internetproviders: grrrrr....... :(

De off-topic rubriek. Voor onderwerpen die in geen van de andere rubrieken thuishoren. Ook je eigen 'stamtafel' in onze dorpskroeg: sterke verhalen, slappe hap, veel gezelligheid. Wij schenken natuurlijk uitsluitend LEEUW-bier... Santé!

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

internetproviders: grrrrr....... :(

Berichtdoor Edzo » 17 nov 2006, 23:14

Binnenkort stap ik over van provider A naar provider B.

Keurig op tijd (en volgens de regels) opgezegd bij provider A, kom ik er een week geleden achter dat mijn abonnement toch stiekem stilzwijgend verlengd is met een jaar.
Direct gebeld, zeer correct en behulpzaam te woord gestaan, (na 15 min. wachttijd , kassa! ) naam van de betreffende telefonist gekregen, en alles zou goed komen, zoniet dan moest ik maar weer bellen. Hij zei zelfs dat hij de halve dag niets anders deed als mensen zoals ik te woord staan. Quote: "ze flikken het steeds weer, dat stiekem verlengen na een opzegging, op zo'n manier kan ik ook geld verdienen"

Vandaag nog niets veranderd, geen bericht, schriftelijk of anderszins, mijn abonnement was nog steeds met een jaar verlengd......

Ik weer bellen. Een sjagerijnige tante aan de lijn: nee, meneer X was er vandaag niet, wat is het probleem?
Ik alles keurig uitgelegd. De tante: "ik kan u nu niet helpen, wel kan ik uw abonnement per 17-12 opzeggen."

Per 3-12 (zoals het hoorde) bleek ineens niet meer mogelijk. Ik protesteren, en gezegd dat ze maar moest regelen dat het per 3-12 afgelopen was, en goedemiddag.

5 minuten nadat ik de telefoon neer had gelegd lag mijn email eruit, mijn webspace en alles. Gelukkig had ik net vanochtend alle mail opgehaald. (!)

Ik weer bellen.....3x met allerlei verschillende afdelingen. Totaal wel een anderhalf uur aan de lijn gehangen, al dan niet in wachtstand. (kassa!)

Er viel ineens niets meer aan te doen, abonnement was totaal opgezegd, de naam van de dame was niet te achterhalen, de enige reden dat mijn ADSL nog werkt is dat het bij de KPN nog niet doorgekomen is.......

Kortom: BALEN!
Mijn nieuwe provider B kon op deze korte termijn de procedure niet versnellen, dus maar hopen dat de KPN mij niet te vlug afsluit, anders ligt alles eruit tot 28-11, wanneer het contract met provider B ingaat.......
Geen gelegenheid tot het op tijd inseinen van allerlei mensen dat onze emailadressen veranderen, we hadden mazzel dat er geen belangrijke mail meer in onze mailboxen stond, en ik hoop dat ik alles wat op mijn webspace stond nog heb als backup.

Zo zie je maar wat een sjaggerijnige telefoondame allemaal kan aanrichten als ze wil......en laat je nooit meer afschepen met een smoesje dat ze een paar weken nodig hebben om je af te sluiten......het kan in 5 minuten dus!
groeten, Edzo
205: le sacré numéro !
Afbeelding
Avatar gebruiker
Edzo
 
Berichten: 2847
Geregistreerd: 25 nov 2005, 02:38
Woonplaats: prov. Groningen

Berichtdoor Mark » 17 nov 2006, 23:36

Wil ik best weten wie A en wie B is. Als A er zo'n potje van maakt, kan je 'm hier rustig te drogen hangen. Ik ben trouwens al sinds 1996 een zeer tevreden XS4ALL-abonnee.
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Berichtdoor JT » 18 nov 2006, 00:59

Goh! Kwam er net niet een ander topic voorbij met prijs/kwaliteit verhoudingen???
InterNLnet laat ons en onze klanten nooit in de steek...
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Leveranciers

Berichtdoor jan eend + » 18 nov 2006, 01:36

Hadiedzo. Mooi K+P dat ze je zo behandelen. Ik heb ook wel wat ervaring met call-centra die totaal geen verbinding hebben met het bedrijf waar ze voor zeggen te werken :( Behalve als ze denken dat het hullie geld kan gaan kosten.... Dan kan alles idd heeeeeel snel :evil: Bij mij was het Essent die dat flikte. 't Kostte hun twee maanden om twee knoppies (gas en licht) om te zetten en mij weer energie te geven. Twee maanden onverklaarbaar bewoonde woning, dus :wink: Je mag mijn puter wel gebruiken, hoor..... Groetz & sterkte, Vanjan.
jan eend +
 
Berichten: 1502
Geregistreerd: 22 jun 2004, 12:27
Woonplaats: Grunn'

Berichtdoor Edzo » 18 nov 2006, 02:13

Hadie Jan, dank voor je aanbod om jouw puter te gebruiken :mrgreen: we zullen zien, als de KPN ook zo langzaam is als mijn vorige internetprovider, loopt het wel los :wink: dan hebben ze me over twee weken nog niet afgesloten haha. Maar ja, een wakkere medewerker kan ook morgen de knop omdraaien.......

Mark wou graag de vuile was buitenhangen, welaan, daar gaan we dan, deze streken worden geleverd door Planet Internet, waarmee ik niet wil beweren dat anderen beter of slechter zijn......ik vrees dat het allemaal 1 pot nat blijkt te wezen....kortom ik verwacht van mijn nieuwe provider niet veel beters, maar ja die zijn wel goedkoper he....daar gaat het blijkbaar niet alleen in het garagewezen over...zie het 406 startprobleem topic.
groeten, Edzo
205: le sacré numéro !
Afbeelding
Avatar gebruiker
Edzo
 
Berichten: 2847
Geregistreerd: 25 nov 2005, 02:38
Woonplaats: prov. Groningen

Berichtdoor vreugden » 18 nov 2006, 09:14

Even mijn frustratie toevoegen :mrgreen: :
Ruim een jaar geleden verhuisd. Zat vroeger bij Zeelandnet: een perfecte provider met verrekte goede service. Ging naar West Brabant dus moest iets anders. Overgegaan naar KPN plusbellen (KPNplanet). Ik had op een gegeven moment vier modems thuis waarvan drie verkeerde. Telefoneren had geen zin, servicedesk zei alleen maar dat ik teruggebeld zou worden en dat gebeurde niet. Heeft echt weken geduurd. Na het verzenden van een aangetekende brief werd de zaak opgelost (met eerst nog een verkeerd modem overigens). Maar nu werkt het een jaar lang zonder problemen. Maar als ik ooit eens een andere pc moet hebben of weer eens verhuis: ik vrees de providers................
vreugden
 
Berichten: 1747
Geregistreerd: 01 jun 2004, 19:24

Berichtdoor Evert G.D » 19 nov 2006, 23:39

Mmm..ik zit al twee jaar bij Tele2 (nouja, eerst Zonnet, dat werd Versatel en dat werd op zijn beurt weer Tele2), maar (afkloppen) nooit problemen.
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Berichtdoor Edzo » 19 nov 2006, 23:44

hmm....nou ja, dat gaat mijn nieuwe provider worden, hopen dat het goed blijft gaan daar
groeten, Edzo
205: le sacré numéro !
Afbeelding
Avatar gebruiker
Edzo
 
Berichten: 2847
Geregistreerd: 25 nov 2005, 02:38
Woonplaats: prov. Groningen

Berichtdoor Evert G.D » 22 nov 2006, 00:20

Veel succes in elk geval.... :wink:
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Berichtdoor leffe 404 » 22 nov 2006, 13:58

Wat een toestanden allemaal, vrijwel altijd met (it) gerelateerde bedrijven valt me op.

Voornamelijk ;

- internetproviders
- kabelaars (cai - tv internet)
- telefonie bedrijven (vast en mobiel)

Wat is er met die instellingen / mensen dat ze, in mijn ogen, zo naief / vreemd / arrogant / dom doen ?

Monopolie positie ? Arrogantie ?

Ik weet het niet, maar het valt me gewoon op. In andere bedrijfstakken worden ook fouten gemaakt maar niet op deze manier.
Als je alle tijd hebt, kom je altijd te laat...
Avatar gebruiker
leffe 404
 
Berichten: 1500
Geregistreerd: 13 apr 2004, 12:46
Woonplaats: Leidschendam

Berichtdoor Bart-Peugeot » 22 nov 2006, 16:14

Je kan de diverse Energiebedrijven nog aan je lijstje toevoegen! ;-)
In bezit van een 308 en 504.
Avatar gebruiker
Bart-Peugeot
 
Berichten: 2216
Geregistreerd: 24 mei 2006, 09:31
Woonplaats: Rijnmond

Berichtdoor Evert G.D » 23 nov 2006, 01:30

Als ik verhalen in m'n omgeving moet geloven ook de zorgverzekeraars, schijnt ook niet altijd even soepel te lopen als je overstapt...
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Berichtdoor Bart-Peugeot » 23 nov 2006, 09:46

Wordt het toch nog een lange lijst! ;-)
In bezit van een 308 en 504.
Avatar gebruiker
Bart-Peugeot
 
Berichten: 2216
Geregistreerd: 24 mei 2006, 09:31
Woonplaats: Rijnmond

Berichtdoor Edzo » 28 nov 2006, 18:38

eindelijk, net ingeplugd op m'n nieuwe provider.
Moet nog even wat inhalen hier, met lezen, haha, internet heeft er zowat 5 dagen uitgelegen.

Degenen die mijn prive-emailadres al hadden, kunnen de nieuwe tegemoet zien.
groeten, Edzo
205: le sacré numéro !
Afbeelding
Avatar gebruiker
Edzo
 
Berichten: 2847
Geregistreerd: 25 nov 2005, 02:38
Woonplaats: prov. Groningen

Berichtdoor Evert G.D » 29 nov 2006, 00:01

Gefeliciteerd dat je weer online bent :wink:
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Berichtdoor jan eend + » 29 nov 2006, 02:21

Edzo schreef:eindelijk, net ingeplugd op m'n nieuwe provider.
Moet nog even wat inhalen hier, met lezen, haha, internet heeft er zowat 5 dagen uitgelegen.


Hamoi. Lukt het een beetje vanavond met de ontwenningsverschijnselen :?: :mrgreen: :lol: :wink: Groetz, Vanjan.
jan eend +
 
Berichten: 1502
Geregistreerd: 22 jun 2004, 12:27
Woonplaats: Grunn'

Berichtdoor Edzo » 20 jan 2007, 13:34

Fijn, alles heeft er sinds dinsdagochtend uitgelegen, doet het allemaal net weer. Landelijke storing Tele2, grrrr.....

excuus aan degenen die mij PB's gestuurd hebben , antwoord komt zsm.
groeten, Edzo
205: le sacré numéro !
Afbeelding
Avatar gebruiker
Edzo
 
Berichten: 2847
Geregistreerd: 25 nov 2005, 02:38
Woonplaats: prov. Groningen


Keer terug naar Café des Sports

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten