Kachel/verwarming stopt na 10 minuten

Voor technische onderwerpen die niet in een van onderstaande categoriën te plaatsen zijn.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Kachel/verwarming stopt na 10 minuten

Berichtdoor 607Pack » 13 jan 2019, 15:40

Beste forumleden,

Ik heb een probleem met de kachel/verwarming van mijn Peugeot 607 (2007, 2.2 benzine).
De kachel (climate control) is een gescheiden systeem voor bestuurder en passagier. Je kan hem automatisch instellen en handmatig.

Ik ervaar het volgende probleem:

(Kachel staat in volledige gelijke handmatige instelling of automatische instelling)
De verwarming aan de bestuurderskant begint altijd na exact 10 minuten rijden, koudere lucht te geven dan de passagierskant. Het scheelt vlot 5 graden terwijl alles dus gelijk ingesteld staat.

Wat helpt is de temperatuur opvoeren naar bijvoorbeeld 26 graden. Dan gaat de tijd weer lopen en na 10 minuten heeft de bestuurderskant weer de koude lucht en de passagierskant blijft stabiel. Wederom opvoeren naar 29 graden helpt maar dan zijn die 10 minuten warmte ook echt heet te noemen.

De auto is bij de garage (Peugeot garage) uitgelezen maar er waren geen meldingen of andere zaken op te merken. De auto is toen wel gereset waarna ik het maar even moest gaan testen. Ik wist wel dat dat het niet zou oplossen. En helaas heeft het niet geholpen. Ik heb zelf de aansturingsunit in het dashboard inmiddels verwisseld voor een andere. Helaas totaal geen verschil.
Omdat het probleem zo exact en tijdsgebonden is lijkt het mij in een aansturing, klep, instelling in de BSI of relai te zitten. Wat denken jullie? Hoe kan ik de garage op weg helpen?

Alvast bedankt!
607Pack
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 25 mei 2018, 14:11

Re: Kachel/verwarming stopt na 10 minuten

Berichtdoor Mb trac » 13 jan 2019, 17:20

Ik denk dat je moet uitzoeken waar de temperatuurvoelers zitten die de climate control aansturen.
Meestal in de bekleding boven de voorruit.

Succes
Mb trac
 
Berichten: 59
Geregistreerd: 20 apr 2018, 20:01

Re: Kachel/verwarming stopt na 10 minuten

Berichtdoor 607Pack » 13 jan 2019, 20:37

Dag MB Trac,

Bedankt voor je reactie. Ik zal dit doorgeven bij de garage. Nog meer reactie/ideeen van harte welkom :-)
607Pack
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 25 mei 2018, 14:11


Keer terug naar Techniek algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten

cron