Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
Steven- schreef:Leuk die herinneringen, Adri.Breeze schreef:Huh, die E nummers staan er nog steeds, maar kan me niet herinneren ze ooit apart op een bord gezien te hebben.
Het snelwegennetwerk is van oudsher genummerd met A-nummers. Echter, lange tijd werden alleen de E-nummers aangegeven. Zo was de E10 (van Groningen tot Parijs via de Afsluitdijk) een bekend wegnBreeze schreef:Nu altijd in combinatie met A nummers, maar wie let daar nog op? Alleen in Belgenland worden ze gebruikt geloof ik.
Ik weet inderdaad dat de E-nummers nog altijd getoond worden. Dit is verplicht conform het verdrag van Genève. In België worden snelwegen die beschikken over een Europees nummer nog wèl primair bewegwijzerd op E-nummer, wat betekent dat het A-nummer van de weg wordt weggelaten op de borden. Er zijn ook snelwegen die geen E-nummer hebben, zoals de A12 die weer aansluit op de Nederlandse A4. Vandaar dat dat wegnummer wel prijkt op de borden.
Die E-nummers zijn misschien handig ter geleiding van het internationale verkeer, maar zouden geen leidende rol moeten spelen. In de praktijk komen in België hele hoge wegnummers voor (wie prefereert E429 nou boven A8?) en is het eigenlijk ook gewoon onhandig. De E40 bestaat feitelijk uit drie snelwegen en de hectometering volgt het verloop van de A-nummers. Als je met pech langs de weg staat en de hulpdiensten alarmeert moet je eerst het A-nummer weten. En die zijn allerminst welbekend daar.. In Duitsland kan je niet op E-nummer rijden, want daar staan ze alleen op de afstandentableau's, niet op beslispunten. Wat mij betreft zijn de E-nummers in België hun doel volledig voorbij gesneld.
-------------------------------------------
jacqabe schreef:Leuke foto Steven! Links zie je Lampe modehuis. De heren Lampe en Brenninkmeijer (C&A) zijn hun eerste winkeltjes begonnen in Sneek. Ik ben werkzaam bij de fa Lampe in Sneek opgericht in 1875. Heeft niks meer met mode te maken maar nog wel steeds in de textiel, technische textielen waar we o.a. industriële filters uit produceren. Ik geef advies op dit vlak zodat men o.a. de emissies uit de schoorsteen binnen de toegestane normen kan houden.
Ik ben van plan om het oude logo van ons bedrijf op de deuren van mijn pickup te zetten.
Beetje gefotoshopt
A.B.203 schreef:Abe, dat busje is geen VW maar lijkt op een Ford maar meer waarschijnlijk is het een Fiat.
A.B.203 schreef:Een Ford Zephyr contra een kleiner model Ford ? De kreukelzone liep door tot aan de achterbank, niet best voor de inzittenden. Lijkt een groep studenten, die heren met stropdas.
Er staat ook nog iemand te roken en dat was in die jaren linke soep met uitstromende benzine.
RondeB schreef:Lijkt me een Lloyd LT500... Hoort thuis in het rijtje Duitsche twee-takt bestelautootjes begin jaren vijftig... Lloyd, DKW,Goliath, Gutbrod-atlas, Tempo Matador... Stuk voor stuk leuke hebbedingetjes om mee rond te pruttelen
Keer terug naar Café des Sports
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten