Hoi Paul, sorry. Ik had je reactie niet gelezen. Maar ik heb wel een antwoord voor je.
We zijn er nog! Helaas hebben we totaalplaatjes van de 405 nog altijd niet gemaakt, maar dat willen we pas doen als hij er op zijn best bij staat (iets met ijdelhheid en zo). Daarover later meer. We hebben in de tussentijd niet stilgezeten. In de winter is er vrijwel niets gebeurd maar de laatste weken zijn we weer op dreef geweest. Tijd voor een update!
Wat ooit begon als een grap, is inmiddels spreekwoordelijk uit de hand aan het lopen. Het aanzien van de 405 blijft ons telkens een glimlach bezorgen. Maar die glimlach kakt behoorlijk in, iedere keer als je die deur opentrekt en plaatsneemt in dat senioren-interieur. Dus we hebben het er eens over gehad en hebben wat ideeën over en weer uitgesproken en zijn daar maar eens mee aan de slag gegaan.
Even als reminder, dit treffen we telkens aan als we de deur opentrekken. Voor verbetering vatbaar zullen we maar zeggen.
Kijkende naar de Turbo 16 zie je een setje prachtige Sparco stoelen. Dat moet toch enigszins te benaderen zijn. Eerst nog even gekeken naar een wat goedkoper setje maar al snel waren we om, het moesten toch in ieder geval Sparco’s zijn. Dus zo gezegd, zo gedaan, een setje nieuwe Sparco Sprints besteld. Heerlijke stoelen!
Voor de montage hebben we de stoelframes van de originele stoelen aangepast. Is prima te doen. Ooit ook zo gedaan bij mijn 205, werkt perfect en scheelt ook de aanschaf van die dure Sparco frames.
Voordat we de Sparco’s konden inbouwen, hadden we nog wel een aantal andere ideeën. Dus eerst daarmee verder.
We hebben het interieur voor een groot deel gestript, deurpanelen, kofferbak bekleding, vloerkleed, isolatiematten, middenconsole en meer. Tevens hadden we nog een Speedline steelie onder een hoop stof liggen en aangezien we het reservewiel onder de kofferbak verwijderd hebben, zal deze zichzelf weer nuttig kunnen maken als reservewiel.
De vloer ziet er netjes uit onder de bekleding, het is tot nu toe echt een keiharde body gebleken. Het is lekker hobbyen zo, wetende dat de basis gewoon heel netjes is.
Dan weer verder. Kale deuren kunnen ons niet zo bekoren. De deuren van een 405 zijn aan de binnenkant ook lekker recht, dus dat geeft wel wat mogelijkheden. Dus hebben we weer wat ABS platen onze kant op laten komen om daar een paar paneeltjes van te vervaardigen. Ook hebben we via Track Day Parts een paar doorstraps besteld, niet alleen functioneel, maar het ziet er ook wel leuk uit.
Na al dat gerommel in het interieur konden de Sparco’s gehuisvest worden. Het aanzicht stemt ons zeer tevreden!
Als leuk extraatje, omdat Loek er toch een paar heeft liggen, hebben we er nog een 205 Rallye stuurtje ingeprikt. Het PTS logo is hier wel op zijn plaats denken we zo.
Als volgende staat de uitlaat en de achterdiffusor op de planning. De diffusor hebben we van ABS plastic gemaakt, maar doordat de uitlaat nog wat te beweeglijk is, heeft deze het ABS plastic ongegeneerd doen smelten. Het ziet er best creatief uit, maar kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. We willen dus een nieuwe diffusor maken van een metaalsoort en de uitlaat moet waarschijnlijk wat steviger gemonteerd worden.
Later meer!