ervaringen met revisie bedrijven

Voor technische onderwerpen die niet in een van onderstaande categoriën te plaatsen zijn.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

ervaringen met revisie bedrijven

Berichtdoor Ivo van Duijn » 28 mei 2007, 11:52

Ik heb in de loop van de tijd zeer uiteenlopende ervaringen gehad met de verschillende revisie bedrijven .Ben nu erg benieuwd wat anderen betalen voor bv een kop,startmoter of dynamorevisie,wat er dan precies gedaan is en of het het beoogde resultaat had .
Ivo van Duijn
 
Berichten: 67
Geregistreerd: 07 mei 2004, 17:49
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor Jeetje » 28 mei 2007, 18:25

Voor startmotor- en dynamo-revisie heb ik goede ervaringen met AC/DC in Amsterdam-Zuidoost.
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor GoodOldDiesel » 28 mei 2007, 19:05

Op basis van relaties / netwerken. Heb ik mijn kop naar LMR te leeuwarden gebracht. Echter is hun succes groot, dus het kan 1 a 2 weken duren... maar dat zeggen ze eerlijke wijs erbij.

Ben benieuwd... Eigenlijk niet eens over de kosten gehad :oops:
GoodOldDiesel
 
Berichten: 1778
Geregistreerd: 13 jul 2005, 16:17
Woonplaats: WestGrungCity

Berichtdoor Ivo van Duijn » 29 mei 2007, 13:52

Bedankt voor de reacties maar waar het me hier vooral om ging is om te kijken hoe de verschillende prijzen/prestaties varieren bij de verschillende bedrijven . Heb bv pas een startmoter van een diesel laten repareren . Op de bon stond dat de collector afgedraaid was ,er nieuwe lagerbusjes ingezet waren en de contacten van het relais waren schoongemaakt . Dit koste 180 euro ,voor mijn gevoel bijna prijs van nieuwe startmoter en ik ben nog 2 keer terug geweest omdat het relais niet goed was . Ik vind het prima om geld uit te geven maar ik weet soms helemaal niet wat ik zou kunnen verwachten . Het zou mooi zijn als er een lijst zou komen waar verschillende reparaties met bijbehorende prijzen op staan .Ook zou het mooi zijn om te weten welke bedrijven zin hebben om aan de "oude zooi "te werken .Zo is er hier bv in Utrecht een banden boer die me ooit naar huis wilde sturen met ongebalanceerde wielen, omdat dat toch niet zo belangrijk was voor die oude auto s .
Ivo van Duijn
 
Berichten: 67
Geregistreerd: 07 mei 2004, 17:49
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor Daniël » 29 mei 2007, 14:27

Ik heb onlangs mijn cilinderkop laten reviseren bij een bedrijf in Lisse, West End Motorenrevisie. Ik heb er een goede ervaring mee: binnen een week kon ik de kop weer ophalen, en inclusief nieuwe pakkingenset was ik ongeveer 380 euro kwijt. Bij het ophalen kreeg ik desgevraagd nog uitgebreide nadere toelichting over wat er allemaal gedaan was: de beste man gaf me gewoon een soort rondleiding door de werkplaats.
rouge amarante (hoewel...) 504 A01 1970
Avatar gebruiker
Daniël
 
Berichten: 414
Geregistreerd: 03 sep 2005, 10:53
Woonplaats: Gouda

Berichtdoor Ivo van Duijn » 29 mei 2007, 16:48

In Utrecht bij verschillende bedrijven cylinderkoppen laten reviceren waar ik beide keren 600 euro voor kwijt was . Kreeg er ook pakkingsets bij . Het kan dat mijn geheugen me in de steek laat maar volgens mij betaalde ik in het guldentijdperk rond de 400 gulden voor het zelfde ook met pakkingen, in leersum .
Ivo van Duijn
 
Berichten: 67
Geregistreerd: 07 mei 2004, 17:49
Woonplaats: Utrecht


Keer terug naar Techniek algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten