Ieder nadeel help ze voordeel..update: Brullend leeuwtje

De off-topic rubriek. Voor onderwerpen die in geen van de andere rubrieken thuishoren. Ook je eigen 'stamtafel' in onze dorpskroeg: sterke verhalen, slappe hap, veel gezelligheid. Wij schenken natuurlijk uitsluitend LEEUW-bier... Santé!

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Ieder nadeel help ze voordeel..update: Brullend leeuwtje

Berichtdoor Koffiemolen » 28 aug 2015, 17:29

De 406 werd wat kostbaar in relatie tot het -uitsluitende- stadsverkeer met geringe kilometrage nog los van het ongemak bij het parkeren. Dus heeft zij plaatsgemaakt voor een klein brullend leeuwtje. Ik had al vaker (als leenauto's) met 107's gereden en hoewel ik eigenlijk niks met kleine auto's heb was ik er direct mee in mijn sas. Voor vrouwlief gold dat gelukkig ook, want zij zal er het meest gebruik van maken. Het is gewoon een kek wagentje dat lekker stuurt, leuk op de weg ligt, natuurlijk veel minder comfortabel geveerd is dan een 104 of 205 van weleer, maar dat met een geweldig leuk motortje compenseert. Het 3 cilindertje produceert een aanstekelijk brulletje waar je spontaan vrolijk van wordt. Vanmiddag opgehaald met een taart (van de beste Peugeotdealer van de regio) erbij :P

De oprit (die overigens deze maanden ook veel wordt opgeleukt met klassiek materiaal van het merk met de Double Chevron) heeft dus weer een nieuwe gezicht erbij. In onderstaand geval het leeuwtje en de olifant...(2 cilinders en zo'n 1.000 kg verschil tussen beide... :shock: ).
Als het bevalt zal er t.z.t. wel een 108 komen, maar eerlijk gezegd vind ik die minder opvallend en speels gedesignd.

https://www.dropbox.com/s/x6h5eqyj4msj61p/image1.JPG?dl=0
Laatst bijgewerkt door Koffiemolen op 04 sep 2015, 15:59, in totaal 2 keer bewerkt.
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Re: Brullend leeuwtje

Berichtdoor Harrie » 29 aug 2015, 21:27

gefeliciteerd :wink:
prachtige 107, maagdelijk wit, knap karretje 8)
Het roffelende geluid van de 3-pitter heeft soms wel iets weg van een PRV V6 :D
Veel fijne en veilige ( + zuinige ) kilometers er mee :wink:
Leeuwebrul (c)HS1991 ; Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Brullend leeuwtje

Berichtdoor SV605 » 29 aug 2015, 22:27

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :D

kan je inmiddels met al weer 8 jaar prima ervaring meedelen dat dit een heel goede keuze is.
Ben er zelf wel eens mee naar Parijs gereden, en verder is onze 107 o.a. meegeweest op vakantie naar de Morvan en een keer of 3 naar de Vogezen waar we er veel mee in de omgeving hebben rondgetourd. Heerlijk wagentje , en toen ik bij mijn vrouw voorzichtig polste of een 108 niet iets voor haar was, werd me gevraagd of ik wel helemaal goed bij m,n hoofd was dus dat zegt genoeg denk ik :D :mrgreen:

Nog iets leuks dat me opviel : mijn 406 break fase 2 waar ik echt heeeeel veel plezier heb gehad ( leasecontract zelfs laten verlengen van 3 naar 4 jaar toentertijd) had als kenteken ZL XV 72 :!:

Ik hoop dat je van deze 107 net zo veel plezier zult hebben als wij van de 406 &107 samen !

Groet

Steven
In een 605 hoef je niet hard te rijden om alles achter je te laten...

Peugeot 607 3.0 2002
Peugeot 607 Ref 2006
Peugeot 605 SRi 1990
Peugeot 107 XS 2007
Avatar gebruiker
SV605
 
Berichten: 582
Geregistreerd: 16 sep 2006, 22:07
Woonplaats: Winterswijk

Re: Brullend leeuwtje

Berichtdoor Martijn » 30 aug 2015, 09:31

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Wel verstandig om bij een 107 wat aan roestpreventie te doen, met name aan de achterzijde/dorpelhoeken.
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2179
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Re: Brullend leeuwtje

Berichtdoor Bart-Peugeot » 30 aug 2015, 12:27

Tjonge jonge heeft Toyota de roestpreventie anno 2015 nou nog steeds niet onder controle?! :( ;) :D

Veel rijplezier met de 107.
In bezit van een 308 en 504.
Avatar gebruiker
Bart-Peugeot
 
Berichten: 2216
Geregistreerd: 24 mei 2006, 09:31
Woonplaats: Rijnmond

Re: Brullend leeuwtje

Berichtdoor MarcoPeus » 30 aug 2015, 13:26

Bart-Peugeot schreef:Tjonge jonge heeft Toyota de roestpreventie anno 2015 nou nog steeds niet onder controle?! :( ;) :D

Veel rijplezier met de 107.

:mrgreen:
Ik sluit me bij de voorgangers aan. Leuke auto maar geen echte Peugeot maar een Toyota. Desalniettemin een leuk wagentje. Ik heb er zelf 2. Een van 2011 en een van 2013. Ik zal ze eens met de neus tegen elkaar zetten en kijken of ik die prv roffel kan reproduceren. :mrgreen:
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Brullend leeuwtje

Berichtdoor Steven- » 30 aug 2015, 15:31

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
Mvg, Steven.

205 CJ 1.1i 1991 ''Sneeuwwitje''
205 XR 1.1i 1991 ''Doornroosje''

Peugeot 205; als een leeuw.. zo sterk!
Avatar gebruiker
Steven-
 
Berichten: 3009
Geregistreerd: 06 mei 2013, 16:13
Woonplaats: Gouda

Re: Brullend leeuwtje

Berichtdoor Koffiemolen » 31 aug 2015, 21:45

Dank voor jullie reacties! Ik heb eigenlijk niet veel met kleine autootjes (bij mij begint het bij vanaf een 204 een beetje mee te tellen) maar ik word altijd vrolijk bij het zine van zo'n guitige 107 en helemaal bij het rijden ermee. Die 3 cilinder produceert een net zo'n aanstekende roffel als de Volvo met z'n 5 cilinder. Het scheelt 160 pk, maar die heb je in de 107 helemaal niet nodig. Blijkbaar val ik op het geluid van on-even cilinders. Dat rauwe randje....prachtig! Daarom vind ik PRV-motoren misschien ook wel zo lekker klinken. Weliswaar een even aantal cilinders maar het blok heeft een aantal andere 'asymmetrische kenmerken'.
Onder de motorkap is het inderdaad 'Toyota' wat de klok slaat. Zou dat de betrouwbaarheid verklaren? :mrgreen:
Ik grapte bij een vriend -die afgelopen jaar van pure wanhoop uit z'n Peugeot 307 2.0 HDI (fase II!) is gejaagd en subiet een nieuwe Toyota Auris Hybrid heeft besteld-: we hebben een Toyota 107 gekocht! :D
Toch vind ik de vormgeving van de 107 echt de meest geslaagde van de drieling. Er zitten best veel verschillen in. En ook t.o.v. de nieuwe 108 vind ik hem veel sprekender. De 108 is wat mij betreft een beetje een grijze muis qua design. Ook het autojournaille heb ik vooralsnog niet zo veel enthousiaste geluiden horen maken als over de 107.

@Martijn: roest houden we in de gaten. Vooralsnog: pas de soucis.
@Steven: wat leuk te horen dat jij al geruime tijd ervaring hebt met dit karretje en er al zoveel uitdagingen mee bent aangegaan! Indrukwekkend! Wat betreft de 406: laat voorop staan dat ik deze zeker met weemoed heb weggedaan (in goede handen), i.t.t. bijvoorbeeld mijn 5008 (... :wink: ). Want wat zijn het vreselijk fijne en goede bakken! Ik denk zeker de exemplaren van rond de eeuwwisseling waren erg goed. Die van ons was dat zeker ook (ook nog geheel roestvrij!) ondanks z'n bijna 3 ton, maar het was domweg een exploitatie-verhaal, koude rekensom dus. Plus het ongemak van eens een keer wat vaker wat onderhoud, domweg omdat de vorige vervanging al veel kms is geleden. Daar wilden we nu van af.

En dan dus toch weer een Peugeot, ook omdat ik dit merk een warm hart toedraag. Ik schrijf niet heel veel de laatste tijd op dit forum, maar dat komt ook omdat ik weinig technische verhalen heb mbt mijn Peugeot(s). En erg druk ben geweest met de restauratie van 2 DS'en (waarvan inmiddels 1 gereed). De 504 B02 is een deel van het jaar schone slaapster en voor het overige doet ze wat ze moet doen, op een onnavolgbare manier. Ingetogen schoonheid en ingetogen betrouwbaarheid. Ik heb haar al weer 5 jaar en op een kapotte bobine na heb ik er nooit iets geks mee gehad.
Ik ben haar nu eens met de poetsmachine aan het verwennen. Heb me tbv mijn andere dame (een godin uit hetzelfde bouwjaar) eens gestort in de wereld van het auto-poetsen. Daarbij ging er een wereld voor mij open. Er bestaan zeker meer creme'pjes voor auto's dan voor vrouwen! met allemaal snelle hippe Amerikaanse namen. Gewapend met een goede poetsmachine kun je daarmee wel hele mooie resultaten boeken. Dus nu ook de 504 maar eens aan zo'n beurt onderworpen. Nog 1 zijkant en dan staat deze sjieke dame er ook weer patent bij. Ik hoop mij binnenkort weer eens op een evenement te vertonen. Graca lukt niet ivm familieverplichtingen maar het jubileumevenement 204/309/604 waarschijnlijk wel. Nog in de buurt ook. En dan hebben we de herfstkleurenrit nog. Ik heb er zin in!
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Re: Brullend leeuwtje

Berichtdoor SV605 » 31 aug 2015, 22:17

Toch goed je weer positief te horen over een Peugeot Bas :D :wink:

Sluit me volledig bij je aan : had mijn 406 zelfs bijna teruggekocht voor een paar honderd EUR , en ben er zelfs met mijn vrouw nog voor naar Hoogeveen gereden om live te kijken, maar rekenkundig was het niet verantwoord om een 406 met ruim 2,5 ton en verdacht aanvoelende koppeling te adopteren puur op sentimentele gronden :? :-| :-|

Is inmiddels geexporteerd, en ik weet bijna zeker dat ergens in Oost Europa nog een bekende 406 break rondrijdt :mrgreen:

Jouw cremes zijn aan mijn 404 (nog) niet besteed, die heeft eerst een flinke "paint make over " nodig :wink:

Groet

Steven
In een 605 hoef je niet hard te rijden om alles achter je te laten...

Peugeot 607 3.0 2002
Peugeot 607 Ref 2006
Peugeot 605 SRi 1990
Peugeot 107 XS 2007
Avatar gebruiker
SV605
 
Berichten: 582
Geregistreerd: 16 sep 2006, 22:07
Woonplaats: Winterswijk

Re: Brullend leeuwtje

Berichtdoor Steven- » 31 aug 2015, 23:25

Leuk, Bas! Hoewel ik je niet persoonlijk ken voel ik me vrij om je bij je voornaam te noemen op dit forum, iemand met 'Koffiemolen' aanschrijven voelt op de één of andere manier wat vreemd aan (.. :mrgreen: :wink: ). Leuk om te lezen dat je een 107 hebt aangeschaft. Voor wat betreft het design inderdaad de beste van het trio dat voortgekomen is uit de samenwerking tussen PSA en Toyota, naar mijn bescheiden mening.

Qua design vind ik hem zeker niet meer geslaagd dan de 108, maar dat komt wellicht omdat de 108 m.i. een heerlijk fris en vernieuwend exterieur heeft, en dat blijft bij mij dan snel hangen. Gewoon een vrolijke kar, met een gezicht dat mooi past bij de huidige Peugeot-familie.

Maar terugkomend op de 107: een zeer leuk wagentje, dat ook nog eens prettig rijdt en beschikt over een sympathieke uitstraling. Ik heb er ooit ééntje een dag geleend en moet zeggen dat de rijervaring zonder meer erg prettig was. Hing goed aan het gas, de 3-pitter liep prettig. Ik heb sowieso tot op heden veel prettige ervaringen gehad met 3-cilinders: ook de VW Up! en Kia Picanto waar ik ooit mee heb gereden bevielen uitstekend. Blijf het over het algemeen prettige motorisering vinden voor kleine wagentjes. Veel rijplezier ermee!

Mooi dat je ook de stap gezet hebt richting het cleanen en detailen van je auto. Ik ben zelf al een paar jaar een fervent liefhebber van het poetsen van auto's. Vind het voor mijzelf een morele plicht om mijn auto's er netjes bij te hebben staan. Ik neem er dan ook altijd goed de tijd voor en zorg voor de juiste spullen. En er is inderdaad enorm veel op de markt. Voor de keuze omtrent producten kun je altijd de diverse bekende websites bekijken, of je post hier een vraag. Succes!
Mvg, Steven.

205 CJ 1.1i 1991 ''Sneeuwwitje''
205 XR 1.1i 1991 ''Doornroosje''

Peugeot 205; als een leeuw.. zo sterk!
Avatar gebruiker
Steven-
 
Berichten: 3009
Geregistreerd: 06 mei 2013, 16:13
Woonplaats: Gouda

Re: Brullend leeuwtje

Berichtdoor Koffiemolen » 01 sep 2015, 21:57

@ Steven SV605: ik kan me dat helemaal voorstellen. Qua rijplezier scoort de 406 van alle auto's waarin ik ooit heb gereden (en dat zijn er best wel veel...) zondermeer in de top 5, afgewogen op alle aspecten van het rijden. Ken ook mensen die in die jaren een 406 leasten, die hebben het nog steeds over die auto! De onze was met bijna 3 ton nog geheel rammelvrij, en vrij van kratjes, ook in het interieur! Dat kon je van mijn 405's niet zeggen... :shock: Maar ook mijn 5008 vertoonde (los van alle stuurhuisperikelen) na 50k al meer rammels en kraakjes.

@Steven-: ik luister hier naar beide namen, geen probleem! :D Qua interieurdesign geef ik je zeker gelijk, daar heeft de 108 een forse stap vooruit gezet en ook het nieuwe familiegezicht spreekt mij wel aan. De neus is zondermeer chique voor een auto in deze klasse. En silhouet had het wat spannender gemogen, hoewel het bij de 108 veel uitmaakt welke uitvoering je voor je hebt staan.

Heb de ervaringen zowel de 108 als met de Picanto inderdaad ook opgedaan als leen-auto's voor een dag. Ik vind het rijgedrag, de algehele indruk en zitpositie van de 107 wat beter dan van de Picanto.

Mocht ik nog vragen hebben over de wondere wereld van het detailen dan weet ik je te vinden!
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Re: Ieder nadeel help ze voordeel...update: Brullend leeuwtj

Berichtdoor Koffiemolen » 04 sep 2015, 15:57

Ieder nadeel heb ze voordeel.....

Na exact een week plezierig woon-werk gebruik van de 107 had vrouwlief vandaag even een 'dingetje' met de 107...

Gedwongen door de stevige regenval waren de jongens vandaag niet met de fiets, maar met de auto naar school gebracht. En werden daar rond de middag weer opgehaald. De 107 stond in het straatje naast het schattige dorpsschooltje. Straatje en school liggen op een flinke helling (stukken van 10% om de hoek) en de woningen in het straatje liggen wat 'hoger'. Hun opritten zijn dus steil... De 107 stond geparkeerd tegenover een schuine oprit aan de overkant. Met daarop de Opel Meriva van oma die op de thee kwam. En niet voldoende op de handrem was gezet.... :?

Dus toen vrouwlief terugkwam van het schoolplein stonden er mensen om haar auto heen. "Is tie van u...?"
"Ehm, ja...hoezo?" "Nou, we moeten u iets vertellen..." :oops:

Wel zo netjes dat de verantwoordelijke erbij stond. De Meriva was tegen de achter zijkant van de 107 gereden en had de 107 opzij (!!) opgeschoven en gesandwicht tegen een muurtje aan de andere zijde. Dus heel knap: in 1x 2 beschadigde zijkanten. Een feest voor de schadehersteller dus...!

Gelukkig liepen er geen kinderen tussen. Niemand gewond alleen wat lak- en blikschade. Onze geweldige dealer gebeld (die 'mobiliteitsservice' in zijn naam heeft opgenomen :D ) en die gaf aan om maar meteen langs te rijden. Zo gezegd zo gedaan, vrouwlief daar naar toe. Balend natuurlijk. Jongste zoontje mee.

Nou, toen ze terug kwam keek ze al een stuk minder zuur. En mijn zoontje helemaal....

https://www.dropbox.com/s/zxrcaamd7wr1cpo/image1%20kopie.JPG?dl=0

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ze heeft de garage gesmeekt om vooral heel lang over het herstel te doen en een hele lange nazomer in het vooruitzicht te stellen... :wink:

Maar ik heb haar voor komende week de Volvo aangeboden, ik ga wel met de leen-auto... 8)
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Re: Ieder nadeel help ze voordeel..update: Brullend leeuwtje

Berichtdoor Jineuf » 04 sep 2015, 16:46

Afbeelding

Goede service van de dealer!
304 SLS '78, 406 Coupé V6 1999 (Peurari), 406 Break Hdi 90
Lid van de Peugeot Club Nederland sinds 1994
Avatar gebruiker
Jineuf
 
Berichten: 1410
Geregistreerd: 14 feb 2006, 19:11
Woonplaats: Soest

Re: Ieder nadeel help ze voordeel..update: Brullend leeuwtje

Berichtdoor Koffiemolen » 04 sep 2015, 20:16

Heb er een klein stukje mee gereden, maar herstel: ik ga volgende week toch maar gewoon met de Volvo of de Citroen ID... :?

Zithoek stoel niet instelbaar (kan zelfs bij mn ID van 1970), zitting spijkerhard en leuning niet traploos instelbaar. Kan mn zit niet vinden. Onderstel herinnert ogenblikkelijk aan mn 5008 van weleer: daar ga ik nooit vriendjes mee worden. Lomp en ongeraffineerd. Stuurwiel reageert op oneffenheden (klinkerweg). En met mooi weer pak ik toch lievrr mn 504 B02! Iemsnd idee wat voor 1.6 blok hier in ligt? Ovi geeft dat niet meer aan. Tot 3000 rpm niemand thuis, koppel minimaal.

Leuk voor de looks, meer niet. Hopelijk volgt er nog een cc obv het nieuwe emp2 onderstel. Moet een stuk betere combi zijn.
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Re: Ieder nadeel help ze voordeel..update: Brullend leeuwtje

Berichtdoor MarcoPeus » 04 sep 2015, 20:53

Vind m nog altijd een prachtige wagen om te zien, vooral open. Helaas is het "comfort" op zittingen en in onderstel Duits afgesteld en behoorlijk waardeloos. Mede dank zijn de zeer platte banden overigens. Groot probleem is ook het vrij hoge gewicht van ca 1550 kg (voor de THP althans). men wil tegenwoordig geen Frans veercomfort meer maar liever Duits. Waarom is me altijd een groot raadsel.
Die van mij was een 1.6 THP met 156 pk. Trok als een lier en bleef gaan. Als je een VTi hebt, heb je (dacht ik) 120 pk.
Jammer dat hij je niet bevalt maar look on the bright side, binnenkort heb je de 107 weer terug.
Saillant detail overigens, dit had je eigenlijk 2 maanden geleden moeten gebeuren, kon je open rijden. Nu is het weer zo slecht dat je blij bent dat de kap dicht is.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Ieder nadeel help ze voordeel..update: Brullend leeuwtje

Berichtdoor Koffiemolen » 04 sep 2015, 21:53

Helemaal waar! Dit zal de vti wel zijn. Thp heb ik eerder mee gefeden trekt beter onderin. Qua weer: als het cabrioletweer is geniet de 504 natuurlijk nog meer de voorkeur...dat zou een luxeprobleem zijn! :lol:
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Re: Ieder nadeel help ze voordeel..update: Brullend leeuwtje

Berichtdoor Bart-Peugeot » 04 sep 2015, 22:47

RDW geeft aan dat er 88kw in zit (kijk onder het kopje Motor&Milieu -> Milieuprestaties). Dus de 120pk.

Dit hok weegt 1455 kg leeg.

De 307cc kon er naar mijn mening nog wel mee door qua looks. Ik vind de kont van de 308cc veeeeel te zwaar ogen. Erg lomp.

En de facelift neus vind ik vreselijk.

Dus, doe mij maar een 107. En dat wil wat zeggen uit mijn mond, want ik zou mijn 106 nooit willen ruilen voor welke 107 dan ook. :D

Maar ik denk dat je vrouw en kinderen de cc wel geweldig vinden toch?! 8) En that counts!
In bezit van een 308 en 504.
Avatar gebruiker
Bart-Peugeot
 
Berichten: 2216
Geregistreerd: 24 mei 2006, 09:31
Woonplaats: Rijnmond

Re: Ieder nadeel help ze voordeel..update: Brullend leeuwtje

Berichtdoor ruit'48 » 05 sep 2015, 07:39

Zie dit draadje eigenlijk nu pas "het brullend leeuwtje" is inmiddels ook voor mij geen onbekende meer.
Sinds een paar maanden rijd ik er zeer regelmatig in , een automatique ,om precies te zijn, maar liefst 5 versnellingen
zicht baar via een indicatie op het het dashboard.
Het is niet mijn auto maar van een buurman die wegens een ernstige ziekte zelf niet meer kan rijden en triest genoeg
ook nooit meer zal kunnen rijden. Het "gebrul" viel mij eigenlijk direct op en deed me denken aan een 6 pitter.
In dat geval is de slogan van de D.K.W. 1000 hier van toepassing 3=6 Oudere forummers zullen zich dat ongetwijfeld
kunnen herinneren.
In ieder geval wens ik Bas en de zijnen vele gezonde kilometers in deze kleine maar dappere leeuw !

gr. Kees :wink:
-404 berline 1961 (prod. jaar '60)
Suzuki Baleno Estate 1.8 GTX automatic

Aime ta voiture, soigne~la , conduis bien et conduis toi bien !
Avatar gebruiker
ruit'48
 
Berichten: 6086
Geregistreerd: 22 nov 2008, 20:03
Woonplaats: Goeree ~ Overflakkee

Re: Ieder nadeel help ze voordeel..update: Brullend leeuwtje

Berichtdoor Koffiemolen » 12 sep 2015, 17:32

Dank Kees!

@Bart: geheel met jouw analyse eens.

Vorige week een uitgebreide rit met het gezin gemaakt en zo waar kon de kap zondag al open. Ik miste al na 5 km het comfort van de stoelen en de vering van de Volvo... :roll: Sorry...

De motor blijkt inderdaad de 1.6 Vti en die is niet meer van deze tijd en te licht voor deze zware auto. Op de snelweg draait het blokje bijna 4.000 rpm, mijn ID Break uit '71 draait (in z'n 5e) bij die snelheid net 3.000 rpm... Kortom, op de snelweg is het lawaaiig en onrustig. Wel een pluim voor de goede afsluitingen van de kap: windgeruis is echt minimaal.

Kapmechanisme is natuurlijk prachtig en trekt altijd bekijks. Vrouwlief kon daar de afgelopen dagen volop van genieten. Zo'n constructie is kostbaar in de productie en dat is ten koste gegaan van onderstel en afwerking denk ik. Verder vind ik het jammer dat de stoel vrij hoog staat en ik dus met mijn voorhoofd zowat tegen de dakrand vd voorruit aan zit. Bruin zul je nooit worden in zo'n auto. In mn 504 B02 wel! Daarin ervaar ik veel mer het echte cabrioletgevoel. Het is dus een compromis. Het moet uit de lengte of breedte komen. En dat is nou net het risico met zo'n auto: hij heeft pretentie. Maar maakt niet alles waar. Een 107 heeft GEEN pretentie. En maakt toch verdraaid veel waar. Het is relatief veel waar voor het geld. En dat vind ik leuk!

Vandaag was de 107 klaar en heb ik de voitures weer omgeruild. En eerlijk gezegd deed ik dat nog met plezier ook! Leuke babbel gehad met de Peugeotminnende (maar ook Matra!) verkoper en zo ging weer een tevreden klant (over de dealer ook niets dan lof!) huiswaarts.

Volgende week zaterdag ga ik trouwens een dag in een heel andere auto rondrijden: een Tesla Model 4S. Over pretenties gesproken. Ik ben een stevige petrol-head, maar sta open voor innovaties. En het concept en filosofie van Tesla spreken mij zeer aan. In die zin vind ik het de enige auto die echt in de voetsporen treedt van de Citroen DS: vanaf de basis is dit technisch echt een andere auto dan welke tot nu toe.

En zondag ben ik uiteraard deelnemer aan het jubileum-evenent 204, 309, 604. Met alle 3 heb ik rij-ervaring, alleen een 604 heb ik nooit zelf gehad. De andere twee: weemoed..... :cry: Voor een vroege 204 zou ik zomaar nog eens een keer kunnen bezwijken.... :roll:
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP


Keer terug naar Café des Sports

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten