Ieder nadeel help ze voordeel..update: Brullend leeuwtje
Geplaatst: 28 aug 2015, 17:29
De 406 werd wat kostbaar in relatie tot het -uitsluitende- stadsverkeer met geringe kilometrage nog los van het ongemak bij het parkeren. Dus heeft zij plaatsgemaakt voor een klein brullend leeuwtje. Ik had al vaker (als leenauto's) met 107's gereden en hoewel ik eigenlijk niks met kleine auto's heb was ik er direct mee in mijn sas. Voor vrouwlief gold dat gelukkig ook, want zij zal er het meest gebruik van maken. Het is gewoon een kek wagentje dat lekker stuurt, leuk op de weg ligt, natuurlijk veel minder comfortabel geveerd is dan een 104 of 205 van weleer, maar dat met een geweldig leuk motortje compenseert. Het 3 cilindertje produceert een aanstekelijk brulletje waar je spontaan vrolijk van wordt. Vanmiddag opgehaald met een taart (van de beste Peugeotdealer van de regio) erbij
De oprit (die overigens deze maanden ook veel wordt opgeleukt met klassiek materiaal van het merk met de Double Chevron) heeft dus weer een nieuwe gezicht erbij. In onderstaand geval het leeuwtje en de olifant...(2 cilinders en zo'n 1.000 kg verschil tussen beide... ).
Als het bevalt zal er t.z.t. wel een 108 komen, maar eerlijk gezegd vind ik die minder opvallend en speels gedesignd.
https://www.dropbox.com/s/x6h5eqyj4msj61p/image1.JPG?dl=0
De oprit (die overigens deze maanden ook veel wordt opgeleukt met klassiek materiaal van het merk met de Double Chevron) heeft dus weer een nieuwe gezicht erbij. In onderstaand geval het leeuwtje en de olifant...(2 cilinders en zo'n 1.000 kg verschil tussen beide... ).
Als het bevalt zal er t.z.t. wel een 108 komen, maar eerlijk gezegd vind ik die minder opvallend en speels gedesignd.
https://www.dropbox.com/s/x6h5eqyj4msj61p/image1.JPG?dl=0