blauwe kentekenplaten

De off-topic rubriek. Voor onderwerpen die in geen van de andere rubrieken thuishoren. Ook je eigen 'stamtafel' in onze dorpskroeg: sterke verhalen, slappe hap, veel gezelligheid. Wij schenken natuurlijk uitsluitend LEEUW-bier... Santé!

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

blauwe kentekenplaten

Berichtdoor jeroen104 » 02 apr 2006, 16:00

Hallo allemaal,

Ik moet andere kentekenplaten hebben aangezien de huidige geen keurmerk hebben. Nu hoor ik links en rechts dat blauwe platen minimaal 25 euro per stuk kosten???? :shock:
Dit zijn dan ook nog eens de goedkope platen zonder de oplegletters...Kan iemand dit bevestigen of heeft iemand tips?

Bedankt,

Gr. Jeroen
jeroen104
 
Berichten: 179
Geregistreerd: 28 dec 2005, 20:54

Berichtdoor Jeetje » 02 apr 2006, 16:54

Bel eens met Velthuis in Amsterdam.

Ook bij Brezan kun je ze laten maken (zijn dan wel niet zo mooi :wink: ), maar kosten -geloof ik- 40 euro per paar...
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor vreugden » 02 apr 2006, 19:17

Ik kan ff niet achterhalen wat ik heb betaald. In oktober heb ik platen gekocht met oplegletters, kostte erg veel geld. Ik kon ook niet kiezen uit veel bedrijven die ze maakten, bij mij in de regio slechts één.
vreugden
 
Berichten: 1747
Geregistreerd: 01 jun 2004, 19:24

Berichtdoor jeroen104 » 02 apr 2006, 20:10

ja volgens mij zijn er ook maar een paar bedrijven in NL die ze mogen maken en dit wordt weer lekker uitgebuit. Ik kan me niet voorstellen dat een blauw stukkie metaal zoveel duurder is als een geel stukkie metaal voor zo'n bedrijf......maargoed.

Ik baalde wel dat mijn huidige platen niet goed zijn. Dat was 1 van de oorzaken voor apk afkeur. Tesamen met het bestuurdersraam wat niet goed open wilde, een accu die niet goed vast zat en nog een paar lullige dingen.

Hopelijk volgende week apk en dan niet meer alleen in de buurt kleine stukkies testrijden. :twisted:

Gr. Jeroen
jeroen104
 
Berichten: 179
Geregistreerd: 28 dec 2005, 20:54

Berichtdoor Gilletti » 02 apr 2006, 20:20

Volgens mij kan iedere automarialenzaak of garage welke kentekenplaten in het assortiment heeft de blauwe klassiekerkentekens ook leveren.
Tot op heden heb ik nog nergens bot gevangen.
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor Mockenrue » 02 apr 2006, 22:21

Ja, maar er is al een ellenlange discussie geweest over hoe donkerblauw die platen waren, m.a.w. of ze wel donker genoeg waren.
Avatar gebruiker
Mockenrue
 
Berichten: 2745
Geregistreerd: 07 apr 2004, 16:29
Woonplaats: Meierijstad

Berichtdoor Jeetje » 02 apr 2006, 22:28

Dan is er maar 1 plaat die écht goed is: de gesneden platen van Velthuis in Amsterdam (de enige die deze platen nog op ambachtelijke wijze maakt en mag voorzien van een keurmerk)...

- het zijn geen folieplaten, maar echte ouderwetse met celluloselak bespoten exemplaren
- ze zijn bijna zwart van kleur en niet dat vale en glimmende donkerblauw van de folieplaten
- als keurmerk staat er nog de ouderwetse Nederlandse Leeuw in en niet het huidige 'NL-tje'
- doordat ze ouderwets 'gesneden' worden, lijken de letters erop te liggen (net zoals bij de luxe platen), maar doen dat -dus- niet...

Ik heb ze laten maken voor Jeetje en die platen zijn -vind ik- echt veel fraaier dan die foliedingen die je bij de Brezan etcetera kunt bestellen!

Overigens zal ik dit soort platen binnenkort ook nog voor Griselle laten maken. Ik wil echter eerst van die chromen omlijstingen voor de kentekenplaten ergens op de kop tikken... Weet iemand waar die dingen verkocht worden???
Laatst bijgewerkt door Jeetje op 03 apr 2006, 09:08, in totaal 1 keer bewerkt.
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor jeroen104 » 02 apr 2006, 22:57

tja, ze kunnen ze overal wel leveren maar ze komen maar bij een paar productieplaatsen vandaan. Verschillende zaken vertelden me dat ze idd ergens uit het westen kwamen dus het kan zomaar die kerel in amsterdam zijn.

ik ben bang dat ik dus gewoon aan minimaal 40 euro zit voor 2 lullige platen..... :cry:

maargoed, de finish is in zicht.....

Gr. Jeroen
jeroen104
 
Berichten: 179
Geregistreerd: 28 dec 2005, 20:54

Berichtdoor Evert G.D » 03 apr 2006, 00:12

Een alternatief is: gewoon de goedkoopste gele platen laten maken en ze alleen voor de APK omzetten. :roll: Dan ben je voor betrekkelijk weinig geld klaar. Doe ik ook met de 403, daarmee mag ik officieel geen blauw voeren omdat het een gewoon seriekenteken is uit '83 (dat die auto hier nota bene altijd heeft gehad! :evil:) In die tijd had je nog geen speciale oldtimerkentekens.
En ja...als ik nieuwe platen laat maken voor een auto (vorig jaar nog voor de cabrio), neem ik opzetletters. Vind ik toch heel wat mooier.
Al ben ik heel benieuwd naar die platen van Jeetje. Toch 's goed kijken de volgende keer! :wink:
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Berichtdoor Edzo » 03 apr 2006, 00:41

informeer hier eens:

http://www.koetshoogkerk.nl/

Dit is een officieel produktiebedrijf voor kentekenplaten.
Levert al sinds mensenheugenis aan alle automaterialen-groothandels en autobedrijven hier in de wijde regio, en levert ook direct aan particulieren.

groeten, Edzo
groeten, Edzo
205: le sacré numéro !
Afbeelding
Avatar gebruiker
Edzo
 
Berichten: 2847
Geregistreerd: 25 nov 2005, 02:38
Woonplaats: prov. Groningen

Berichtdoor jeroen104 » 03 apr 2006, 09:57

Dturbo schreef:informeer hier eens:

http://www.koetshoogkerk.nl/

Dit is een officieel produktiebedrijf voor kentekenplaten.
Levert al sinds mensenheugenis aan alle automaterialen-groothandels en autobedrijven hier in de wijde regio, en levert ook direct aan particulieren.

groeten, Edzo


bedankt! ik zal ze eens een belletje doen.

Gr. Jeroen
jeroen104
 
Berichten: 179
Geregistreerd: 28 dec 2005, 20:54

Berichtdoor jeroen104 » 13 apr 2006, 13:18

Ik heb via via 2 blauwe standaard platen voor ongeveer 27,50 euro kunnen regelen.

Dit leek me een nette prijs en heb geen moment getwijfeld.... :wink:

Bedankt voor het meedenken.

Gr. Jeroen
jeroen104
 
Berichten: 179
Geregistreerd: 28 dec 2005, 20:54

Berichtdoor Evert G.D » 13 apr 2006, 23:04

Dat lijkt me idd een nette prijs :!: :D
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)


Keer terug naar Café des Sports

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 67 gasten