Oude Benzo's

De off-topic rubriek. Voor onderwerpen die in geen van de andere rubrieken thuishoren. Ook je eigen 'stamtafel' in onze dorpskroeg: sterke verhalen, slappe hap, veel gezelligheid. Wij schenken natuurlijk uitsluitend LEEUW-bier... Santé!

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Re: Mercedes <-> Peugeot

Berichtdoor JD » 27 jun 2006, 23:17

Paull en Paulla schreef:Stel je voor, dat een Peugeot 6 :lol: 4 door een Duitse fabriek gebouwd zou zijn. Dan reden er nu nog duizenden 6 :lol: 4's rond in Nederland!! :twisted:

Martijn schreef:De spijker op zn kop! Uiteraard heeft de 604 veel meer charme en comfort en rijdt ook beter maar het kwaliteitsgevoel van een oude S Klasse is gewoon geweldig. Deuren sluiten als kluisdeuren, goed klikkende schakelaars, super gewoon!

Of het was een oncharmante, oncomfortabele auto van slechte kwaliteit geworden :? :roll: Kruisbestuiving hoeft niet altijd beter uit te pakken :wink: :mrgreen:
Onze "Gouden Koets"
Peugeot 304S uit '73
Avatar gebruiker
JD
 
Berichten: 762
Geregistreerd: 04 sep 2005, 01:30
Woonplaats: Kampen

Berichtdoor Mockenrue » 28 jun 2006, 23:19

Hallo, leuk dat gepraat over W123, W126 etc, maar nogmaals, is er een site waar we kunnen zien waar we 't over hebben ?
Avatar gebruiker
Mockenrue
 
Berichten: 2745
Geregistreerd: 07 apr 2004, 16:29
Woonplaats: Meierijstad

Berichtdoor Gilletti » 28 jun 2006, 23:28

Mockenrue schreef:Hallo, leuk dat gepraat over W123, W126 etc, maar nogmaals, is er een site waar we kunnen zien waar we 't over hebben ?


http://www.budgetbenz.nl/baureihen.php
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor Evert G.D » 29 jun 2006, 00:17

ff een grapje over de titel van dit topic, 'Oude Benzo's'. Ik heb namelijk een oude Benzo. Da's een....fiets... :mrgreen: Uit ongeveer 1948, van m'n opa geweest. Wil ik altijd nog 's restaureren. Indertijd was Benzo namelijk een Nederlandse fietsenfabriek, die rechtstreeks aan particulieren verkocht. Heeft tot in de jaren '60 bestaan als ik me niet vergis.

Die Benzo heeft alleen geen W-nummer :mrgreen:
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Berichtdoor ZEN » 29 jun 2006, 12:16

@Mockenrue, die site had ik al gegeven:


ZEN schreef:
Paull en Paulla schreef:
ZEN schreef: Zoals vering en stoelen die mijn vrouw wagenziek maakten...


HAHAHA :twisted:




Blijkbaar heeft dit voor jou wat uitleg nodig.

De Benz stoelen TOT 1988 hadden een speciale vering, als van een Pullman matras. Een binnenvering met spiraalveren dus.
Dat noemen wij tegenwoordig "dansende stoelen". De één houdt ervan, de ander walgt ervan. Zou ik ooit weer een Benz nemen, dan van na 1988 dus.




@Mockenrue: www.budgetbenz.nl.
Daar vind je van alles over Mercedes en vooral de youngtimers. Dit is dus die desbetreffende Marco waar zowel ikzelf als Bas van Putten de Benz kochten.



Dus je "nogmaals" vraag was onterecht... 8)
Je voelt je nóg lekkerder in een grote Peugeot!
Avatar gebruiker
ZEN
 
Berichten: 1445
Geregistreerd: 07 jan 2006, 16:33
Woonplaats: Simpelveld, Zuid Limburg

Berichtdoor wowo » 29 jun 2006, 13:50

Evert G.D schreef:De 6 :D 4 schijnt - schrik niet - ooit ook onder de merknaam...sorry, 'k krijg het bijna niet uit m'n strot - KIA geproduceerd te zijn onder de merknaam Kia... :cry: Alleen voor de Koreaanse markt overigens (gelukkig).


Dingdong! Dit valt me nu pas op.
Ik wil meer weten! :D
Wouter
--
Peugeotloos
wowo
 
Berichten: 1708
Geregistreerd: 18 mei 2004, 11:03
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Evert G.D » 29 jun 2006, 23:19

Veel meer weet ik er ook niet van, maar heb het meer als eens gehoord. 'k Zal 's zoeken. Overigens is er meer Badge-engineering, om bij dit topic te blijven: In hetzelfde Korea worden oudere types Mercedessen geproduceerd onder de naam...SsangYong. :mrgreen: Die zijn wel via Google te vinden.
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Vorige

Keer terug naar Café des Sports

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 75 gasten

cron