In een klassieke Peugeot voel je je lekkerder

De off-topic rubriek. Voor onderwerpen die in geen van de andere rubrieken thuishoren. Ook je eigen 'stamtafel' in onze dorpskroeg: sterke verhalen, slappe hap, veel gezelligheid. Wij schenken natuurlijk uitsluitend LEEUW-bier... Santé!

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

In een klassieke Peugeot voel je je lekkerder

Berichtdoor JT » 21 sep 2006, 20:03

Is vandaag weer gebleken. (deze titel komt me trouwens bekend voor)

Redelijk wat cabrio's gezien.
Toegegeven, vanochtend om 8u00 was het fris, maar met hemd, shirt, trui en jasje had ik het toch warm en netjes voor elkaar.
Maar welke zot rijdt er om 12u vandaag nog dicht... toch heb ik er gezien..

En alle auto's die open waren, moesten dat kennelijk doen omdat anders de kap vuil werd, althans, ik denk dat ik dat uit hun gezichtsuitdrukking kon halen... wat een stelletje oorwurmen...

Nee, deze jongen niet, er zitten weer een paar mooie witte lach-vouwen bij mijn mond...
Als het nog een beetje wil nazomeren, douw ik m dit jaar over de 100000....
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Re: In een klassieke Peugeot voel je je lekkerder

Berichtdoor JD » 22 sep 2006, 09:27

JT schreef:Toegegeven, vanochtend om 8u00 was het fris, maar met hemd, shirt, trui en jasje had ik het toch warm en netjes voor elkaar.
Maar welke zot rijdt er om 12u vandaag nog dicht... toch heb ik er gezien..

Soms vraag je je af waarom mensen een cabrio rijden. Onder de 20 gragen is het te koud en rijden ze met het dak dicht en de kachel aan, boven de 20 graden is het te warm en rijden ze met de kap dicht en de airco aan :?
Met zulk mooi weer als gisteren en vandaag is er maar 1 oplossing: vrijnemen en lekker genieten van het openrijden. :D
Onze "Gouden Koets"
Peugeot 304S uit '73
Avatar gebruiker
JD
 
Berichten: 762
Geregistreerd: 04 sep 2005, 01:30
Woonplaats: Kampen

Berichtdoor Jeetje » 22 sep 2006, 09:36

Ik weet van mezelf dat ik een échte cabriorijder ben: als de kap ook maar even naar beneden kan, gáát ie ook naar beneden! Heerlijk!

Ik zie inderdaad heel vaak cabrio's met de kap dicht rijden terwijl het super-cabrio weer is en ik denk dan inderdaad ook heel vaak 'zonde, zeg'...

Helaas heb ik momenteel geen cabrio (meer), maar ik rij wel praktisch altijd met het dak van Griselle zo ver mogelijk geopend, met de deuren opengeschoven van Jeetje en met het Targa-dak eruit bij mijn Porsche...
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Edzo » 22 sep 2006, 11:04

Helemaal mee eens! Open dat dak! ik verbaas me ook steeds weer, als we met ons 205 CeeTeetje met open kap onderweg zijn.

Goedkoper kan je dat plezier toch bijna niet hebben, en dan zie je 'patsers' met een cabrio van 60.000 euro met de kap dicht rondrijden......merkwaardige lieden.

Sterker nog: Het CeeTeetje komt de openbare weg niet eens op, met de kap dicht!! :mrgreen: rije = kap open, alleen regen houdt ons tegen!! :wink:

gr. Edzo
groeten, Edzo
205: le sacré numéro !
Afbeelding
Avatar gebruiker
Edzo
 
Berichten: 2847
Geregistreerd: 25 nov 2005, 02:38
Woonplaats: prov. Groningen

Berichtdoor Dick » 22 sep 2006, 11:12

zo hoort het toch ook? Ik heb dan wel geen cabrio, maar t dakje van de 504 is dit jaar alleen bij flinke regen dicht, de rest hou ik em lekker open!
Dick
 
Berichten: 1248
Geregistreerd: 04 nov 2005, 17:10
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Steven » 22 sep 2006, 12:09

Kan dit best begrijpen hoor, wij rijden ook vaak met de cabrio dicht, ook al is het mooi weer. Als je bv. verschillende korte stukjes moet rijden en telkens de wagen parkeert om te winkelen heb je meer werk om je dak open en toe te doen dan de tijd die je moet rijden (toch als je een manueel bedienbaar dak hebt).
Of als ik met de cabrio ga werken: 4km gewone weg (dak open), 30 km autosnelweg (dak dicht: teveel lawaai), 1 km gewone weg (dak open), 2km file = 20 min. in tunnel (dak dicht: stinkt er teveel naar uitlaatgassen), 500m bovengronds (dak open) en dan op het werk parkeren (dak toe)...... zie je je dat elke dag doen?? ik niet, dan hou ik het dak liever icht en gebruik ik het eigenlijk enkel om rustige uitstapjes op zondagnamiddag of vakantie.

Ik weet dat je je dak kan openlaten als je parkeert, maar eigenlijk mag dit niet (aanleiding tot diefstal) en dan wordt je parkeerticketje ook nog gestolen.

Eigenlijk is een electrisch bediende cabriokap toch gemakkelijker.

Maar verder geef ik iedereen wel gelijk dat het toch de bedoeling is van een cabrio om zoveel mogelijk open te rijden.

Enne, als het heel warm is geef ik toch de voorkeur aan de 206 SW met airco.
205 CT - 205 automatic - 405 SRi automatic
Isuzu D-max - Fiat 500 Sport - Zighuli 2101 - Lada Niva
Avatar gebruiker
Steven
 
Berichten: 1481
Geregistreerd: 25 jun 2004, 13:03
Woonplaats: Sint-Lievens-Houtem (Belgie)

Berichtdoor Jeetje » 22 sep 2006, 12:19

Bij mijn Speedster was het dakje permanent open, hoor! Ook midden in de stad, tijdens het file-rijden, door een tunnel, etcetera, etcetera, etcetera!

Zelfs bij lichte regen liet ik het dak open want door de voorruit en de rijwind werd je niet nat! :wink:
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Idranor » 22 sep 2006, 13:11

Ik pak uberhaupt de cabrio niet als de kap niet open kan! Maar inderdaad, wat zie je nog veel cabrio dicht rijden vandaag en gisteren, schandalig! Inbeslagnemen die wagens zeg ik! En dan zijn het ook nog van die dingen met zo'n dakkie "een druk op de knop". Ik snap dat echt niet.
305 SRDT (en nog wat andere eighties verantwoorde automobielen)

The 305 is still alive!
Avatar gebruiker
Idranor
 
Berichten: 2740
Geregistreerd: 05 sep 2005, 08:40
Woonplaats: Uithoorn

Berichtdoor JD » 22 sep 2006, 16:52

Ik rijd alleen met de kap dicht als ik wordt overvallen door een bui.
Om het lawaai hoef ik het niet te doen, kap dicht geeft meer lawaai dan kap open :D En als het warm weer is heb je aan een goede zonnebril en een beetje zonnebrandcreme voldoende. En als ik voor m'n plezier rijd probeer ik wel te zorgen dat ik geen 20 minuten in de file sta :mrgreen:
En open laten tijdens het winkelen? Gewoon zorgen dat er echt niets in ligt wat de moeite van het meenemen waard is. Ze mogen van mij wel naar binnen kijken om te zien dat er niets te halen valt, hoeven ze de kap ook niet te vernielen.
Onze "Gouden Koets"
Peugeot 304S uit '73
Avatar gebruiker
JD
 
Berichten: 762
Geregistreerd: 04 sep 2005, 01:30
Woonplaats: Kampen

Berichtdoor JD » 22 sep 2006, 16:55

Idranor schreef:En dan zijn het ook nog van die dingen met zo'n dakkie "een druk op de knop". Ik snap dat echt niet.

Juist de auto's met "een druk op de knop"-dakje hebben meestal ook een "druk op de knop"-airco. Maar dat hadden ze zich beter van te voren kunnen bedenken, scheelt toch meestal wel aardig in de aanschaf :roll:
Onze "Gouden Koets"
Peugeot 304S uit '73
Avatar gebruiker
JD
 
Berichten: 762
Geregistreerd: 04 sep 2005, 01:30
Woonplaats: Kampen

Berichtdoor ZEN » 22 sep 2006, 22:12

Zowel in m'n 305 als in de Focus rij ik zoveel mogelijk met het dak(je) open. Geen cabrio, maar (vooral) met een schuifdak krijg je toch behoorlijk wat verse lucht binnen.
Je voelt je nóg lekkerder in een grote Peugeot!
Avatar gebruiker
ZEN
 
Berichten: 1445
Geregistreerd: 07 jan 2006, 16:33
Woonplaats: Simpelveld, Zuid Limburg


Keer terug naar Café des Sports

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 73 gasten