door Edzo » 17 nov 2006, 23:14
Binnenkort stap ik over van provider A naar provider B.
Keurig op tijd (en volgens de regels) opgezegd bij provider A, kom ik er een week geleden achter dat mijn abonnement toch stiekem stilzwijgend verlengd is met een jaar.
Direct gebeld, zeer correct en behulpzaam te woord gestaan, (na 15 min. wachttijd , kassa! ) naam van de betreffende telefonist gekregen, en alles zou goed komen, zoniet dan moest ik maar weer bellen. Hij zei zelfs dat hij de halve dag niets anders deed als mensen zoals ik te woord staan. Quote: "ze flikken het steeds weer, dat stiekem verlengen na een opzegging, op zo'n manier kan ik ook geld verdienen"
Vandaag nog niets veranderd, geen bericht, schriftelijk of anderszins, mijn abonnement was nog steeds met een jaar verlengd......
Ik weer bellen. Een sjagerijnige tante aan de lijn: nee, meneer X was er vandaag niet, wat is het probleem?
Ik alles keurig uitgelegd. De tante: "ik kan u nu niet helpen, wel kan ik uw abonnement per 17-12 opzeggen."
Per 3-12 (zoals het hoorde) bleek ineens niet meer mogelijk. Ik protesteren, en gezegd dat ze maar moest regelen dat het per 3-12 afgelopen was, en goedemiddag.
5 minuten nadat ik de telefoon neer had gelegd lag mijn email eruit, mijn webspace en alles. Gelukkig had ik net vanochtend alle mail opgehaald. (!)
Ik weer bellen.....3x met allerlei verschillende afdelingen. Totaal wel een anderhalf uur aan de lijn gehangen, al dan niet in wachtstand. (kassa!)
Er viel ineens niets meer aan te doen, abonnement was totaal opgezegd, de naam van de dame was niet te achterhalen, de enige reden dat mijn ADSL nog werkt is dat het bij de KPN nog niet doorgekomen is.......
Kortom: BALEN!
Mijn nieuwe provider B kon op deze korte termijn de procedure niet versnellen, dus maar hopen dat de KPN mij niet te vlug afsluit, anders ligt alles eruit tot 28-11, wanneer het contract met provider B ingaat.......
Geen gelegenheid tot het op tijd inseinen van allerlei mensen dat onze emailadressen veranderen, we hadden mazzel dat er geen belangrijke mail meer in onze mailboxen stond, en ik hoop dat ik alles wat op mijn webspace stond nog heb als backup.
Zo zie je maar wat een sjaggerijnige telefoondame allemaal kan aanrichten als ze wil......en laat je nooit meer afschepen met een smoesje dat ze een paar weken nodig hebben om je af te sluiten......het kan in 5 minuten dus!
groeten, Edzo
205: le sacré numéro !