Beestenboel

De off-topic rubriek. Voor onderwerpen die in geen van de andere rubrieken thuishoren. Ook je eigen 'stamtafel' in onze dorpskroeg: sterke verhalen, slappe hap, veel gezelligheid. Wij schenken natuurlijk uitsluitend LEEUW-bier... Santé!

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Beestenboel

Berichtdoor vreugden » 10 maart 2006, 21:10

Vorig jaar dus een 404 aangeschaft die haar leven in Frankrijk had doorgebracht. Mede door de discussie op dit forum over gele koplampen heb ik onlangs op de beurs in Antwerpen een paar gele koplampen aangeschaft. En vanmiddag maar eens de lampen gaan wisselen. De linkerkoplamp maak ik open en het koplamphuis zit vol met spinachtige draden en er zit een vreemd soort bouwwerkje in de lamp. Mijn echtgenote die bijna overal verstand van heeft constateert dat het een soort wespennestje is. Was bij de prijs inbegrepen. :D
Zijn er meer forummers met beestachtige ervaringen in hun oldtimer?

AfbeeldingAfbeelding
vreugden
 
Berichten: 1747
Geregistreerd: 01 jun 2004, 19:24

Berichtdoor Jeetje » 10 maart 2006, 23:31

Yep! Dat is onmiskenbaar een wespennest(je)...

Dat duidt er wel op dat het voertuig -kennelijk- langere tijd stilgestaan heeft...
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Idranor » 11 maart 2006, 00:06

In de kap van de Ritmo Cabrio die ik onlangs heb aangeschaft zat een verlaten muizennest! Heb ik geen foto's van: snel verdrongen... :roll:
305 SRDT (en nog wat andere eighties verantwoorde automobielen)

The 305 is still alive!
Avatar gebruiker
Idranor
 
Berichten: 2740
Geregistreerd: 05 sep 2005, 08:40
Woonplaats: Uithoorn

Berichtdoor vreugden » 11 maart 2006, 10:32

Jeetje schreef:Dat duidt er wel op dat het voertuig -kennelijk- langere tijd stilgestaan heeft...

Klopt, 36 jaar oud en 61.000 km betekent veel stilstaan en weinig rijden. Maar de laatste Franse jaren heeft ze inderdaad geheel stilgestaan.
vreugden
 
Berichten: 1747
Geregistreerd: 01 jun 2004, 19:24

Berichtdoor Brownie » 13 maart 2006, 14:46

In de 505 van mijn ouders heeft zich zo'n 15 jaar geleden ook eens een poosje een dier opgehouden. Helaas wel in een andere context als hierboven:

Mijn vader reed op een rustige landweg totdat hij een harde klap hoorde, maar hij had niks gezien. Dus auto aan de kant en weg en berm nagezocht op een dode eend of haas en eventuele auto-onderdelen. Maar hij kon niks vinden. Pas veel later toen hij toevallig voor de auto langs liep, zag hij 2 hazepoten uit de grill steken. De rest van het haas was inderdaad in het motorruim te vinden. Hij vond al dat hij de laatste ritten soms vreemde blikken naar zich geworpen kreeg....
403 Break Diesel 1960
104 GL6 Benetton 1978
504 D Pick up 1981
604 DTurbo 1979
505 V6 BVA 3X
505 GTI Familiale RHD 1987
505 GR Familiale 1990
505 SW8 BVA 1991
205 Accent 1991
306 Cabriolet BVA 2.0 2X
206 XS 1.6 SW BVA 2005
Avatar gebruiker
Brownie
Moderator
 
Berichten: 3544
Geregistreerd: 25 aug 2005, 11:08
Woonplaats: Nederweert

Berichtdoor Daniël » 14 maart 2006, 10:55

Weliswaar nog bij mijn VW Golf :oops: : in Roemenië een keer een zwaluw tergugevonden in mijn grill. Met zijn vleugels uitgespreid zat ie tegen mijn grill aangeplakt.
Ook in Roemenië: met volle vaart (80 km) een kraai gepakt. Het beest was te laat opgestegen en knalde zo tegen mijn nummerbord aan. Overigens geen schade aan de auto. Zo zijn die Golfjes dan ook wel weer. :wink:
rouge amarante (hoewel...) 504 A01 1970
Avatar gebruiker
Daniël
 
Berichten: 414
Geregistreerd: 03 sep 2005, 10:53
Woonplaats: Gouda

Berichtdoor Joliet Jake Blues » 15 maart 2006, 02:16

Veel verder als verschillend spinnetjes kom ik niet. :mrgreen:

Een vriend van me had wel een keer een auto die nog bewoond was toen hij hem ophaalde.
had de auto voor 2 tientjes gekocht en dat was er ook aan af te zien :shock:
Er woonde een complete ratten/muizen colonie in die hadden er een heel dorp van gemaakt, inc. kerkhof in de kofferbak :oops:
Je wil apsolut niet weten hoe dat stonk echt onbeschrijfelijk :evil:
305 GLD Comm. '86
306 XT Break LPG '98
Toyota Celica 2.0 '82
Ford Mustang cabrio '68
Joliet Jake Blues
 
Berichten: 1685
Geregistreerd: 30 okt 2005, 03:45
Woonplaats: Maasbommel

Berichtdoor Edzo » 15 maart 2006, 02:44

Ik kwam met de pas aangeschafte 205 CT thuis, laatst, en de eerste die er insprong ter inspectie, was de kat. :mrgreen:
later, met de kap open, moest het vreemde ding ook grondig verkend worden, want een auto waar je niet gewoon overheen kan lopen is natuurlijk erg raar. :shock: :wink:

groeten, Edzo
groeten, Edzo
205: le sacré numéro !
Afbeelding
Avatar gebruiker
Edzo
 
Berichten: 2847
Geregistreerd: 25 nov 2005, 02:38
Woonplaats: prov. Groningen

Berichtdoor Le Lion » 23 maart 2006, 23:53

Over katten gesproken. Ik had eens een Simca 1000. Die stond dagelijks voor de deur. Op een dag spring ik in de auto om naar een vriend te gaan. Starten, gas en weg... Drie straten verderop zie ik iets raars in mijn pietepeuterige achteruitkijkspiegel. Een vlek of zo. Maar de vlek bewoog, het spartelde zelfs. Ik stoppen, blijkt het de kat van de buren te zijn. Het beestje had lekker liggen pitten op het warme dak van de Simca en lag kennelijk diep te slapen toen hij werd verrast door mijn snelle start. Het beest was ternauwenood van het dak gegeleden en kon zich, om een lelijke smak op de grond te voorkomen, met zijn nagels net vasthouden aan het achterruitrubber voor tenminste drie (lange) straten. De kat had ogen zo groot als schoteltjes en heb hem nooit meer op de auto zien liggen...
Het leven is te kort voor saaie kilometers.
Avatar gebruiker
Le Lion
Moderator
 
Berichten: 686
Geregistreerd: 31 maart 2004, 08:21

Berichtdoor Joliet Jake Blues » 24 maart 2006, 01:16

En dan beweren ze dat katten een slecht geheugen hebben :mrgreen:
Maargoed gulukkig is het met het beesje goed afgelopen :wink:
305 GLD Comm. '86
306 XT Break LPG '98
Toyota Celica 2.0 '82
Ford Mustang cabrio '68
Joliet Jake Blues
 
Berichten: 1685
Geregistreerd: 30 okt 2005, 03:45
Woonplaats: Maasbommel

Berichtdoor Jeetje » 24 maart 2006, 02:09

M'n broer woont in Limburg (Simpelveld) en werkt in het AZM in Maastricht. Toen hij op een ochtend naar z'n werk wilde rijden, deed de auto helemaal niets. Hij dacht dat z'n accu kaduuk was, maar toen hij z'n motorkap opende werd al snel duidelijk dat er iets anders aan de hand was...

Een marter had echt alle bedrading en rubberen slangen helemaal aan flenters gevreten.

Leuk beestje, hoor, zo'n marter...

Afbeelding
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor peppo » 24 maart 2006, 10:14

Ja, dat heb ik ook eens meegemaakt met mijn vroegere schoonfamilie uit Aken. Die waren bij ons op bezoek met hun Astra en we zouden naar Kijkduin gaan. Onderweg viel mijn oog vanaf de achterbank op de temperatuurmeter en die stond helemaal in het rood. Bleek ook een van de slangen te zijn doorgeknaagd. Ik vraag me nog steeds af hoe lang ze op de route van Aken naar ons toe ook met te weinig koelvloeistof hebben gereden...
404 Super Luxe uit 1964 (zilvergrijs)
Lease 207 XS Pack 1.6 HDIF (oranje)
peppo
 
Berichten: 223
Geregistreerd: 06 okt 2005, 12:27
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor deVreugd » 24 maart 2006, 11:34

Toen we vorig jaar ergens in Duitsland overnachtten kregen we van de "landlady" dan ook netjes een "marterrooster" onder de auto, omdat er in de betreffende streek sprake was van een ware plaag.
Zo'n rooster is overigens gewoon een houten frame met kippengaas eroverheen gespannen..
deVreugd
 
Berichten: 465
Geregistreerd: 28 mei 2004, 15:48
Woonplaats: Amersfoort

Berichtdoor A.BRANDHORST » 24 maart 2006, 13:14

Mijn vader had indertijd een Hyundai H100, 9 persoons bus, op LPG, met overdwars... aan de passegierszijde, een scheur in de voorruit, die in het midden van de ruit afboog naar onderen, oftewel een zwakke ruit.

Hij reed bij schemerlicht in de morgen, te Dordrecht bij lage struikjes ..
stak er een -letterlijk laagvliegende- reiger over ... BOEM! Zó op de grille / metalen gedeelte die vervolgens een flinke deuk vertoonde...

Reiger deed niet veel meer.. :roll: .. bewoog nog lichtjes, nog een mazzel voor mn pa dat die reiger niet op de ruit terecht kwam, anders had hij namelijk vliegend gevogelte van zn schoot / meubilair kunnen schrapen.

Mn vader zei nog: grappend, : ''Ik vroeg nog hoe zn ouders heetten, ivm de verhaling van de schade, maar hij zei niet veel meer...."

:mrgreen:
505 GTI uit 1985..ook een Talbot Tagora in gedeeld bezit!Per 05/06/2009 een Talbot Solara.Per 01.06.2013 een Peugeot 605 Sli van 1996.
SGP-er,in hart en nieren!
Filmpje v/dTagora: http://www.youtube.com/watch?v=9TISRwlEVoU
Peugeot/Talbot:DYNAMISCH OP WEG!
Avatar gebruiker
A.BRANDHORST
 
Berichten: 670
Geregistreerd: 19 aug 2005, 12:48
Woonplaats: 's-Gravendeel


Keer terug naar Café des Sports

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten