op vakantie met de peugeot

De off-topic rubriek. Voor onderwerpen die in geen van de andere rubrieken thuishoren. Ook je eigen 'stamtafel' in onze dorpskroeg: sterke verhalen, slappe hap, veel gezelligheid. Wij schenken natuurlijk uitsluitend LEEUW-bier... Santé!

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

op vakantie met de peugeot

Berichtdoor edwin ss50 » 26 jun 2006, 17:16

ik was van plan om met mijn 204 naar z-frankrijk te gaan maar hoe zit dat met de verzekering? ik heb wel eens iets gehoord over de knac enzo maar misschien is er hier die al eens een grote reis heeft gemaakt.
ik wil gewoon als hij stuk is dat ze heb komen ophalen en weer naar NL brengen of ander daar maken.
edwin ss50
 
Berichten: 767
Geregistreerd: 04 jul 2005, 14:44

Berichtdoor ceegee » 26 jun 2006, 17:41

Beginnen met je polis door te snuffelen of je adviseur even te bellen. Dan eens kijken wat je nog meer aan verzekeringen hebt ( mensen zijn vaak oververzekerd of hebben verzekeringen die elkaar overlappen ). Zo rijden er tallozen rond met een reis en krediet brief die dat ding absoluut niet nodig hebben omdat hun eigen verzekering afdoende dekking biedt.

Wat veel mensen niet benutten is de handel die jezelf met verzekeringen kunt doen. Gewoon ieder jaar of 2 jaar de boel tegen het licht houden en bij een drietal maatschappijen offerte vragen voor je totale pakket en een tegenvoorstel doen. Je kunt ook korting krijgen door bijvoorbeeld je pakket 2 jaar vast te leggen.

Ik heb de 504 gewoon verzekerd zonder km beperking tegen klassieker tarief bij een grote maatschappij die ook mijn andere auto's en woning heeft voor 2 jaar. Dan begin ik weer overnieuw

Werkt altijd :!:
Leven is leren en leren is Leven
Avatar gebruiker
ceegee
 
Berichten: 380
Geregistreerd: 12 jan 2005, 21:57
Woonplaats: jubbega

Berichtdoor pEus » 26 jun 2006, 20:10

De reis en kredietbrief van de ANWB :!: :?:

Heb er zelf onlangs voor gestaan en was heel blij dat ik die
had afgesloten :wink:
Avatar gebruiker
pEus
 
Berichten: 1770
Geregistreerd: 22 jun 2005, 18:24
Woonplaats: Waalwijk

Berichtdoor JT » 26 jun 2006, 20:13

505 schreef:De reis en kredietbrief van de ANWB :!: :?:

Heb er zelf onlangs voor gestaan en was heel blij dat ik die
had afgesloten :wink:

Maar pas op: repatriering wordt tot een maximum terugbetaald!
Althans, dat was bij mij zo, 2 jaar geleden, en ik heb die IRK.
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor ceegee » 26 jun 2006, 20:49

505 ik heb jaren dankbaar gebruik gemaakt van de R&K brief in communistisch Polen maar mijn huidige verzekeringsmij biedt hetzelfde en goedkoper, d as het enige wat ik beweer. Kijk en vergelijk ! Ik heb niets tegen de ANWB of wat voor organisatie of winkelketen dan ook maar ben wel een (zeer) kritisch consument.

Balkenende CS graait me al genoeg in mijn beurs :evil:
Leven is leren en leren is Leven
Avatar gebruiker
ceegee
 
Berichten: 380
Geregistreerd: 12 jan 2005, 21:57
Woonplaats: jubbega

Berichtdoor Fonque » 26 jun 2006, 22:24

Waarom repatrieren? Een 204 kan natuurlijk het best in z'n eigen patrie gerepareerd worden toch? Heb dat ooit meegemaakt in Saint Tropez. Midden in het dorp was/is een Peugeot garage aan het pleintje waar ook een aantal Louis de Funes films zijn opgenomen.
Ooit:204 break
Ooit:204 berline
Nu: 306 1.4 SR Belfort SDN (sedan) Rouge Andalou 1996
Fonque
 
Berichten: 46
Geregistreerd: 18 maart 2006, 16:12
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Bart-Peugeot » 27 jun 2006, 10:59

Ik heb gewoon een simpele oldtimerverzekering + rechtsbijstand + IRK van de ANWB (met extra supplement voor auto's ouder dan 6 jaar)

Verder krijgt de auto nu nog een grote beurt.

Dus dan ben ik klaar voor de reis in Augustus naar Zuid Frankrijk. ;-)
In bezit van een 308 en 504.
Avatar gebruiker
Bart-Peugeot
 
Berichten: 2216
Geregistreerd: 24 mei 2006, 09:31
Woonplaats: Rijnmond

Berichtdoor Idranor » 27 jun 2006, 22:44

Ik ga gewoon met de 305 met een gewone autoverzekering, in het volste vertrouwen dat de auto heel blijft en desnoods ter plekke laten repareren. Het ergste dat dan kan gebeuren is dat de 305 op de één of andere manier totall loss raakt want dan repatrieert de verzekering de wagen niet volgens mij... dat is dus een risico dat ik neem.
305 SRDT (en nog wat andere eighties verantwoorde automobielen)

The 305 is still alive!
Avatar gebruiker
Idranor
 
Berichten: 2740
Geregistreerd: 05 sep 2005, 08:40
Woonplaats: Uithoorn

Berichtdoor Evert G.D » 01 jul 2006, 01:31

Ik ben een KNAC-ker :wink: en die bieden een heel goede pechhulp aan voor binnen- en buitenland (Oldtimerlidmaatschap). Heb er één keer gebruik van moeten maken en wat ze beloven, doen ze ook: binnen een uur stond er een reparateur, ook nog op zondag 1 mei en dan werkt niet één Fransman. Een Franse vriend van me was dan ook stomverbaasd dat ik dat voor elkaar kreeg.

Overigens is de pechservice van de KNAC niet alleen voor je oude auto, maar ook geldig voor je dagelijkse auto. Het is iets duurdere dan het ANWB-lidmaatschap, maar het werkt perfect. Je kont ook gewoon naar een Nederlandse centrale bellen als je in het buitenland stil staat, zij regelen alles voor je. Mocht het probleem niet snel te verhelpen zijn, heb je 3 dagen recht op een huurauto en repatriering van de klassieker naar Nederland, ook in geval van schade.

Bovendien krijg je ook het KNAC-ledenblad 'De Auto' toegestuurd en dat is een leuk blad met veel aandacht voor oldtimer/klassieke en bijzondere auto's.

'k Kan je de KNAC eigenlijk alleen maar aanraden. Bovendien is het een prima automobilistenclub, die opkomt voor de belangen van de automobilist/klassiekerrijder. En als ras-automobilist wil ik geen lid zijn van een wielrijdersbond... :evil: Hoewel de binnenland-service van de KNAC wel door de ANWB wordt verzorgd. :mrgreen:
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Berichtdoor Idranor » 01 jul 2006, 14:16

Overigens wil ik toch even zeggen dat ik zeer tevreden ben over de ANWB. Vriendelijke mensen met veel geduld en heel veel verstand van auto's.

Ik weet nog dat ik een aantal jaren geleden met mn ouders en broertje naar Andorra op vakantie ging per Audi 100 Avant. Heerlijke ruime wagen (of tank zo je wilt) en enigszins acceptabel verbruik door LPG. Maar het noodlot sloeg toe en de wagen gaf er de brui aan. Iets met de koeling. Pa had IRK, ANWB regelde in eerste instantie de reparatie ter plekke, maar de onderdelen moesten uit Toulouse komen en dat ging te lang duren; mijn broertje moest weer naar school. Dus brachten wij de auto naar een depot (hij reed nog wel), werden we per taxi naar Barcelona gebracht, vlogen we 1e klas KLM ( :D ) naar Schiphol en weer per taxi van Schiphol naar huis. Alleen dat laatste ritje moesten we voorschieten, maar ook dat is terugbetaald. Dit alles geschiedde op zaterdag, de auto werd op maandag netjes afgeleverd bij de garage in Kudelstaart.

Als ik er nog aan denk wat een service, ongelofelijk! En we kregen champagne in de 1e klas die we volledig voor onszelf hadden, de gezagvoerder kwam kennismaken en leidde ons rond in de cockpit (schrijf je dat eigenlijk zo?), mijn broertje mocht even sturen (en iedereen in de 2e klas over zn nek :mrgreen: ). Een onvergetelijke ervaring dankzij de ANWB!

Dat wilde ik even vertellen. 8)
305 SRDT (en nog wat andere eighties verantwoorde automobielen)

The 305 is still alive!
Avatar gebruiker
Idranor
 
Berichten: 2740
Geregistreerd: 05 sep 2005, 08:40
Woonplaats: Uithoorn

Berichtdoor Jeetje » 01 jul 2006, 15:16

Evert G.D schreef:Ik ben een KNAC-ker :wink: en die bieden een heel goede pechhulp aan voor binnen- en buitenland (Oldtimerlidmaatschap). Heb er één keer gebruik van moeten maken en wat ze beloven, doen ze ook: binnen een uur stond er een reparateur, ook nog op zondag 1 mei en dan werkt niet één Fransman. Een Franse vriend van me was dan ook stomverbaasd dat ik dat voor elkaar kreeg.

Overigens is de pechservice van de KNAC niet alleen voor je oude auto, maar ook geldig voor je dagelijkse auto. Het is iets duurdere dan het ANWB-lidmaatschap, maar het werkt perfect. Je kont ook gewoon naar een Nederlandse centrale bellen als je in het buitenland stil staat, zij regelen alles voor je. Mocht het probleem niet snel te verhelpen zijn, heb je 3 dagen recht op een huurauto en repatriering van de klassieker naar Nederland, ook in geval van schade.

Bovendien krijg je ook het KNAC-ledenblad 'De Auto' toegestuurd en dat is een leuk blad met veel aandacht voor oldtimer/klassieke en bijzondere auto's.

'k Kan je de KNAC eigenlijk alleen maar aanraden. Bovendien is het een prima automobilistenclub, die opkomt voor de belangen van de automobilist/klassiekerrijder. En als ras-automobilist wil ik geen lid zijn van een wielrijdersbond... :evil: Hoewel de binnenland-service van de KNAC wel door de ANWB wordt verzorgd. :mrgreen:


Dit is uit m'n hart gegrepen...

Ik ben ook een Knac-er!
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen


Keer terug naar Café des Sports

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 55 gasten