Pagina 3 van 3

BerichtGeplaatst: 16 maart 2006, 02:44
door Mockenrue
ZEN schreef:Voluit heette zo'n voiture dan: Princes Vandenplas.


Er was zelfs een Austin Allegro Vandenplas uitvoering :twisted:

BerichtGeplaatst: 16 maart 2006, 09:37
door Jeetje
Hé...
Zo origineel is die Peugeot-reclame helemaal niet!

Afbeelding

Plagiaat is 't! :twisted:

BerichtGeplaatst: 16 maart 2006, 10:03
door 404
Ravon 305 schreef:
wowo schreef:
404UXD schreef:Ik zie toch echt 4 x een 504: Achter die break staat er nog één!
:o
Afbeelding


Juist :-)
Ik kom op
3 x 504 break
4 x 304 sedan
1 x 504 sedan
1 x 204/304 break
1 x 204 sedan
1 x 104

Zet daar ook ff een 305 bij :D

Klopt ja, achter de 504 sedan staat een 305.

BerichtGeplaatst: 16 maart 2006, 23:41
door Evert G.D
peppo schreef:Tussen een Princess en een Pony zit toch wel een behoorlijk verschil. Een Princess vind ik namelijk nog steeds erg mooi. Maar als ex-Princess eigenaar ben ik natuurlijk bevooroordeeld...


Nou...als Peugeotliefhebber vind ik een Princess een errug mooie auto. Kan niet anders zeggen.... Ken iemand met een 77-er, zo'n auto was qua vormgeving ronduit revolutionair voor die tijd, met z'n wigvorm. Heb ooit het genoegen gehad in een Princess te mogen rijden en dat was werkelijk een genoegen :lol:

BerichtGeplaatst: 17 maart 2006, 01:11
door Joliet Jake Blues
Mockenrue schreef:
ZEN schreef:Voluit heette zo'n voiture dan: Princes Vandenplas.


Er was zelfs een Austin Allegro Vandenplas uitvoering :twisted:


Ja en die was door Clarkson (je weet wel die van topgear) verkozen tot slechtste auto allertijden :evil:

BerichtGeplaatst: 17 maart 2006, 09:14
door peppo
Evert G.D schreef:Nou...als Peugeotliefhebber vind ik een Princess een errug mooie auto. Kan niet anders zeggen.... Ken iemand met een 77-er, zo'n auto was qua vormgeving ronduit revolutionair voor die tijd, met z'n wigvorm. Heb ooit het genoegen gehad in een Princess te mogen rijden en dat was werkelijk een genoegen :lol:

Ik heb zelf een Princess 2200 HLS automaat gehad en die zweefde werkelijk over de weg. Dat geluid van die dwarsgeplaatste zescylinder voorin was trouwens werkelijk smullen. Alleen bouwde je met zo'n auto wel een zeer intieme band op met de garagehouder, al was het alleen al om de linker- of rechterkant van de auto weer eens op te laten pompen als het veersysteem weer gedeeltelijk was leeggelopen.

BerichtGeplaatst: 17 maart 2006, 09:18
door ZEN
peppo schreef:
Evert G.D schreef:Nou...als Peugeotliefhebber vind ik een Princess een errug mooie auto. Kan niet anders zeggen.... Ken iemand met een 77-er, zo'n auto was qua vormgeving ronduit revolutionair voor die tijd, met z'n wigvorm. Heb ooit het genoegen gehad in een Princess te mogen rijden en dat was werkelijk een genoegen :lol:

Ik heb zelf een Princess 2200 HLS automaat gehad en die zweefde werkelijk over de weg. Dat geluid van die dwarsgeplaatste zescylinder voorin was trouwens werkelijk smullen. Alleen bouwde je met zo'n auto wel een zeer intieme band op met de garagehouder, al was het alleen al om de linker- of rechterkant van de auto weer eens op te laten pompen als het veersysteem weer gedeeltelijk was leeggelopen.




Had een Princess een Citroën-achtig veersysteem??? :shock:

Chapeau dan, alleen jammer van die kwalen.
Ik dacht dat roest de grootste vijand was...

BerichtGeplaatst: 17 maart 2006, 14:54
door peppo
De Princess had het "Hydragas" veersysteem, inderdaad te vergelijken met dat van een Citroën, alleen zonder het pompgedeelte. Daarom moest je naar de dealer als er weer eens iets was leeggelopen.

BerichtGeplaatst: 17 maart 2006, 15:13
door ZEN
Ah, natuurlijk! Net als de Balanza!!! :-)

BerichtGeplaatst: 18 maart 2006, 10:09
door peppo
Die veersystemen zijn niet helemaal gelijk. De Balanza, de Gliders en, als ik me niet vergis, ook vroege Mini's hadden het "Hydralastic" veersysteem, dat alleen met vloeistof en rubber werkte. Alleen bij de Princess is er ook gebruik gemaakt van gas.