vakantiegroeten uit..... (deel I)

De off-topic rubriek. Voor onderwerpen die in geen van de andere rubrieken thuishoren. Ook je eigen 'stamtafel' in onze dorpskroeg: sterke verhalen, slappe hap, veel gezelligheid. Wij schenken natuurlijk uitsluitend LEEUW-bier... Santé!

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Berichtdoor Evert G.D » 11 mei 2007, 01:16

Idranor schreef:Beste allemaal, bij deze meld ik me even af tot en met 6 mei want ik ga even lekker naar Polen op vakantie!

Wie weet laat ik nog even wat van me horen en anders tot dan. Ik hoop behalve van veel mooie dieren en natuur ook wat foto's van leuke oostblokauto's mee terug te nemen.


Hey, dan had ik je dus weer 's tegen kunnen komen :!: Ik zat in die periode bij mijn vriendin in Grudziadz, we zijn nog met de kids naar Torun geweest, mooie oude stad waar Copernicus vandaan komt en naar een broer van mijn vriendin in een dorpje zo'n 40 km van Grudziadz. Had bij zijn huis een leuke werkplaats met smeerput, waar hij wel 's aan auto's sleutelt. Tot mijn verrassing had hij ook een boekje in het Pools, met alle Franse merken, waaronder veel Peugeot, Simca, etc. Wist zelfs wat een 504 was. :D

Ben benieuwd naar je Oostblokauto's.
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Berichtdoor 504ronnie » 12 mei 2007, 11:48

Weinig peugeot's in Turkije maar goed toch maar even op de foto met een taxi busje
Afbeelding

Zag er nog goed, vooral van de binnen zijde.
Niets stuk en de hemel zat nog in de plastic.
504ronnie
 
Berichten: 990
Geregistreerd: 25 maart 2006, 15:36

Berichtdoor leffe 404 » 12 mei 2007, 12:34

ondanks hoe er mee gereden wordt, zijn die dolmussen niet stuk te krijgen, ik geniet er iedere keer weer van als ik er ben !
Als je alle tijd hebt, kom je altijd te laat...
Avatar gebruiker
leffe 404
 
Berichten: 1500
Geregistreerd: 13 apr 2004, 12:46
Woonplaats: Leidschendam

even weg

Berichtdoor 307204XSI » 12 mei 2007, 20:22

Jongens ik ben er even 10dagen tussen uit. Lekker rondsnuffelen in het land van Marianne. Lekker even de XSI de sporen geven in de heuvels.
204tje blijft thuis.
Hoop terug te keren met veel digitale foto's, nieuwe bijdragen voor Peugeot-Impressions, (zie topic elders), bakken vol met schaalmodelletjes en lekker uitgerust na een aantal dagen leven als god in Frankrijk.

Edzo; Schlumpf staat nu definitief op de agenda, na je beschrijving is mijn intresse gewekt.

Groeten en tot gauw,
AJ
OUI! c'est la deux-cent-quatre!
(avec le toit ouvrant)
Avatar gebruiker
307204XSI
 
Berichten: 1964
Geregistreerd: 10 apr 2007, 22:50
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor Evert G.D » 02 jun 2007, 00:34

Het weekend van Hemelvaartsdag was ik bij mijn vriendin mét de 504. In Polen dus. Op woensdagavond meldde ik haar spontaan dat ik per direct in de auto stapte en naar haar toe kwam met die auto. Ze wilde het eerst niet geloven, maar later kreeg ze toch door dat het écht serieus bedoeld was.

Je moet vertrouwen in je klassieke Peug hebben als je om 23.30 uur in de auto stapt en de hele nacht doorrijdt. De reden was dat ik met de auto een lange tocht wilde maken, omdat ik in mei 20 jaar eigenaar was. Ania had de auto nooit echt goed gezien en was er nooit in meegereden. Zij zei dat ze zo'n 504 in Polen waarschijnlijk niet echt bijzonder vonden. :shock: En zij kan het weten (dachten we...) :roll:

De eerste reacties kreeg al bij het tanken net over de Poolse grens. De pompbediende kent mij met een rode 406 op gas en was stomverbaasd ineens een groene 504 te zien. "Mooie auto..." Donderdags arriveerde ik om 14.00 uur in Grudziadz. We haalden Ania's zoontje op van school met de 504. Een man die aan z'n auto stond te sleutelen gooide zijn gereedschap neer en kwam direct op de auto aflopen. 'Super, super, mooi, mooi!' Ania in opperste verbazing (ze heeft dan ook - nog - geen verstand van auto's...) want dat had ze niet verwacht. Daarna een paar boodschapjes doen in de stad. Statig reed ik met de 504 over de kasseienwegen in Grudziadz. Ania: "Evert, bijna iedereen kijkt naar onze auto..." Ik: "Vind je 't gek, een 504 is hier volslagen onbekend, voor de 'wende' was 'ie al lang uit productie en vervolgens is bijna alles naar Afrika geexporteerd." Veel mensen bewonderden de rijdende of geparkeerde 504. Mijn vriendin kreeg steeds meer charmes voor de 504. Mmmm...hij was toch wel mooi... Die kofferbak, die is toch wel érg groot.... "En die stoelen...die zitten veel beter dan die van de 406 en zijn ook goed voor mijn 'roeg'." De volgende dagen zat ze als een koninginnetje naast me in de 504, zeker toen haar moeder ook nog 's uitriep 'wat een mooie auto...'.

Kortom, de 504 mag vaker op visite komen....
:D

Op de terugweg doorstond de auto bijna 2 uur file voor Kremmen. Na ongeveer drie kwartier was hij bijna aan de kook, gelukkig begon het toen net weer een paar kilometer te rijden en koelde de motor weer flink af, in de tijd daarna geen last meer gehad, het was buiten ook al aardig afgekoeld en de bomen langs de Autobahn gaven een weldadige schaduw...

Met één vraag blijf ik worstelen. Als er 's nachts om 02.30 uur door werkzaamheden meer dan 10 km file staat op de Duitse Autobahn bij Bad Eilsen (what is in a name...), hoe lang is de file dan op een werkdag in de spits??? 50, 60, 70 km?? :mrgreen: :mrgreen:
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Berichtdoor Edzo » 02 jun 2007, 01:36

Met één vraag blijf ik worstelen. Als er 's nachts om 02.30 uur door werkzaamheden meer dan 10 km file staat op de Duitse Autobahn bij Bad Eilsen (what is in a name...), hoe lang is de file dan op een werkdag in de spits??? 50, 60, 70 km??


Stel dat ze nou alleen 's nachts werken?? :mrgreen: :mrgreen:
groeten, Edzo
205: le sacré numéro !
Afbeelding
Avatar gebruiker
Edzo
 
Berichten: 2847
Geregistreerd: 25 nov 2005, 02:38
Woonplaats: prov. Groningen

Berichtdoor Evert G.D » 08 jun 2007, 00:13

Edzo schreef:
Met één vraag blijf ik worstelen. Als er 's nachts om 02.30 uur door werkzaamheden meer dan 10 km file staat op de Duitse Autobahn bij Bad Eilsen (what is in a name...), hoe lang is de file dan op een werkdag in de spits??? 50, 60, 70 km??


Stel dat ze nou alleen 's nachts werken?? :mrgreen: :mrgreen:


Je slaat de spijker weer 's op z'n kop, Edzo... :shock:
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Berichtdoor Idranor » 13 jul 2007, 08:03

Ik meld me weer eens af voor een week of twee. We gaan naar Slowakije! Weinig Peugeot misschien maar ik hoop toch wel met een leuke aanvulling voor het Oostbloktopic terug te komen. 8)

Zonnebril op, het wordt daar voorlopig ruim 30 graden. 8)
305 SRDT (en nog wat andere eighties verantwoorde automobielen)

The 305 is still alive!
Avatar gebruiker
Idranor
 
Berichten: 2740
Geregistreerd: 05 sep 2005, 08:40
Woonplaats: Uithoorn

Berichtdoor pEus » 13 jul 2007, 08:12

Idranor schreef:Ik meld me weer eens af voor een week of twee. We gaan naar Slowakije! Weinig Peugeot misschien maar ik hoop toch wel met een leuke aanvulling voor het Oostbloktopic terug te komen. 8)


Onze Slowaakse vrienden rijden met een 307 SW dus ons vervoer daar was uiteraard een 307 SW 8)
Avatar gebruiker
pEus
 
Berichten: 1770
Geregistreerd: 22 jun 2005, 18:24
Woonplaats: Waalwijk

Berichtdoor JT » 21 jul 2007, 13:10

Malmedy (B)

Afgelopen woensdag hierheen gereden, logeren even een paar dagen bij schoonmoeders. Wisselvallig weer, donderdag richting Zuiden geweest, gisteren richting Eifel. De ex-garagist in Trois-Ponts heeft nog steeds de 504 cabrio staan, er staat nu ook een lichtgroene 404 coupé bij. Voilgens mij trekt ie ze telkens uit een schuur.
Vandaag - tot nu toe - schitterend weer. Zittend op terras van mijn schoonmoeder, vlak aan de markt (dat driehoekige ja, voor degene die Mdy kennen) met een glas rosé. Vandaag nationale feestdag, dus autorijden is er door de braderie/rommelmarkt/terrasjes/niet bij. Auto 1 staat in garage, andere op grote parkeerplaats, natuurlijk netjes in een hoek om beschadigingen zo veel mogelijk te voorkomen... Maar alles afgesloten, ingebouwd en ge-dranghek-t... Twee auto's, omdat we met schoonmoeder natuurlijk ook e.e.a. willen ondernemen.
We vieren direct de verjaardag van m'n schoonmoeder, komt leuk uit, vanavond ook een uitgebreid vuurwerk vlak voor haar deur, op het grasveld bij de kathedraal...
Zondag lekker uitkateren...
Maandag met één auto en zonder schoonmoeder naar Oostenrijk, ben benieuwd naar de eindbestemming! Volgens de foto's en berichten heel mooi...
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor Mockenrue » 21 jul 2007, 22:39

Ardeche (F)

Nog zat klassieke Peugeots te zien en ander oud spul ! Dit is nog niet de helft van wat ik ben tegen gekomen in 12 dagen. Het meeste rijdt gewoon rond, dus niet op de plaat kunnen zetten. En dan praat ik over pickups 403, 404, 504 gewoon in gebruik bij aannemers, loodgieters etc. en 2 mooie 604's gezien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Hier een leuke handelaar:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het internetadres op het bord levert bij mij niets op ...




Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding




En natuurlijk:

Afbeelding
Avatar gebruiker
Mockenrue
 
Berichten: 2745
Geregistreerd: 07 apr 2004, 16:29
Woonplaats: Meierijstad

Taalgrap

Berichtdoor jan eend + » 21 jul 2007, 23:16

Hamoi. Leuke fotoos :!: Beetje zijspoor, maar toch : Mij is ooit verteld dat herbergen vroeger een "Lit on dors" hadden, oftewel een bed om te slapen 8) Dat is later verbasterd in "Lion d'or" oftewel Gouden Leeuw :roll: Opvallend veel hotels, cafes en restaurants in vroegere pleisterplaatsen heten nog zo. Wie weet meer over het waarheidsgehalte van dit verhaal :?: Groetz, Vanjan.
jan eend +
 
Berichten: 1502
Geregistreerd: 22 jun 2004, 12:27
Woonplaats: Grunn'

Berichtdoor JD » 22 jul 2007, 00:51

Dat verhaal hoorde ik laatst ook. "Lit on dort" zou een echte aanbeveling zijn als alternatief op slapen op stro. Maar het waarheidsgehalte is ook mij onbekend. Dus wie weet er echt meer van.... (googelen op "lit on dort" geeft wel een aantal links die ook deze richting op wijzen)

Mocht je weer zo'n mooie Gouden Leeuw zien rijden dan moet je maar denken:
Lit on dort - Lion d'Or (op een bed slaapt men - in een Peugeot rijdt men :!: )
Onze "Gouden Koets"
Peugeot 304S uit '73
Avatar gebruiker
JD
 
Berichten: 762
Geregistreerd: 04 sep 2005, 01:30
Woonplaats: Kampen

Berichtdoor Riko » 22 jul 2007, 11:39

Vanmiddag ben ook ik vertrokken, eerst naar mijn vriendinnetje in het oosten des lands, dan morgenochtend door richting Lille en wat er verder komen mag. Wordt nog spannend, eerste keer samen op vakantie, en de eerste keer zo'n afstand in korte tijd voor de 304 coupé. :-)
Avatar gebruiker
Riko
 
Berichten: 305
Geregistreerd: 14 jul 2005, 14:57
Woonplaats: Zwolle

Berichtdoor ton » 22 jul 2007, 12:20

........... de Dordogne, omgeving Argentat. Weer leuke oude Fransjes gezien: hieronder de Peugeots en natuurlijk eerst de 305-jes (die je steeds minder gaat zien):

Afbeelding

Hieronder een GT die in het gras stond bij een garagebedrijf. Toch redelijk zeldzaam zo'n GT:

Afbeelding

Deze fantastische 203 stond in Argentat en is eigendom van een restaurant-houder. Ik raakte met hem aan de praat en begon natuurlijk over z'n prachtige 203. Hij nodigde me uit een rondje mee te rijden in z'n 203. Geweldig !!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En daarnaast nog verschillende Citroens en Renaults !!!
205, 1991
ton
 
Berichten: 1101
Geregistreerd: 12 mei 2006, 16:48
Woonplaats: Etten-Leur

Berichtdoor 307204XSI » 22 jul 2007, 17:20

Fantastische foto's allemaal. Geweldig van genieten, en precies het goede voor een regenachtige zondagmiddag!! Dit verveeld nooit,

gr,
AJ
OUI! c'est la deux-cent-quatre!
(avec le toit ouvrant)
Avatar gebruiker
307204XSI
 
Berichten: 1964
Geregistreerd: 10 apr 2007, 22:50
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor Marinus » 23 jul 2007, 21:52

Ook prima voor de regenachtige maandag die doorgaat voor je eerste vankantiedag......
Bedankt, mooie plaatjes.

Peugeot 605 SR 3.0 V6 v12 (123Kw) 1992 / blanc
Peugeot 208 1.2 110 Allure automaat 2016 /gris shark
Peugeot 508 GT 2.2 HdiF automaat 2014 / gris haria
Avatar gebruiker
Marinus
 
Berichten: 2676
Geregistreerd: 07 okt 2006, 22:07
Woonplaats: Overloon

Berichtdoor Evert G.D » 24 jul 2007, 00:23

Aye, c'est le paradis, La France du Sud.... :D
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Berichtdoor Idranor » 26 jul 2007, 23:29

Mooie plaatjes hoor! Mijn oogst van 10 dagen oostblok beperkt zich tot een enkele 305 en een 505.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
305 SRDT (en nog wat andere eighties verantwoorde automobielen)

The 305 is still alive!
Avatar gebruiker
Idranor
 
Berichten: 2740
Geregistreerd: 05 sep 2005, 08:40
Woonplaats: Uithoorn

Berichtdoor Edzo » 28 jul 2007, 22:19

Binnenkort op pad met de 'Oldtimers'......... de 205 CT (1986)met de Paradiso (1983) . Zal mij benieuwen. Voorlopig mikken we op Normandie/ Bretagne. (zal mij ook benieuwen ) :mrgreen:
groeten, Edzo
205: le sacré numéro !
Afbeelding
Avatar gebruiker
Edzo
 
Berichten: 2847
Geregistreerd: 25 nov 2005, 02:38
Woonplaats: prov. Groningen

Berichtdoor 307204XSI » 28 jul 2007, 22:50

Camera mee Edzo! We willen veel mooie plaatjes zien. Overigens staat Normandie en Bretagne bij ons ook hoog op het lijstje en zijn er nog nooit geweest, dus voor eventuele tips ben ik je zeer erkentelijk ennnne;
Goeie Vakantie!


AJ
OUI! c'est la deux-cent-quatre!
(avec le toit ouvrant)
Avatar gebruiker
307204XSI
 
Berichten: 1964
Geregistreerd: 10 apr 2007, 22:50
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor MarcelB » 28 jul 2007, 22:59

Wij gaan as. vrijdag het zonnige zuiden van Frankrijk opzoeken, helemaal naar de middellandse zee. Ben benieuwd wat wij gaan spotten, fototoestel staat al klaar.

gr. Marcel
Afbeelding

De Modelauto eXpert

Peugeot 508 SW Executive 1.6THP 2011
+ Peugeot 308 5-deurs Blue Lease Premium 1.6 BlueHDi 2014 (Lesauto)
Avatar gebruiker
MarcelB
 
Berichten: 1914
Geregistreerd: 03 mei 2004, 22:04
Woonplaats: Amersfoort

Berichtdoor 307204XSI » 28 jul 2007, 23:16

Met de 406 Coupe neem ik aan Marcel???
ben ook benieuwd naar Kiosk-serie aanwinsten en Modelzaken.

Eveneens goede reis en prettige vakantie!

AJ
OUI! c'est la deux-cent-quatre!
(avec le toit ouvrant)
Avatar gebruiker
307204XSI
 
Berichten: 1964
Geregistreerd: 10 apr 2007, 22:50
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor MarcelB » 28 jul 2007, 23:37

Nee, de Coupe wordt op stal gezet en we gaan met de Opel Zafira Afbeelding.
Met 2 kinderen hebben we daarin toch iets meer ruimte.

Maar we gaan zeker op zoek naar Peugeot goodies :wink: en dan bedoel ik niet alleen modelauto's, maar ook...............

gr. Marcel
Afbeelding

De Modelauto eXpert

Peugeot 508 SW Executive 1.6THP 2011
+ Peugeot 308 5-deurs Blue Lease Premium 1.6 BlueHDi 2014 (Lesauto)
Avatar gebruiker
MarcelB
 
Berichten: 1914
Geregistreerd: 03 mei 2004, 22:04
Woonplaats: Amersfoort

Berichtdoor Mockenrue » 29 jul 2007, 00:54

307204XSI schreef:Overigens staat Normandie en Bretagne bij ons ook hoog op het lijstje en zijn er nog nooit geweest, dus voor eventuele tips ben ik je zeer erkentelijk


Mooie ruige kusten etc met beroemde vuurtorens, maar qua weer vrij veranderlijk, oftewel onstabiel. Daarover nog een kleine anecdote:

We gingen voor de eerste keer naar Bretagne. Vakantiebungalow gehuurd via een Engelse organisatie. Op de camping aangekomen al snel in gesprek geraakt met een Engels echtpaar. De vrouw vertelt enthousiast dat ze al 20 jaar op deze camping verblijven
...
want
...
mijn man kan niet zo goed tegen de zon ... :evil:
Avatar gebruiker
Mockenrue
 
Berichten: 2745
Geregistreerd: 07 apr 2004, 16:29
Woonplaats: Meierijstad

VorigeVolgende

Keer terug naar Café des Sports

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 69 gasten