te grote auto of te kleine garage?

De off-topic rubriek. Voor onderwerpen die in geen van de andere rubrieken thuishoren. Ook je eigen 'stamtafel' in onze dorpskroeg: sterke verhalen, slappe hap, veel gezelligheid. Wij schenken natuurlijk uitsluitend LEEUW-bier... Santé!

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

te grote auto of te kleine garage?

Berichtdoor vreugden » 23 apr 2006, 19:17

MIjn dochter is geemigreerd naar Zuid Korea (en daar getrouwd) en woont In Seoul. Nu is Seoul een verschrikkelijk grote stad met verschrikkelijk veel auto's. Het land is nog dichter bevolkt dan Nederland dus is er ook ruimtegebrek.
Wat doe je dan als je garage te klein is of je auto te groot.....?
Je laat een stukje uitsteken en legt een stuk piepschuim tussen de deur en de motorkap :mrgreen:
Afbeelding
vreugden
 
Berichten: 1747
Geregistreerd: 01 jun 2004, 19:24

Berichtdoor Daniël » 27 apr 2006, 12:26

Zouden daar nou ook nog een paar oude Peugeots rondtuffen? vast niet.
rouge amarante (hoewel...) 504 A01 1970
Avatar gebruiker
Daniël
 
Berichten: 414
Geregistreerd: 03 sep 2005, 10:53
Woonplaats: Gouda

Berichtdoor vreugden » 27 apr 2006, 20:02

Ik heb twee weken door die stad gelopen en heb wel enige Peu's gezien. Enkele 307 cc en een 607. er zijn daar bedrijven die Peugeots verkopen.
Het begrip oldtimer is totaal onbekend daar. Ik heb een automuseum van Samsung gezien maar daar staat weinig in. Een enkele replica en wat algemene auto's. Korea kent voor zover mij bekend geen autohistorie. Bekend is wel dat de Panther door een Koreaans bedrijf in licentie is gebouwd, een auto die wel lijkt op een klassieker.
Mijn schoonzoon snapt dan ook niet het verschil tussen een "oude auto" en een "oldtimer". Dat moet ik hem nog leren............ :mrgreen:
vreugden
 
Berichten: 1747
Geregistreerd: 01 jun 2004, 19:24

Berichtdoor L'Animal » 27 apr 2006, 21:32

vreugden schreef:Ik heb twee weken door die stad gelopen en heb wel enige Peu's gezien. Enkele 307 cc en een 607. er zijn daar bedrijven die Peugeots verkopen.
Het begrip oldtimer is totaal onbekend daar. Ik heb een automuseum van Samsung gezien maar daar staat weinig in. Een enkele replica en wat algemene auto's.


Dat de koreanen alles namaken is mij bekend, maar zetten ze nu ook al replica's van klasiekers in een museum?
Kunnen die replica's dan ook op hun beurt weer klassiek worden? Ik kom hier in een poreuse cirkel terecht denk ik....
Watch my tail lights, fade.... http://www.youtube.com/watch?v=kQVomwDEzFM

504Gl blauw '73
206 Gentry blauw '00
Discovery2 "ko de boswachter groen" '01
Avatar gebruiker
L'Animal
 
Berichten: 283
Geregistreerd: 23 sep 2004, 21:24
Woonplaats: Duiven

Berichtdoor vreugden » 28 apr 2006, 19:45

L'Animal schreef: maar zetten ze nu ook al replica's van klasiekers in een museum?
Kunnen die replica's dan ook op hun beurt weer klassiek worden? Ik kom hier in een poreuse cirkel terecht denk ik....


Er stonden enkele replica's zoals een Gullwing maar ook een Panther:
Afbeelding
Van oosprong Engels, later is de fabriek door een Koreaan opgekocht en is de auto in Korea verder gebouwd. Zou een klassieker kunnen worden (of zijn?) of niet? Meer foto's van het museum beschikbaar!
vreugden
 
Berichten: 1747
Geregistreerd: 01 jun 2004, 19:24


Keer terug naar Café des Sports

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 68 gasten