Ook Frans: Renault

De off-topic rubriek. Voor onderwerpen die in geen van de andere rubrieken thuishoren. Ook je eigen 'stamtafel' in onze dorpskroeg: sterke verhalen, slappe hap, veel gezelligheid. Wij schenken natuurlijk uitsluitend LEEUW-bier... Santé!

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Berichtdoor MichelDV » 07 apr 2006, 20:20

Onder het motto van dit is ook Frans, Renault dus, hebben wij ons maar een nieuwe Grand Scenic gekocht. Velen onder jullie zullen het wel spijtig vinden dat de 406 break nu plaats zal moeten ruimen.
We waren al een tijdje van plan om onze spaarcenten op te doen aan een nieuwe voiture. Oorspronkelijk was het de bedoeling om ons een 407 SW aan te schaffen, maar na het testen van verschillende auto's zijn we gezamelijk tot de conclusie gekomen dat een Grand Scenic het meeste aan onze eisen voldeed. Met 2 opgroeiende kids van nu bijna 7 en 10 moesten we rekening houden met de groeifaktor van die spruiten. En eerlijk gezegd bij een 407 SW viel dit vooral achteraan serieus tegen. Ook het erin en eruit klauwteren met mijn delicate rug was niet echt aangenaam moet ik toegeven. Bij de Renault verloopt dit allemaal veel vlotter.
Voor de belangstellenden onder jullie zal ik effe een afbeeldinkje posten, maar als de moderator vindt dat dit echt niet kan hier, moet hij maar optreden met harde hand. :oops:

Afbeelding
Keep your eyes on the road and your hands up on the wheel.

uit Roadhouse Blues van The Doors.
Avatar gebruiker
MichelDV
 
Berichten: 110
Geregistreerd: 25 sep 2004, 12:55
Woonplaats: Vlimmeren bij Turnhout

Berichtdoor Idranor » 07 apr 2006, 21:26

LionFish schreef:Voor de belangstellenden onder jullie zal ik effe een afbeeldinkje posten, maar als de moderator vindt dat dit echt niet kan hier, moet hij maar optreden met harde hand. :oops:



Als moderator vind ik dat het echt niet kan dat je je Peugeot inruilt voor een Renault! Ik zal je met harde hand bannen van dit forum! :P

Nou ja, als je belooft je Renaultperikelen aan dit topic voor te behouden dan zie ik het door de vingers! :wink:
305 SRDT (en nog wat andere eighties verantwoorde automobielen)

The 305 is still alive!
Avatar gebruiker
Idranor
 
Berichten: 2740
Geregistreerd: 05 sep 2005, 08:40
Woonplaats: Uithoorn

Berichtdoor peppo » 07 apr 2006, 23:02

LionFish, ik hoop dat je minder problemen hebt met het centrale elektronische brein van de Grand Scenic als ik bij "mijn" Megane. Net vanavond weigert de automatische deuropener en -sluiter (zit in en op de portierhandgrepen) weer helemaal iedere dienst en bij het pogen om de motor met de start/stopknop tot uitschakelen te bewegen kwam alleen de tekst "Bevestig Afzetten" op de display tevoorschijn en bleef de diesel gewoon doorknorren. Pas na de vijfde poging vond madame blijkbaar dat ik het in voldoende mate had bevestigd en besloot de motor het zwijgen op te leggen.
404 Super Luxe uit 1964 (zilvergrijs)
Lease 207 XS Pack 1.6 HDIF (oranje)
peppo
 
Berichten: 223
Geregistreerd: 06 okt 2005, 12:27
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor MichelDV » 08 apr 2006, 10:06

peppo schreef:LionFish, ik hoop dat je minder problemen hebt met het centrale elektronische brein van de Grand Scenic als ik bij "mijn" Megane. Net vanavond weigert de automatische deuropener en -sluiter (zit in en op de portierhandgrepen) weer helemaal iedere dienst en bij het pogen om de motor met de start/stopknop tot uitschakelen te bewegen kwam alleen de tekst "Bevestig Afzetten" op de display tevoorschijn en bleef de diesel gewoon doorknorren. Pas na de vijfde poging vond madame blijkbaar dat ik het in voldoende mate had bevestigd en besloot de motor het zwijgen op te leggen.


Bij de aankoop van een auto moet je ook altijd een dosis geluk hebben, ook als dit een nieuwe is. Dus afwachten maar.

We vinden het erg spijtig dat Peugeot niet iets vergelijkbaars heeft in het segment van de Grand Scenic, anders hadden we niet getwijfeld. Een 807 was voor ons budget net niet haalbaar en een Partner was dan weer net te klein. Tja, het is niet anders.

Maar de liefde voor Peugeot en dan vooral de vorige generaties is daarmee zeker niet over, integendeel. De afspraak is nu zo dat de volgende voiture die er bijkomt weer een oude franse leeuw(in) zal zijn.
Keep your eyes on the road and your hands up on the wheel.

uit Roadhouse Blues van The Doors.
Avatar gebruiker
MichelDV
 
Berichten: 110
Geregistreerd: 25 sep 2004, 12:55
Woonplaats: Vlimmeren bij Turnhout

Berichtdoor JT » 08 apr 2006, 22:12

Michel toch...
Nou hoop ik echt dat het de 16e april goed weer is en jij ook met de 504cabrio gaat, of dat de levertijd van Renaullt oploopt tot eind 2007, want ik ga echt niet wachten op zo'n Renault totdat ie op snelheid is... ;-)
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor MichelDV » 09 apr 2006, 12:06

JT schreef:Michel toch...
Nou hoop ik echt dat het de 16e april goed weer is en jij ook met de 504cabrio gaat, of dat de levertijd van Renaullt oploopt tot eind 2007, want ik ga echt niet wachten op zo'n Renault totdat ie op snelheid is... ;-)


Wat er ook gebeurd, we komen met een Peugeot. Als de 504 cabrio het om de één of andere reden niet doet, dan zal ik de donor coupé wel aanzwengelen om tot in Den Haag te tuffen. :mrgreen:

Trouwens levering van de Renault is voorzien voor 6 juni.
2006 wel te verstaan.

Lekker wijntje, Jan. Gisteren gekraakt.
Keep your eyes on the road and your hands up on the wheel.

uit Roadhouse Blues van The Doors.
Avatar gebruiker
MichelDV
 
Berichten: 110
Geregistreerd: 25 sep 2004, 12:55
Woonplaats: Vlimmeren bij Turnhout

Vorige

Keer terug naar Café des Sports

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 71 gasten