Dangel

De off-topic rubriek. Voor onderwerpen die in geen van de andere rubrieken thuishoren. Ook je eigen 'stamtafel' in onze dorpskroeg: sterke verhalen, slappe hap, veel gezelligheid. Wij schenken natuurlijk uitsluitend LEEUW-bier... Santé!

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Dangel

Berichtdoor ceegee » 19 apr 2006, 14:44

Ik zie nog wel eens de naam Dangel voorbijkomen in relatie tot de 505 en vanmorgen stond ik te tanken met een wel zeer hoogpotige Berlingo naast me.
Stond Dangel Hdi als typeaanduiding op de achterdeur . Op het achterraam zat een franse sticker met de voordelen van 4 wheeldrive opgesomd.
De oude eigenaar was van het type boswachter en leek me geen stickerplakker dus dat zal wel origineel zijn.
Dan is het wachten nu op de Peugeot Dyane :lol:
Leven is leren en leren is Leven
Avatar gebruiker
ceegee
 
Berichten: 380
Geregistreerd: 12 jan 2005, 21:57
Woonplaats: jubbega

Berichtdoor Frank 205 » 19 apr 2006, 16:03

Het is idd zeer goed mogelijk dat het hier een origineel betreft, Dangel heeft namelijk 4x4 ombouwversies gemaakt op basis van verschillende types peugeot waaronder de partner. De stap om dan ook een berlingo om te bouwen is dan natuurlijk erg klein.

Ook Citroen heeft in het buitenland meer 4x4 versies geleverd, zo heb ik ooit in San Marino een ax 4x4 gespot.

Even door de knieen was in het geval van de berlingo afdoende geweest om een prachtige aandrijfas naar achteren te zien lopen.
Peugeot, groot of klein, altijd fijn!
Frank 205
 
Berichten: 974
Geregistreerd: 05 nov 2004, 12:09
Woonplaats: Hengelo (O)

Berichtdoor Joliet Jake Blues » 19 apr 2006, 20:18

Dangel beeft idd ook de berlingo omgedouwd naar 4x4.
zoals met verschillende PSA mobielen vanaf 1980
check deze site maar
http://www.dangel.com
is wel in het frans maar foto's spreken voor zich.
er staan er ook nog verscheidenen te koop
305 GLD Comm. '86
306 XT Break LPG '98
Toyota Celica 2.0 '82
Ford Mustang cabrio '68
Joliet Jake Blues
 
Berichten: 1685
Geregistreerd: 30 okt 2005, 03:45
Woonplaats: Maasbommel

Berichtdoor ceegee » 19 apr 2006, 20:40

Het ging allemaal heel rap en notabene in Terwispel een tankstation vlak naast de rijksweg Heerenveen Groningen. Typisch : de Berlingo zag er net zo uit als de mijne ( groen ) maar dan afgeleefd ook een B op het kenteken in het midden. Raar hoog op de poten en met de nieuwe neus.
Nadat de boswachter getankt had ging hij op een parallelweg zitten schrijven of typen.Maw. het geheel klopte niet. Prototype ?
Leven is leren en leren is Leven
Avatar gebruiker
ceegee
 
Berichten: 380
Geregistreerd: 12 jan 2005, 21:57
Woonplaats: jubbega

Berichtdoor Joliet Jake Blues » 19 apr 2006, 23:59

Ja zo'n Partner/Berlingo in Dangel uit voering ziet er wat buiten proporsies uit, en Mooi is anders :roll:
Doe mij dan maar een 504 of 505
zeker die 504 Pickup die op de dangel-site staat vind ik zeer mooi
Afbeelding
305 GLD Comm. '86
306 XT Break LPG '98
Toyota Celica 2.0 '82
Ford Mustang cabrio '68
Joliet Jake Blues
 
Berichten: 1685
Geregistreerd: 30 okt 2005, 03:45
Woonplaats: Maasbommel


Keer terug naar Café des Sports

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 57 gasten