De 404 heeft voorwielaandrijving volgens NOREV!

De off-topic rubriek. Voor onderwerpen die in geen van de andere rubrieken thuishoren. Ook je eigen 'stamtafel' in onze dorpskroeg: sterke verhalen, slappe hap, veel gezelligheid. Wij schenken natuurlijk uitsluitend LEEUW-bier... Santé!

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

De 404 heeft voorwielaandrijving volgens NOREV!

Berichtdoor Jeetje » 04 okt 2006, 23:06

Ik heb onlangs het 1:18 model van de 404 gekocht van Norev. Het model is prima gedetailleerd, maar er zijn wat 'dingetjes' die volgens mij niet zijn zoals het hoort...

Afbeelding

Zo zijn bijvoorbeeld de binnenkanten van de motorkap en het kofferdeksel niet matzwart, zijn de bovenkanten van de spatborden onder de motorkap niet matzwart, etcetera.

Bovendien gaat het kennelijk niet om een SL-uitvoering (gezien het ontbreken van veel chromen onderdelen...

Tot slot vind ik het jammer dat de achterste portieren niet te openen zijn. Dat is nou net zo mooi bij een dergelijke auto: 4 openslaande portieren...

Daarnaast vind ik het jammer dat de strips op de zijkant, op de motorkap en over de c-stijl overgaand in de achterspatborden geen chromen onderdelen maar net even wat lichter alukleurig gespoten als de rest van de auto. Hierdoor springen deze strips er naar mijn mening te weinig uit...

En dan de beschrijving op de doos (ik kies even voor de Engelse versie):

The Peugeot 404 was officially presented to the press at the Palais des Sports in Versailles in May 1960. The collaboration between Peugeot and Pininfarina started with the 403 and having satisfied the management, they decided to continue with the idea. It was -in fact- with the 404 that this collaboration really took off.

On the mechanical side, the 404 is a perfect continuation of the 403 and the 203: Front mounted engine and front wheel drive :shock: .

On the sports side: Winner of the Monte Carlo Rally, European Tour, Automobile Tour de France, Snow Rally, Argentina Rally...

The enormous prize list of the 404 reflects a prestigious career in rally which is without doubt equal to that of its main rival the Citroën DS.

Technical Characteristics:

Transmission: Front Wheel Drive :?
Engine: 4 cylinders
Capacity: 1618 cm3
Actual Power: 72 hp DIN at 5400 rpm
Max. Torque: 13 mkg DIN at 2250 rpm
Gearbox: 4 speed
max speed: 142 km/h
Brakes: Hydrolic Drums


En als je dan denkt dat 't een vertaalfout naar het Engels is, staat er in de Franse versie 'propulsion' wat volgens mij ook voorwielaandrijving betekent... :(

Alleen in de Duitse vertaling staat 'Heckantrieb' hetgeen achterwielaandrijving betekent...

Hoe het in de Japanse/Chinese vertaling staat, weet ik niet, maar ik vind het wel frapant/triest dat een (Frans!!!) merk als Norev bij een model van een Franse klassieker de aandrijfvorm fout aangeeft!!!

Ik kon het dus niet laten en heb Norev Europa een mailtje gestuurd met de volgende inhoud:

L.s.,

I would like to make a remark about the Peugeot 404 1:18 model.

I recently bought this model (because I own a 1962 Peugeot 404 myself) and I am very pleased with the quality of this model. I know that Peugeot-enthusiasts appreciate the fact that you have decided to start producing a model in the 1:18 scale of this all time Classic.

Nevertheless I have a remark.

Not about the model itself however, but about the information about the car on the box.

It is stated on the box that the 404 has Front Wheel drive (or 'propulsion'). This is incorrect! The 404 has Rear Wheel drive!

I thought I just let you know so you can correct this.

I hope you'll appreciate my remark.

With regards,

Antoine Godschalk
Pays Bas
Laatst bijgewerkt door Jeetje op 04 okt 2006, 23:24, in totaal 3 keer bewerkt.
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Mark » 04 okt 2006, 23:11

"Propulsion" betekent, denk ik, alleen maar "aandrijving". Die kan dus arriere of avant zijn.
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Berichtdoor Jeetje » 04 okt 2006, 23:17

Als dat zo zou zijn, is de Franse vertaling nog 'vreemder':

'moteur avant et propulsion' :?
en
'Transmission: propulsion'

Er staat geen avant of arrière bij...

pro is natuurlijk wel 'voor'... :wink:
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Dedonax » 04 okt 2006, 23:25

Als je het modelletje in kwestie omdraait, (maw de onderkant bekijkt) zie je dat de aandrijvingsas vanuit de versnellingsbak naar de achteras loopt. Wat ik echter wel mis, zijn de chroomlijsten op de flanken, evenals de chroomringen rond de voorste lichten. Ik weet me nog te herinneren dat dit het geval was bij de "familiale"-uitvoering die mijn vader zaliger ooit had in de jaren '70. Deze had trouwens ook het dashboard met de 3 ronde klokken. Maarrrrr, al bij al is het 1/18-model van Norev een leuk item in mijn Pug-verzameling.

guS

Axel 8)
I used to be conceited, but now, I'm absolutely perfect Afbeelding
Avatar gebruiker
Dedonax
 
Berichten: 241
Geregistreerd: 15 apr 2005, 19:58
Woonplaats: Bocholt (B)

Berichtdoor Brownie » 05 okt 2006, 00:52

Voorwielaandrijving is toch 'Traction avant' in het frans? Dat heeft dat andere PSA merk toch geintroduceerd? Propulsion klinkt mij meer iets in de oren van 'voortstuwing' van een boot of raket.
403 Break Diesel 1960
104 GL6 Benetton 1978
504 D Pick up 1981
604 DTurbo 1979
505 V6 BVA 3X
505 GTI Familiale RHD 1987
505 GR Familiale 1990
505 SW8 BVA 1991
205 Accent 1991
306 Cabriolet BVA 2.0 2X
206 XS 1.6 SW BVA 2005
Avatar gebruiker
Brownie
Moderator
 
Berichten: 3544
Geregistreerd: 25 aug 2005, 11:08
Woonplaats: Nederweert

Berichtdoor Jeetje » 05 okt 2006, 01:41

Ik kan er ook niets aan doen dat er propulsion in de Franse versie op de doos staat... :(
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor vreugden » 06 okt 2006, 09:38

Het model staat ook in mijn verzameling (spaar eigenlijk 1:43 maar kon dit niet laten staan). Ik had ook opgemerkt dat de koplampringen en sierstrippen mooier hadden gekund. Maar ik was nog niet zover dat ik op de achterkant van de doos de technische gegevens had gelezen.
Ik vind het wel een misser om de 404 te beschrijven als een voiture met voorwielaandrijving!
vreugden
 
Berichten: 1747
Geregistreerd: 01 jun 2004, 19:24


Keer terug naar Café des Sports

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 73 gasten