digitale camera defect ?

De off-topic rubriek. Voor onderwerpen die in geen van de andere rubrieken thuishoren. Ook je eigen 'stamtafel' in onze dorpskroeg: sterke verhalen, slappe hap, veel gezelligheid. Wij schenken natuurlijk uitsluitend LEEUW-bier... Santé!

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

digitale camera defect ?

Berichtdoor leffe 404 » 12 mei 2006, 19:23

Digitale camera ( 860,00 euro ) net buiten garantie termijn natuurlijk.

Alles werkt, behalve foto maken. Beeldscherm blijft zwart en als je een foto maakt, krijg je een zwarte foto.

Iemand een idee waar ik er naar kan laten kijken ?
Als je alle tijd hebt, kom je altijd te laat...
Avatar gebruiker
leffe 404
 
Berichten: 1500
Geregistreerd: 13 apr 2004, 12:46
Woonplaats: Leidschendam

Berichtdoor jon » 12 mei 2006, 19:49

Kun je niet vragen naar een coulance regeling? Sommige merken doen daar niet zo moeilijk over als hij echt nét (binnen een maand) buiten de garantie is. Probeer ook uit te zoeken of het probleem vaker gebeurd met dat type camera. Zo ja, dan vergroot dat de kans op coulance.

Groet, Jon.
http://www.peugeotforum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=54&t=28068#p278076
Avatar gebruiker
jon
 
Berichten: 1772
Geregistreerd: 07 aug 2004, 12:09
Woonplaats: Achterhook

Berichtdoor leffe 404 » 12 mei 2006, 20:17

probleem 1 = contact opnemen met de leverancier, hp.nl
probleem 2= er achter komen wat er aan de hand is
probleem 3 = kosten-baten in verhouding tot nieuwe camera.

Heb me zojuist online gemeld met de klacht, as maandag krijs ik per e mail een reactie, hopelijk.
Als je alle tijd hebt, kom je altijd te laat...
Avatar gebruiker
leffe 404
 
Berichten: 1500
Geregistreerd: 13 apr 2004, 12:46
Woonplaats: Leidschendam

Berichtdoor jon » 12 mei 2006, 20:31

HP is helaas niet bekend met het begrip 'Coulance'. Dat hebben we al een aantal keren gemerkt met defecte printers...

Succes ermee.

Groet, Jon.
http://www.peugeotforum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=54&t=28068#p278076
Avatar gebruiker
jon
 
Berichten: 1772
Geregistreerd: 07 aug 2004, 12:09
Woonplaats: Achterhook

Berichtdoor ceegee » 12 mei 2006, 21:01

Leffe je hebt niks aan mijn antwoord vwb jouw camera maar ik ben er compleet vanaf om bij prijsstunters te kopen na een aantal ervaringen waar de honden geen brood van lusten.

Zo kocht ik bij de MM een laptop die specifiek tegen hoge temperaturen bestand moest zijn ivb verblijf in Afrika. Ik heb me de Rolls onder de Laptops laten aansmeren die in Afrika prompt in brand vloog.

Na driekwart jaar soebatten en dreigen met juridische maatregelen kreeg ik uiteindelijk een Medion terug ( doet het perfect trouwens maar die had ik ook bij Aldi kunnen kopen )

Conclusie voor mij : Ik koop alle duurzame artikelen bij een leverancier dicht in de buurt en laat de garantie schriftelijk vastleggen met mijn wensen cq eisen en vervolgens onderhandel ik over de prijs waarbij het besef dat de leverancier er ook aan moet winnen voorop staat.

Weer zoiets, de versnelling van mijn Koga Myata fiets liet het afweten. Mijn vrouw heeft dezelfde fiets, zelfde bouwjaar maar gebruikt hem intensief. Conclusie van een gelegenheidsfietsenboer';de hele boel is versleten en moet vervangen worden kosten € 175.

Vaste fietsenboer thuis concludeert dat door het weinige gebruik van mijn fiets het smeervet hard wordt waardoor de tandwielen verstoppen.De boel is opgelost voor € 10

Kortom bij duurzame artikelen ook duurzame eisen stellen tav garantie.
Leven is leren en leren is Leven
Avatar gebruiker
ceegee
 
Berichten: 380
Geregistreerd: 12 jan 2005, 21:57
Woonplaats: jubbega

Berichtdoor ZEN » 13 mei 2006, 20:40

Beste mensen,
de Wet op de Consumentenbescherming stelt dat een bepaald goed aan een bepaald, reëel verwachtingspatroon moet voldoen.
Een camera van zo'n bedrag (mijn Fuji kostte 250 eur en doet het al drie jaar...) mag het niet net buiten de garantieperiode begeven.
Ik zou ze even fijntjes op deze wet wijzen en dan een reactie afwachten.

Heb je een complete rechtsbijstandsverzekering?

Dit is iets dat iedereen zou moeten hebben, kan altijd van pas komen. Zoals in dit geval!

Succes!!!
Je voelt je nóg lekkerder in een grote Peugeot!
Avatar gebruiker
ZEN
 
Berichten: 1445
Geregistreerd: 07 jan 2006, 16:33
Woonplaats: Simpelveld, Zuid Limburg

Berichtdoor Gerard2 » 18 mei 2006, 00:01

trosradar forum http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=40014
Levensduur verhaal:
Als je de camera vóór 1-5-03 hebt gekocht val je nog onder de oude garantieregelingen. Die houden in dat je fabrieksgarantie hebt (meestal één jaar) en daarna zijn de risico's en reparatiekosten ten laste van de koper. Als je echter de camera op of na 1-5-2003 hebt gekocht wordt het een heel ander verhaal. Dan heb je namelijk wettelijke garantie na afloop van de fabrieksgarantie. Die wettelijke garantie is gebaseerd op de (geschatte) levensduur van het produkt. Is de geschatte levensduur bijvoorbeeld 5 jaar (en dat is heel redelijk voor zo'n dure camera) dan moet de verkoper zorgen voor reparatie tegen in dit geval 2/5 keer de reparatiekosten. Je hebt immers wél 24 maanden probleemloos van de camera gebruik kunnen gemaakt. Stel dat de reparatiekosten € 250,- bedragen, dan hoef jij daarvan dus maar 2/5 keer € 250,- te betalen. Dat is dus € 100,-. Het is de verkoper die dient zorg te dragen voor de uitvoering van de wettelijke garantie. Met de importeur of fabrikant heb je in deze niets te maken. Dat is de voorschakel van de verkoper en die moet dat verder dan daar maar verder regelen. De wettelijke garantie is gebaseerd op de nieuwe wet Koop en Garantie van 1-5-2003 BW boek 7. Ik zou indien van toepassing een hartig woordje met de verkoper gaan wisselen en hem duidelijk maken dat je goed op de hoogte bent van het recht op wettelijke garantie. Blijkt dat de verkoper niet wil meewerken aan de uitvoering van de wettelijke garantie, dan blijft over dat je je rechtstreeks meldt bij de fabrikant/importeur en daar een beroep op coulance doet.


Er is dus nog hoop voor je camera.
Avatar gebruiker
Gerard2
 
Berichten: 344
Geregistreerd: 20 nov 2004, 09:29

Berichtdoor Jeetje » 18 mei 2006, 07:40

Zen en Gerard2 hebben hartstikke gelijk... :!:

Garantie eindigt van rechtswege níet de dag nadat de termijn hiervoor volgens de garantievoorwaarden van de producent/importeur is verstreken! :D

En Zen heeft bovendien gelijk met zijn stelling dat iedereen een goede rechtsbijstandverzekering zou moeten hebben.... :wink:
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor ZEN » 18 mei 2006, 20:59

Jeetje schreef:En Zen heeft bovendien gelijk met zijn stelling dat iedereen een goede rechtsbijstandverzekering zou moeten hebben.... :wink:




Eindelijk erkenning! :-)
Je voelt je nóg lekkerder in een grote Peugeot!
Avatar gebruiker
ZEN
 
Berichten: 1445
Geregistreerd: 07 jan 2006, 16:33
Woonplaats: Simpelveld, Zuid Limburg

Berichtdoor leffe 404 » 18 mei 2006, 21:29

Heb op de site van de fabrikant een cotactformulier ingevuld, ik krijg maandag een bericht wat er gaat gebeuren (opsturen,beoordelen whatever).
_________________
Als je alle tijd hebt, kom je altijd te laat...
Avatar gebruiker
leffe 404
 
Berichten: 1500
Geregistreerd: 13 apr 2004, 12:46
Woonplaats: Leidschendam

Berichtdoor leffe 404 » 18 mei 2006, 21:29

e mail gehad met instructies om eea af te checken, reset uitvoeren, na 24 uur stilliggen moet ie het dan weer doen, zoniet, moet ik weer contact opnemen ;

HP Klantenondersteuning http://www.hp.nl/diagnose/

Geachte heer van Asch,

Hartelijk dank voor het contact opnemen met de HP Photosmart E-mail ondersteuning. Mijn naam is XXXX . Samen met u zal ik proberen het door u in uw e-mail aangegeven probleem op te lossen. Wanneer na het volgen van de aangegeven stappen het probleem is opgelost dan verneem ik dat graag van u. Mocht mijn oplossing het probleem niet verhelpen, dan kunt u op dit bericht reageren.

U geeft aan dat bij het nemen van een foto met de PhotoSmart 945 camera, het LCD scherm en de zoeker zwart zijn. Verder geeft u aan dat u reeds nieuwe batterijen en geheugenkaart heeft geplaatst en dat u de camera 24 uur heeft laten liggen zonder batterijen.

Het probleem dat u beschrijft kan mogelijk veroorzaakt worden door een interne initialisatiefout. Graag zou ik u willen adviseren om de camera te resetten. Middels een reset worden de interne onderdelen opnieuw geinitialiseerd en kan het probleem mogelijk opgelost worden. Aangezien u aangeeft dat u de camera reeds 24 uur zonder batterijen heeft laten liggen, zou ik u graag willen adviseren om aan de hand van de onderstaande stappen te controleren of alle stappen van de reset zijn uitgevoerd. Een reset kunt u als volgt uitvoeren:

- Verwijder het geheugenkaartje uit uw camera (indien aanwezig)
- Schakel de camera in (indien de camera niet kan inschakelen, kunt u deze stap overslaan)
- Maak het batterijklepje open (zodra de camera is ingeschakeld)
- Verwijder de batterijen
- Druk elk knopje op de camera afzonderlijk 1 keer in
- Laat het toestel vervolgens minimaal 24 uur liggen
- Plaats nieuwe / volle batterijen
- Test de werking van de camera
- Indien het probleem zich niet meer voordoet kunt u het geheugenkaartje terug plaatsen

Mocht het probleem zich nog steeds voordoen na het uitvoeren van de bovenstaande stappen, verneem ik dat graag van u.

Met vriendelijke groeten,
Laatst bijgewerkt door leffe 404 op 05 sep 2006, 13:15, in totaal 1 keer bewerkt.
Als je alle tijd hebt, kom je altijd te laat...
Avatar gebruiker
leffe 404
 
Berichten: 1500
Geregistreerd: 13 apr 2004, 12:46
Woonplaats: Leidschendam

Berichtdoor leffe 404 » 18 mei 2006, 21:30

Geachte heer van Asch,

Het is zeer spijtig om te vernemen dat het probleem zich nog steeds voordoet na het uitvoeren van de reset.

Aangezien de reset het probleem niet heeft kunnen oplossen. kunnen we concluderen dat het probleem een hardwarematig defect betreft.

Ik heb voor u de garantie status van de camera gecontroleerd. Tot mijn spijt valt de camera niet meer binnen de garantie termijn. Zelf hebben wij slechts de mogelijkheid om een service binnen de garantie termijn te starten. Het is echter wel mogelijk om een service buiten garantie te laten opstarten. Mocht u hier vrijblijvend informatie over wensen dan zou ik u graag willen vragen om de onderstaande gegevens aan te vullen, zodat wij telefonisch contact met u kunnen opnemen. Het telefonische contact kunnen wij realiseren van maandag t/m vrijdag tijdens kantooruren. Wij zullen u dan doorverbinden met onze service afdeling, die u de informatie kan geven over een service buiten garantie. U kunt de volgende gegevens aanvullen:


bla bla bla

Na het ontvangen van de bovenstaande gegevens, zal ik contact met u opnemen om u vervolgens door te verbinden met onze service afdeling.

Met vriendelijke groeten,
Als je alle tijd hebt, kom je altijd te laat...
Avatar gebruiker
leffe 404
 
Berichten: 1500
Geregistreerd: 13 apr 2004, 12:46
Woonplaats: Leidschendam

Berichtdoor leffe 404 » 18 mei 2006, 21:31

Gerard2 schreef:trosradar forum http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=40014


Er is dus nog hoop voor je camera.


Helaas Gerard 2 ;

- aangekocht na mei 2003
- verkopende partij is Dunnet rotterdam (failliet in 2005)

Ik heb dus wel recht maar maak geen kans :x
Als je alle tijd hebt, kom je altijd te laat...
Avatar gebruiker
leffe 404
 
Berichten: 1500
Geregistreerd: 13 apr 2004, 12:46
Woonplaats: Leidschendam

Berichtdoor ZEN » 18 mei 2006, 21:39

Dan is het pech, Leffe.


Bedenk je wel of je geld voor reparatie wil gaan uitgeven aan een apparaat van een paar jaar of liever voor (misschien) minder geld een nieuwe koopt...
Je voelt je nóg lekkerder in een grote Peugeot!
Avatar gebruiker
ZEN
 
Berichten: 1445
Geregistreerd: 07 jan 2006, 16:33
Woonplaats: Simpelveld, Zuid Limburg

Berichtdoor leffe 404 » 19 mei 2006, 18:21

ben gebeld door klantenservice van HP ;

Toestel wordt thuis omgeruild voor een nieuwe.

Uit coulance wordt voorgesteld euro 182 ex btw bij te betalen, of ik daarmee accoord ga.

Koerier komt toestel halen en brengen, in de prijs inbegrepen.
Als je alle tijd hebt, kom je altijd te laat...
Avatar gebruiker
leffe 404
 
Berichten: 1500
Geregistreerd: 13 apr 2004, 12:46
Woonplaats: Leidschendam

Berichtdoor JT » 19 mei 2006, 19:46

Het hoeft niet altijd met rechtsbijstand, gedreig, gedoe.
Gewoon de stappen nemen, één ding tegelijkertijd, mensen de gelegenheid geven om rustig te reageren. (ik weet, gemakkelijk achteraf)

(dit even als een klantvriendelijke ondernemer, bewust van goede naam, voor 1 negatieve klant heb je 100 positieve nodig, die gedreig met Radar, consumentengids, rechtsbijstand, juist een reden vindt om even tegengas te geven, mijn vingers hebben de afgelopen dagen vaak gejeukt).
Als bedrijf hebben wij namelijk natuurlijk ook een rechtsbijstandverzekering, wellicht dezelfde, waarheen gaat het in deze wereld als overleg niet meer mogelijk is en alleen maar geëist/gedreigd wordt...

Het gezamenlijk oplossen na de garantietermijn is namelijk "the way to go".

Succes en gefeliciteerd Leffe 404.
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor ZEN » 19 mei 2006, 20:36

@Leffe: klinkt goed.


@JT: ik ging uit van het slechte, vanwege de oorspronkelijke afwijzende houding van HP.
Natuurlijk is de weg van overleg de langste maar de mooiste. Een soort "bison futé", om het weer even Frankrijk-gerelateerd te maken... :wink:
Je voelt je nóg lekkerder in een grote Peugeot!
Avatar gebruiker
ZEN
 
Berichten: 1445
Geregistreerd: 07 jan 2006, 16:33
Woonplaats: Simpelveld, Zuid Limburg

Berichtdoor ceegee » 19 mei 2006, 20:46

Dat ben ik volkomen met je eens JT !
Leven is leren en leren is Leven
Avatar gebruiker
ceegee
 
Berichten: 380
Geregistreerd: 12 jan 2005, 21:57
Woonplaats: jubbega


Keer terug naar Café des Sports

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 72 gasten