Vandaag heb ik de kleppen gemonteerd...
Wat een kloteklus is dat, zeg!
Ik heb een paar medeklussers die in andere loodsen aan het klussen waren gecharterd om me even te helpen met de kofferklep; die is echt niet in je eentje te monteren!
Eerst heb ik even een aantal slobgaten in de plaatjes, waarmee de klep aan het scharnier wordt vastgezet, gemaakt.
Daarmee kon ik de klep nog lekker heen en weer en van voor naar achteren bewegen met de bouten er doorheen. Op die manier heb ik aan de klep geduwd, getrokken, gedrukt en geklooid totdat de klep er recht in lag: toen was er rondom een naad van ca. 3mm. Toen de moeren aangedraaid zodattie niet meer zou verschuiven.
Toen moest een en ander op hoogte gesteld worden. Dat viel gelukkig mee: rechts hoefde aan de voorkant slechts één opvulringetje en aan de archterkant 2 en toen lag de klep er perfect recht in. Toen het slot aan de voorkant gemonteerd en de klep sluit als een kluis!
Al met al heeft het monteren en afstellen van de klep wel bijna 3,5 uur in beslag genomen!
Het resultaat mag er echter zijn!
Toen de klep er eenmaal recht inlag en mooi sloot, heb ik de 'openhouder' (ik weet niet hoe ik dat ding anders moet noemen) gemonteerd. Dat was een kwestie van de juiste boutjes erin draaien en klaar was Keessie; dat duurde nog geen 5 minuten.
Rondom de kelk voor van de tankdop heb ik een rubbertje gemonteerd en die gaat precies tussen het schuim door dat in de klep is gemonteerd en sluit mooi aan de bovenkant tegen de klep aan. Alle (regen)water loopt nou niet de kofferbak in, maar kan alleen in de kelk rondom de tankdop lopen en dan zo, via het afvoerslangetje wegvloeien. Dat past(e) echt als een handschoen (I'm very happy with that!)...
De klep sluit nu echt als een huis:
De achterklep heb ik in m'n uppie gedaan. Dat is prima te doen en ook die lag er naar een uurtje perfect in:
De auto nog even naar buiten gerold voor een paar fotootjes met de kleppen gemonteerd:
En nog een velgen close-upje: