Oude Benzo's

De off-topic rubriek. Voor onderwerpen die in geen van de andere rubrieken thuishoren. Ook je eigen 'stamtafel' in onze dorpskroeg: sterke verhalen, slappe hap, veel gezelligheid. Wij schenken natuurlijk uitsluitend LEEUW-bier... Santé!

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Oude Benzo's

Berichtdoor Mark » 11 jun 2006, 22:27

Inmiddels worden wel erg nieuwerwetse auto's 25 jaar. Bijvoorbeeld de S-klasser van Autoweek-columnist Bas van Putten (die zijn rode 850 R natuurlijk nooit had mogen verruilen voor deze Teutoon, maar dat terzijde), voor zover jullie die kennen.

Zo eentje als deze dus:

Afbeelding

Tot slot zie ik, na einde grijs, in hoog tempo steeds meer ouwe Mercedes diesels verschijnen bij mijn Turkse en Marokkaanse buurtgenoten. Het is ze van harte gegund, maar met klassieker-liefhebberij heeft het echt niks van doen. Zijn doorgaans ook in technisch beroerde staat en minstens een huizenblok verder nog te ruiken. Fijnstof, roet, welnee...

Model taxi/slager, als deze:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Mark op 30 jun 2006, 22:27, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Berichtdoor ZEN » 22 jun 2006, 14:24

Sorry hoor, maar ik rij zelf liever wat voor Benz dan ook dan ik welke rijdende zeecontainer uit Goteborg!!! 8)

Ik ben bevooroordeeld. Nadat ik een Benz-hater was, ben ik door dezelfde man die Bas van P een Benz verkocht, overstag gegaan. En ja, ik heb destijds een W123 bij hem gekocht. Ik was zijn tweede klant!!! :wink:
Dat ik die auto heb weggedaan heeft andere redenen. Zoals vering en stoelen die mijn vrouw wagenziek maakten... :cry: :cry: :cry:
Je voelt je nóg lekkerder in een grote Peugeot!
Avatar gebruiker
ZEN
 
Berichten: 1445
Geregistreerd: 07 jan 2006, 16:33
Woonplaats: Simpelveld, Zuid Limburg

Berichtdoor Paull en Paulla » 22 jun 2006, 19:07

ZEN schreef: Zoals vering en stoelen die mijn vrouw wagenziek maakten...


HAHAHA :twisted:
Onderschrift ... niet nodig.....
Afbeelding
Avatar gebruiker
Paull en Paulla
 
Berichten: 762
Geregistreerd: 21 sep 2005, 15:42

Berichtdoor Mark » 22 jun 2006, 21:00

ZEN schreef:Zoals vering en stoelen die mijn vrouw wagenziek maakten... :cry: :cry: :cry:

Dat zeg ik: een Braak-Benz :twisted:.
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Berichtdoor ceegee » 22 jun 2006, 21:24

Ik heb 1 keer in een vlaag van verstandsverbijstering zo'n MB ding gekocht, nieuw notabene een drie nog wat turbo diesel.
Voorin stonden twee planken met een laagje leer, schijnen ze bij MB stoel te noemen.
Na de tweede dag donderde het linkerachterraam spontaan naar beneden en bleef dat verder doen als ie er zin in had.Een onoplosbaar probleem dus.

Erger was dat het ding met de kont kwispelde; als je had ingehaald kreeg je nog een tik na.
Ik reed in die tijd wekelijks van Friesland naar Dresden en had de eerste keer met dat kreng bij Oldenburg al de pijp uit wegens wagenziekte.

Ik heb het loeder na 3 maanden ingeruild voor een Renault Espace, de problemen bleken onoplosbaar 't zat in de computer. Laat ik het ellendeding later nog eens tegenkomen.
Hij was nu van een veehandelaar. Prima auto zei de man zolang er een kar achter hangt en t liefst met een paar koeien er in. Zonder kar is het een snertwagen.
Leven is leren en leren is Leven
Avatar gebruiker
ceegee
 
Berichten: 380
Geregistreerd: 12 jan 2005, 21:57
Woonplaats: jubbega

Berichtdoor Evert G.D » 23 jun 2006, 00:22

Vooropgesteld, ik hou van Peugeot, maar kan andere merken ook wel waarderen. Waaronder een Benz. Vind met een MB van 25 jaar oud (zoals hierboven) nix mis hoor... :-|

Sterker nog, voor ik m'n huidige dagelijkse 406 kocht, heb ik nog even geshopt en ook wat Mercedessen bekeken. Dat het de 406 werd, was omdat het precies de uitvoering was die ik wilde en ook nog op LPG, inclusief 85 liter gastank. Ik was meteen smoorverliefd op die auto zodra ik hem in de showroom zag. :D
Niet uitgesloten dat ik ooit als dagelijkse nog 's een Benz, Alfa Romeo of Lancia (dan wel een Thesis) aanschaf. :oops: Overigens is een Benz wel de enige Duitse auto die me kan bekoren, misschien omdat ik in het verleden, toen ik taxichauffeur was, veel in al dan niet verlengde Mercedessen rondreed. Al moet ik toegeven: de 504 (de voorganger van mijn huidige 504) vond ik lekkerder rijden en vooral lekkerder zitten. :D
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Berichtdoor Edzo » 23 jun 2006, 01:25

Toch kan je als Taxichauffeur beter in een Peugeot 605 turbodiesel-automaat rijden......heb ik anderhalf jaar mogen doen.... :mrgreen: :mrgreen:

groeten, Edzo
groeten, Edzo
205: le sacré numéro !
Afbeelding
Avatar gebruiker
Edzo
 
Berichten: 2847
Geregistreerd: 25 nov 2005, 02:38
Woonplaats: prov. Groningen

Berichtdoor Dick » 23 jun 2006, 12:14

Zet mij maar een mooie W108, W116, of W126 neer! vooral de laatste vind ik een prachtige auto. Ik heb zelfs plannen om deze zomer met een W123 station 300 turbodiesel op vakantie te gaan... Maar tegen een Peugeot kan niets op...
Dick
 
Berichten: 1248
Geregistreerd: 04 nov 2005, 17:10
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Mockenrue » 24 jun 2006, 01:14

Off-topic maar weet iemand een website waar alle 'Baureihe' staan van Daimler-Benz/Mercedes Benz (W-xxx en R-xxx) ?
Avatar gebruiker
Mockenrue
 
Berichten: 2745
Geregistreerd: 07 apr 2004, 16:29
Woonplaats: Meierijstad

Berichtdoor ZEN » 24 jun 2006, 20:39

Paull en Paulla schreef:
ZEN schreef: Zoals vering en stoelen die mijn vrouw wagenziek maakten...


HAHAHA :twisted:


Blijkbaar heeft dit voor jou wat uitleg nodig.

De Benz stoelen TOT 1988 hadden een speciale vering, als van een Pullman matras. Een binnenvering met spiraalveren dus.
Dat noemen wij tegenwoordig "dansende stoelen". De één houdt ervan, de ander walgt ervan. Zou ik ooit weer een Benz nemen, dan van na 1988 dus.

@Mockenrue: www.budgetbenz.nl
Daar vind je van alles over Mercedes en vooral de youngtimers. Dit is dus die desbetreffende Marco waar zowel ikzelf als Bas van Putten de Benz kochten.
Je voelt je nóg lekkerder in een grote Peugeot!
Avatar gebruiker
ZEN
 
Berichten: 1445
Geregistreerd: 07 jan 2006, 16:33
Woonplaats: Simpelveld, Zuid Limburg

Berichtdoor Jeetje » 25 jun 2006, 00:25

Eeeehhh...

Als ik Mercedes wil rijden, bel ik wel een taxi...
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Martijn » 25 jun 2006, 14:22

Dick schreef:Zet mij maar een mooie W108, W116, of W126 neer! vooral de laatste vind ik een prachtige auto. Ik heb zelfs plannen om deze zomer met een W123 station 300 turbodiesel op vakantie te gaan... Maar tegen een Peugeot kan niets op...


Oh ja zeker, ik koop ABSOLUUT een W126 naast de 604. Al toen die auto uitkwam in 1980 maakte dat zo'n indruk op me.. en mn vader heeft er in 1985 ook een tijdje in gereden. Echt een "ueberwagen!"
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2180
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Berichtdoor ZEN » 25 jun 2006, 14:43

Jeetje, valt me van je tegen. :cry: :cry: :cry:

Peugeot en Mercedes hebben juist een bepaalde verwantschap.
Beiden zijn het van oudsher de beste dieselbouwers ter wereld...



@Martijn: voor mij zou het dan een 6-in-lijn W124 worden.
Bij Budgetbenz wel te verstaan! :wink:
Je voelt je nóg lekkerder in een grote Peugeot!
Avatar gebruiker
ZEN
 
Berichten: 1445
Geregistreerd: 07 jan 2006, 16:33
Woonplaats: Simpelveld, Zuid Limburg

Berichtdoor Jeetje » 25 jun 2006, 15:25

Ik betwist niet dat Mercedes geweldige motoren bouwt, een super race-historie heeft, bijzondere automobielen heeft gebouwd (denk maar eens aan de 300SL 'Gullwing'), etcetera, etcetera...

Wat dat betreft alle respect voor het automobielmerk uit Stuttgart.

Ik ben 2 weken geleden nog in het (nieuwe) Mercedesmuseum geweest en ook dát is erg indrukwekkend...

Afbeelding

Bekijk dit maar eens:

http://www.mercedes-benz.com/content/mb ... _plan.html

Ik heb alleen helemaal niets met Mercedessen. Ik zou er in ieder geval geen willen rijden.
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Gilletti » 25 jun 2006, 18:54

Ik heb in mijn studententijd een aantal jaar taxi gereden en daarbij heel wat kilometers gemaakt in diverse Benzen. Daardoor ook wel sympathie gekregen voor dit merk.
Die krengen waren traaaaag (200D, soms nog 4-bak) maar gingen nooit kapot. Heerlijk over de snelweg terug tokkelen na een verre rit. 6 ton op de teller? Geen probleem.
Die "veerstoelen" heb ik ook nog meegemaakt. Vond het wel prettig eigenlijk.

Zou ik er eentje willen hebben? Weet niet, staat in ieder geval niet bovenaan de lijst.
Strich 8, W123, W124 (na de facelift en T-model) en W126 allen mooie wagens.
De allermooiste vind ik toch wel de zgn. Pagode SL. Die beginnen nu opeens rap (nog) duurder te worden. Op de laatste Techno Classica werden er soms echt astronomische bedragen voor gevraagd.

Moderne Mercedessen vind ik niks. Die SLR McLaren, De A-, B- ML- en R-klasse, de nieuwe Vito. Allemaal lelijk.
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor Evert G.D » 25 jun 2006, 22:51

Edzo schreef:Toch kan je als Taxichauffeur beter in een Peugeot 605 turbodiesel-automaat rijden......heb ik anderhalf jaar mogen doen.... :mrgreen: :mrgreen:

groeten, Edzo


Hmmmpf...geluksvogel :mrgreen:

Ik leste ooit bij hetzelfde bedrijf, toen ik me opgaf, lesten ze nog met 504 GLD, die waren volgens hen te onpraktisch voor de les, dus werden ze verbannen naar de taxidienst en ik kon lessen in een C-Kadett. :twisted: Toen ik daar als taxichauffeur ging werken, waren de 504-en inmiddels al lang vertrokken :(

Maar zo'n verlengde Benz (met 'binnenvering-stoelen :mrgreen: )...tja...reed ook niet gek...
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Mercedes <-> Peugeot

Berichtdoor Paull en Paulla » 25 jun 2006, 23:23

Heren, heren

"Comfort" is en blijft een Frans woord en begrip
Daarentegen:
"Gründlichtkeit" is een typisch Duits woord en begrip

Kruisbestuiving heeft vooralsnog niet plaatsgevonden.... :cry:
Stel je voor, dat een Peugeot 6 :lol: 4 door een Duitse fabriek gebouwd zou zijn. Dan reden er nu nog duizenden 6 :lol: 4's rond in Nederland!! :twisted:


Met vriendelijke groet,
Paull
Onderschrift ... niet nodig.....
Afbeelding
Avatar gebruiker
Paull en Paulla
 
Berichten: 762
Geregistreerd: 21 sep 2005, 15:42

Berichtdoor BerryS » 25 jun 2006, 23:39

Op het Autoweek forum zijn veel mensen in de ban geraakt van oude Mercedessen door een forummer die erin handelt. En ik moet zeggen: het blijft toch prachtig, zo'n oude Mercedes! Té Duits, maar daardoor wel weer leuk.
Avatar gebruiker
BerryS
 
Berichten: 338
Geregistreerd: 13 apr 2006, 19:26
Woonplaats: Vreeland

Berichtdoor Evert G.D » 26 jun 2006, 01:52

De 6 :D 4 schijnt - schrik niet - ooit ook onder de merknaam...sorry, 'k krijg het bijna niet uit m'n strot - KIA geproduceerd te zijn onder de merknaam Kia... :cry: Alleen voor de Koreaanse markt overigens (gelukkig).
Maarja, zo'n Benz... een Heckflosse is natuurlijk wel een hele mooie auto. Zag ik vanmiddag nog in Elten (D). En in de 7 Uren van Emmeloord zaterdag acteerde een lichtblauwe 230 cabriolet uit de jaren '50. Je kunt van Duitse auto's vinden wat je wilt, maar het was een prachtwagen.... :roll:
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Berichtdoor ZEN » 26 jun 2006, 21:00

Strich 8, toe maar. Je mag hier best streep-acht zeggen hoor.
Doet die bewuste handelaar/forummer ook... :wink:


Tja, de Pagode. Ik heb er twee. In 1:43 van Tekno, een Deens miniaturen merk. Ik weet niet eens of dat nog bestaat!

Die stoelen zijn een persoonlijke smaak kwestie.

@Paull en Paulla: Comfort is geen Frans woord. Dat is Confort. Met een zweibein, niet met een dreibein... :wink:
Overigens werd de fraaie 604 ook wel de Franse Mercedes genoemd vanwege zijn "ietwat" vierkante bouw! 8)
Je voelt je nóg lekkerder in een grote Peugeot!
Avatar gebruiker
ZEN
 
Berichten: 1445
Geregistreerd: 07 jan 2006, 16:33
Woonplaats: Simpelveld, Zuid Limburg

Re: Mercedes <-> Peugeot

Berichtdoor Martijn » 26 jun 2006, 21:37

Paull en Paulla schreef:Heren, heren

"Comfort" is en blijft een Frans woord en begrip
Daarentegen:
"Gründlichtkeit" is een typisch Duits woord en begrip
:


Met vriendelijke groet,
Paull


De spijker op zn kop! Uiteraard heeft de 604 veel meer charme en comfort en rijdt ook beter maar het kwaliteitsgevoel van een oude S Klasse is gewoon geweldig. Deuren sluiten als kluisdeuren, goed klikkende schakelaars, super gewoon!
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2180
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Berichtdoor ceegee » 26 jun 2006, 21:41

Tja en als het lor dan vervolgens over de weg dweilt is de lol er gauw af
Leven is leren en leren is Leven
Avatar gebruiker
ceegee
 
Berichten: 380
Geregistreerd: 12 jan 2005, 21:57
Woonplaats: jubbega

Berichtdoor ZEN » 26 jun 2006, 21:55

Een W124 dweilt heus niet.
Heb er uitgebreid mee gereden toen ik nog hoopte dat mijn werkgever ook youngtimer leasing zou toestaan.

Een W123 is weer wel behoorlijk overstuurd.
Maar ja, die is weer van een generatie daarvoor...
Je voelt je nóg lekkerder in een grote Peugeot!
Avatar gebruiker
ZEN
 
Berichten: 1445
Geregistreerd: 07 jan 2006, 16:33
Woonplaats: Simpelveld, Zuid Limburg

Berichtdoor Edzo » 26 jun 2006, 21:58

En als je de kofferbak van een 300 Turbodiesel uit 1992 opentrekt en je kijkt pardoes door de vloer op straat, is de lol er ook af..... :mrgreen:

gr. Edzo
groeten, Edzo
205: le sacré numéro !
Afbeelding
Avatar gebruiker
Edzo
 
Berichten: 2847
Geregistreerd: 25 nov 2005, 02:38
Woonplaats: prov. Groningen

Berichtdoor ZEN » 27 jun 2006, 08:12

Een W123 kan wel last hebben van een lekkende kofferbak. De pezen rond de achterlichten "lossen op" en laten zo behoorlijk wat water door.
In de bakken naast de vloer van de koffer stond ruim 5 cm water...

Toen heb ik dat maar met siliconenkit dichtgemaakt... 8)
Je voelt je nóg lekkerder in een grote Peugeot!
Avatar gebruiker
ZEN
 
Berichten: 1445
Geregistreerd: 07 jan 2006, 16:33
Woonplaats: Simpelveld, Zuid Limburg

Volgende

Keer terug naar Café des Sports

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 58 gasten