Het nieuwe Mercedesmuseum..... Tjongejongejonge....

De off-topic rubriek. Voor onderwerpen die in geen van de andere rubrieken thuishoren. Ook je eigen 'stamtafel' in onze dorpskroeg: sterke verhalen, slappe hap, veel gezelligheid. Wij schenken natuurlijk uitsluitend LEEUW-bier... Santé!

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Het nieuwe Mercedesmuseum..... Tjongejongejonge....

Berichtdoor Jeetje » 12 jun 2006, 23:22

Het heeft weliswaar niets met Peugeot te maken, maar wel met automobiel(en) in het algemeen...

Ik ben afgelopen zaterdag in het Mercedesmuseum geweest en ik moet zeggen dat dat ongelofelijk fraai is! Wat een bizar mooi gebouw (ontworpen door een Nederlander trouwens)...

De grote hal heeft wel wat weg van een scène uit de film 'Minority Report' met Tom Cruise: wat een ongelofelijke architectuur.

Voor de 8 euri entreeprijs krijg je echt enorm veel geboden: je loopt er zomaar 3 á 4 uur van de ene verbazing in de andere te vallen...

Echt een aanrader!
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Edzo » 12 jun 2006, 23:37

Heb er net een artikel over gelezen in Oldtimer-Markt, ze hebben het inderdaad niet half aangepakt, nee, maar of het mijn smaak wat automusea helemaal betreft....daar zou ik inderdaad eens voor moeten gaan kijken. Nu twijfel ik nog wat.

Ben je wel eens in Speyer en/of Sinsheim geweest?? Dat vond ik nou super!
Als je alletwee die musea echt goed wilt doorstruinen ben je per museum een hele dag verder, en ze liggen maar ca. 25 km. van elkaar.

gr. Edzo
groeten, Edzo
205: le sacré numéro !
Afbeelding
Avatar gebruiker
Edzo
 
Berichten: 2847
Geregistreerd: 25 nov 2005, 02:38
Woonplaats: prov. Groningen

Berichtdoor Mockenrue » 13 jun 2006, 01:45

Waar is 't Jeetje ? Ik neem aan in Stuttgart ?
Avatar gebruiker
Mockenrue
 
Berichten: 2745
Geregistreerd: 07 apr 2004, 16:29
Woonplaats: Meierijstad

Berichtdoor ZEN » 13 jun 2006, 08:42

Mockenrue schreef:Waar is 't Jeetje ? Ik neem aan in Stuttgart ?





Nee, in Beverwijk: budgetbenz... :P
Je voelt je nóg lekkerder in een grote Peugeot!
Avatar gebruiker
ZEN
 
Berichten: 1445
Geregistreerd: 07 jan 2006, 16:33
Woonplaats: Simpelveld, Zuid Limburg

Berichtdoor Jeetje » 13 jun 2006, 09:51

Mockenrue schreef:Waar is 't Jeetje ? Ik neem aan in Stuttgart ?


Ja, in Stuttgart inderdaad....

En in 2007 wordt een vergelijkbaar museum geopend (eveneens in Stuttgart, maar dan in Zuffenhausen) en wel van Porsche. :wink:
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor peppo » 13 jun 2006, 13:59

Over een maandje of twee hoop ik daar ook rond te lopen (in het Mercedesmuseum), als mijn 404 tenminste Stuttgart haalt. Dan staat er daar tenminste één gecultiveerde automobiel op het parkeerterrein :-)

Daarnaast in dezelfde vakantie ook bezoeken aan het Peugeotmuseum in Sochaux en de collectie van de gebroeders Schlumpf in Mulhouse.
404 Super Luxe uit 1964 (zilvergrijs)
Lease 207 XS Pack 1.6 HDIF (oranje)
peppo
 
Berichten: 223
Geregistreerd: 06 okt 2005, 12:27
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor ceegee » 07 jul 2006, 20:29

Heeft ook niks met Peugeot te maken maar met Opel............effe terugkomen allemaal :evil:

Luister, Je neemt de autoweg Heerenveen Groningen en dan sla je af bij Gorredijk. Bovenaan de oprit ga je links naar Tijnje. Vlak voor Tijnje is een rotonde, die neem je naar rechts, eerste weg rechts en na 1 minuut sta je voor het levenswerk van de familie van Wijk........ Het Eerste Nederlandse Opelmuseum.

Een splinternieuw gebouw vol Opels en Opellaria en zelfs een huiskamertje uit de jaren 60.

Koffie, thee en de rest is er in het restaurantje.

Ik heb niks met Opels maar dit is wel een een heel leuk particulier initiatief , zo leuk dat je de Kadett bijna mooi gaat vinden.
Leven is leren en leren is Leven
Avatar gebruiker
ceegee
 
Berichten: 380
Geregistreerd: 12 jan 2005, 21:57
Woonplaats: jubbega


Keer terug naar Café des Sports

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 77 gasten