uitlaatstukken zijn precies pás, dus we hebben de oude tussenpijp afgezaagd met een ijzerzaag, en het nieuwe tussenstuk (vanaf pot 1 naar pot 2 bovenlangs de achteras) ertussen gegooid, vervolgens alles weer vastgeschroefd)

De stuurashoes was zó kapot geknipt, maar de stuurstang vanaf de stuuras viel ook niet los te krijgen, affijn, stuurstang tussen de bankschroef, olie op de moer, moersleutel op de moer, Pijp óver de moersleutel, en toen ouderwets staan rammen, blijkt het vastgeroeste zaakje tóch los te kunnen, verder nieuw luchtfilter en grote beurt,

Totale kosten Euro 230,nog wat, máár: "Jij betaalt toch altijd contant, doe maar Euro 225,-, scheelt toch weer íets...

Kortom de 505 is nog in beweging en hopelijk nóg minimaal een jaar.

BerichtGeplaatst: 11 mei 2007, 00:53
door Evert G.D
Idranor schreef:Gefeliciteerd! Ben je (nu) een trotse 305-eigenaar? Dan moet je even de tekst onder je berichten aanpassen naar 305 en 403 ipv alleen 403! :wink:


Een 403 is een bezit om trots op te zijn, Robert... :mrgreen:

Hoewel, een 305 mag er ook zijn, maar een 403... Een van de mooiste Peugeots ooit gemaakt (op de 402 na, moet ik eerlijk bekennen) :roll:

(Trotse bezitter van een 403 B7 Deluxe uit 1964) :mrgreen: :D

BerichtGeplaatst: 04 jun 2007, 08:21
door roelof
Nou, de 204 is ook weer door de APK. Geen enkele opmerking, behalve dat er wat lucht bij mocht in de bandjes. Ik hield de waardes uit het instructieboekje aan, maar daarover schijnen de inzichten in bijna 40 jaar wat veranderd. Dus nu voor 1.9 bar en achter 2.0.

Maar verder kon de keurmeester geen enkel punt ontdekken! Top karretje!

BerichtGeplaatst: 04 jun 2007, 17:27
door Joliet Jake Blues
roelof schreef:Nou, de 204 is ook weer door de APK. Geen enkele opmerking, behalve dat er wat lucht bij mocht in de bandjes. Ik hield de waardes uit het instructieboekje aan, maar daarover schijnen de inzichten in bijna 40 jaar wat veranderd. Dus nu voor 1.9 bar en achter 2.0.

Maar verder kon de keurmeester geen enkel punt ontdekken! Top karretje!


Wat zegt het instructie boekje dan over de spanning?

BerichtGeplaatst: 05 jun 2007, 06:53
door roelof
Ravon 305, goed dat je dat even vraagt, want ik heb het boekje er nog even bij gepakt. Blijkt dat ik gewoon niet goed heb gelezen. Volgens het boekje moet er in de achterbanden van de break zelfs 2.5

BerichtGeplaatst: 05 jun 2007, 07:00
door Peu204

BerichtGeplaatst: 07 jun 2007, 14:52
door risky
vandaag is de 73er ti weer voor een jaartje apk gekeurd

BerichtGeplaatst: 07 jun 2007, 15:04
door Peu204
Gister is Deukie glansrijk door de APK gekomen. Geen kosten alles OK.

Nu en een paar duizend euro lichter is het gehele wagenpark door de APK. Het duurst was de 307 (met 50.000 km op de teller).

Gr.

Henri.

BerichtGeplaatst: 08 jun 2007, 00:23
door Evert G.D
Peu204 schreef:Gister is Deukie glansrijk door de APK gekomen. Geen kosten alles OK.

Nu en een paar duizend euro lichter is het gehele wagenpark door de APK. Het duurst was de 307 (met 50.000 km op de teller).

Gr.

Henri.


Zegt iets over de veranderde kwaliteitsnormen bij Peugeot. :wink:

BerichtGeplaatst: 08 jun 2007, 07:39
door Peu204
Over de 307 ben ik ook best tevreden.

Er moest een uitlaat onder (wist ik al) De radiator had een haarscheurtje en een stabilisatiestang is vervangen. Dit in combinatie met een C-beurt bij de dealer was 1200,= euro. De week er voor 4 nieuwe Michelin Pilot Premacy banden er onder laten zetten......kassa!!!!

Dus eigenlijk gewoon onderhoud.

Gr.

Henri.

BerichtGeplaatst: 08 jun 2007, 08:12
door pEus
Peu204 schreef:Er moest een uitlaat onder (wist ik al) De radiator had een haarscheurtje en een stabilisatiestang is vervangen. Dit in combinatie met een C-beurt bij de dealer was 1200,= euro. Dus eigenlijk gewoon onderhoud.


Toch niet mis hoor, we praten wel over 2.500 guldens :!:
Ik weet dat we al ruim 5 jaar in euro's betalen maar ik kan me heel goed herinneren dat zoiets dergelijks een jaar of zes geleden 1.200 guldens kostte :!: :shock:

BerichtGeplaatst: 08 jun 2007, 08:21
door Peu204
Het is niet anders. Het uurtarief bedraagt 65,= euro. Een C-beurt komt op 368,= euro. Maar daar komt dan de APK bij, het pollenfilter, vervangen remvloeistof. Plotsklaps is de C-beurt dan ca. 450,= euro.

Dan nog een nieuwe radiator, stabilisatiestang en nieuwe uitlaat, nieuwe ruitenwissers......dan ben je er wel. De prijzen van de onderdelen waren normaal en de gehanteerde tijden voor montage ook.

Gr.

Henri.

BerichtGeplaatst: 08 jun 2007, 09:15
door pEus
Snap ik ook wel maar je bent toch wel met mij eens dat ze in de garage ook ƒ hebben weggegumd en € hebben ingevuld :?: :!:

BerichtGeplaatst: 09 jun 2007, 00:43
door Joliet Jake Blues
Peu204 schreef:Over de 307 ben ik ook best tevreden.

Er moest een uitlaat onder (wist ik al) De radiator had een haarscheurtje en een stabilisatiestang is vervangen. Dit in combinatie met een C-beurt bij de dealer was 1200,= euro. De week er voor 4 nieuwe Michelin Pilot Premacy banden er onder laten zetten......kassa!!!!

Dus eigenlijk gewoon onderhoud.

Gr.

Henri.


Ik vind dat toch geen normaal onderhoud hoor na pas 50.000 KM :shock: .
De uitlaat zou kunnen maar een Radiator zou toch wel wat langer mee moeten gaan en zo ook een stabi.stang.
Bij bijde van mijn 305en van 86 met 140000 (SR) en 190000 (GLD) km op de teller zitten die er nogsteeds origineel onder.
(Onder de GLD komt wel een andere maar dit omdat ik de complete as ga vervangen)

BerichtGeplaatst: 09 jun 2007, 01:02
door Peu204
De 307 wordt voornamelijk gebruikt door de directie.

De directie doet nooit iets verkeerd. Parkeerdeukjes, laatst een fikse kras, dat doen anderen. Je zou de voorste nummerplaat eens moeten zien. De anderen zijn zeer actief.

Maar goed......de wagen rijdt veel kleine stukjes ( 2 soms 3 km) voor de boodschappen. M.i. logisch dat de uitlaat er aan gaat. Werd bij de vorige APK door mijn garagist al aangeven.

De radiator.... voor mij ook vreemd. Er werd aangeboden de vervangen onderdelen te bewaren. Een scheurtje en wat bloemkoolvorming kan in het PVC-gedeelte voorkomen. Nooit wat van gemerkt. Juist omdat ik zelf nauwelijks met de 307 rijd, leek het risico om niet te laten vervangen te groot.

Gr.

Henri.

BerichtGeplaatst: 24 jun 2007, 23:38
door Evert G.D
Afgelopen donderdag de 504 ter keuring aangeboden (twee dagen te laat... :roll: )

Geen problemen, geen adviespunten, was helemaal ok! :D :D :D :D

BerichtGeplaatst: 29 jun 2007, 11:29
door Riko
Vanochtend mijn 304 aangeboden.

Iets minder goed nieuws dan de afgelopen paar posts. Afgekeurd op de draagarm rechtsachter,
het subframe,
de stuurhoes linksvoor,
de voorwiellagers
en beide fuseekogels. :o

Daarnaast deden een paar lampjes het niet, maar dat is tot daar aan toe.

Werk aan de winkel dus, heb nog maar apk tot 19/7 en moet er vanaf 23/7 nog aardig wat kilometers mee maken anders is de vriendin boos. :lol:

Eend

BerichtGeplaatst: 29 jun 2007, 17:01
door jan eend +
Hamoidan. Geen peugeot en een bietje off-topic maar toch maar ff. Oktober vorig jaar ben ik met de eend van een vriend van me van de weg geplukt :mrgreen: :( Kenteken/chassisnr/kleur klopte niet. Veel gezeik met Politie (verbalisant was : ziek/op cursus/had nachtdienst/anderszins onbereikbaar) :cry: Brief geschreven aan de rechtbank. Pas daarna is elk van ons verhoord. . . De papieren ingenomen, dus er was geen mogelijkheid tot schorsen, verzekering opschorten etc. :evil: Politie wou de oto defenitief inbeslagnemen. Na een protestbrief aan de off. van just. hierover, vond de rechtbank dat er geen zinnig doel met inbeslagname bereikt werd, dus dat de oto teruggegeven moest worden aan de eigenaar :lol: Restte de vraag of het een mooi tuinornament moest worden of dattie de weg weer opkon :?: RDW vond dat er een zgn 'identiteitsonderzoek' moest plaatsvinden. Details bij mij op te vragen. Eindresultaat al met al : Afgelopen maandag heeft de RDW een APK goedkeuring afgegeven op de oto en het oorspronkelijke chassisnummer (dwz van de 'omgekatte donoroto') her-ingeslagen. :roll: :mrgreen: :lol: :wink: Soms zegeviert rechtvaardigheid en redelijkheid boven regeln**kerij en Verdonkiaanse starheid. EEND ( en JEEZEEVEN ) RULEZZZ. :wink: Innig tevreden groetz, Vanjan.

BerichtGeplaatst: 30 jun 2007, 08:08
door Remon309
Vandaag kan ik de GTI-16 weer ophalen, dan kan hij er weer een jaartje tegenaan. Ook dit jaar geen echt gekke dingen, heb hem gelijk maar een beurtje gegeven mocht wel weer een keer na de revisie. Eigenlijk waren alleen de remleidingen aan z'n end, maar daar zitten nu een stel nieuwe koperen voor in de plaats. :-)

Geschatte kosten € 500,- Maarja niemand heeft ooit gezegd dat auto rijden goedkoop is. :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 03 jul 2007, 00:26
door Joliet Jake Blues
Riko schreef:Vanochtend mijn 304 aangeboden.

Iets minder goed nieuws dan de afgelopen paar posts. Afgekeurd op:
het subframe,


Werk aan de winkel dus, heb nog maar apk tot 19/7 en moet er vanaf 23/7 nog aardig wat kilometers mee maken anders is de vriendin boos. :lol:


Das een lastige, hier mag namelijk niet!! aan gelast worden en als hij echt rot is , is vervanging je eenige optie, die frames zijn echter erg schaars en dus ook prijzig, maargoed een mooie 304 is het natuurlijk wel waard 8)

Laswerk

BerichtGeplaatst: 03 jul 2007, 01:09
door jan eend +
Ravon 305 schreef:Das een lastige, hier mag namelijk niet!! aan gelast worden . . . 8)


Hamoi. Hoezo niet gelast :?: :evil: Behalve wielgeleidingselementen ( bv. achter-draagarmen van 504/505/604 :? ) en veerschotels (504/305 :( ) mag vrijwel aan alles gelast worden, als het maar op de voorgeschreven manier gebeurt :mrgreen: Aan een subframe mag dus wel degelijk gelast worden :roll: Voor meer informatie : zie off. APK regelgeving/permanente eisen :!: Hoe later op de avond. . . Wel bij de feiten blijven, niet bij de meningen/opvattingen :wink: Groetz, Vanjan.

BerichtGeplaatst: 03 jul 2007, 16:18
door Riko
Werd mij inderdaad meegedeeld dat subframe wel gelast mag worden en draagarm niet. Was vroeger anders, maar dat verandert voor mij niets, wordt toch een andere eronder zetten.

BerichtGeplaatst: 04 jul 2007, 00:03
door Joliet Jake Blues
Riko schreef:Werd mij inderdaad meegedeeld dat subframe wel gelast mag worden en draagarm niet. Was vroeger anders, maar dat verandert voor mij niets, wordt toch een andere eronder zetten.


Oke dan ben ik dus niet op de hoogte van die regelwijzeging, en de peugeot monteur waar ik meestal heen ga ook niet (hij heeft ook een 304 Coupé waar hij dit jaar nog een ander subframe onder geplaatst heeft ivm roest/rot.

BerichtGeplaatst: 04 jul 2007, 00:32
door Riko
Ravon 305 schreef:
Riko schreef:Werd mij inderdaad meegedeeld dat subframe wel gelast mag worden en draagarm niet. Was vroeger anders, maar dat verandert voor mij niets, wordt toch een andere eronder zetten.


Oke dan ben ik dus niet op de hoogte van die regelwijzeging, en de peugeot monteur waar ik meestal heen ga ook niet (hij heeft ook een 304 Coupé waar hij dit jaar nog een ander subframe onder geplaatst heeft ivm roest/rot.


Bij mij is de roest en rot dusdanig dat lassen wat mij betreft ook absoluut geen optie is. Morgen naar Evert Jonkhart, heb begrepen dat Ever senior er meestal 's ochtends is, dus wordt een vroegertje. Ik houd jullie natuurlijk op de hoogte over de vorderingen.

BerichtGeplaatst: 04 jul 2007, 09:55
door JT
Mijn cabrio heb ik zojuist geschorst.... :cry:
8 juli as. ga ik niet halen.....