Leuke truc CJIB

De off-topic rubriek. Voor onderwerpen die in geen van de andere rubrieken thuishoren. Ook je eigen 'stamtafel' in onze dorpskroeg: sterke verhalen, slappe hap, veel gezelligheid. Wij schenken natuurlijk uitsluitend LEEUW-bier... Santé!

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Leuke truc CJIB

Berichtdoor MarcoPeus » 02 jan 2014, 11:19

Opgelet!!!: Voor diegene die wel eens een envelop uit Leeuwarden krijgen van onze vrienden van het CJIB:
Ik krijg regelmatig bekeuring van personeelsauto's die weer eens schandalig te hard hebben gereden (4 km/u b.v.) dus heb ik lang geleden een adresboek vermelding gemaakt bij mijn internet bankieren, makkelijker dan iedere keer alles opnieuw intikken.
Afgelopen oktober kreeg ik er weer een van een dame die te hard gereden had dus ik denk meteen agenderen en vergeten. Per stom toeval zag ik dat de overboeking was geweigerd door de Rabo. Helaas zag ik dat dus gisteren pas terwijl de betaling de 23e binnen moest zijn. :evil: :evil: :evil:
Helaas geen reden waarom, meteen weer opnieuw ingekopt en vanmorgen zag ik dus dat hij weer afgekeurd was. :evil: :evil: :evil:
Blijkt dat het CJIB een nieuw rekeningnummer hanteert zonder dat op de bekeuring te vermelden. Het rekeningnummer staat ook piepklein vermeld zodat het niet echt opvalt. Zal dus wel een verhoging overheen komen helaas.

Voorkom dus verhogingen en let op als je er een zou krijgen en je klakkeloos uit je adresboek de gegevens overneemt. Leuk trucje voor het CJIB om weer wat extra pieken naar binnen te harken.

CJIB, BEDANKT! :evil:
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Leuke truc CJIB

Berichtdoor figlio del commesso » 02 jan 2014, 12:09

Die wijziging is in 2009 doorgevoerd en heeft ook op de acceptgiro's gestaan, meen ik me te herinneren.

Let wel op dat cjib verschillende rekeningen gebruikt voor de verschillende beschikkingen en voorstellen. Je betaalt bv een voorstel op een ander rekening dan een door de rechter opgelegde boete.

Je weet dat we inmiddels IBAN hebben :mrgreen:

Adios, JR
Avatar gebruiker
figlio del commesso
 
Berichten: 374
Geregistreerd: 17 aug 2005, 10:07
Woonplaats: Vught, n-Br

Re: Leuke truc CJIB

Berichtdoor jan-03 » 02 jan 2014, 13:29

MarcoWetzels schreef:Opgelet!!!: Voor diegene die wel eens een envelop uit Leeuwarden krijgen van onze vrienden van het CJIB:
Ik krijg regelmatig bekeuring van personeelsauto's die weer eens schandalig te hard hebben gereden (4 km/u b.v.) dus heb ik lang geleden een adresboek vermelding gemaakt bij mijn internet bankieren, makkelijker dan iedere keer alles opnieuw intikken.
Afgelopen oktober kreeg ik er weer een van een dame die te hard gereden had dus ik denk meteen agenderen en vergeten. Per stom toeval zag ik dat de overboeking was geweigerd door de Rabo. Helaas zag ik dat dus gisteren pas terwijl de betaling de 23e binnen moest zijn. :evil: :evil: :evil:
Helaas geen reden waarom, meteen weer opnieuw ingekopt en vanmorgen zag ik dus dat hij weer afgekeurd was. :evil: :evil: :evil:
Blijkt dat het CJIB een nieuw rekeningnummer hanteert zonder dat op de bekeuring te vermelden. Het rekeningnummer staat ook piepklein vermeld zodat het niet echt opvalt. Zal dus wel een verhoging overheen komen helaas.

Voorkom dus verhogingen en let op als je er een zou krijgen en je klakkeloos uit je adresboek de gegevens overneemt. Leuk trucje voor het CJIB om weer wat extra pieken naar binnen te harken.

CJIB, BEDANKT! :evil:

Ik kreeg een bericht dat een peugeot niet verzekerd zou zijn op 9 dec j.l..
De betaling aan de maatschappij heb ik gelukkig op het afschrift staan met het kenteken erbij..
Een maand eerder premie voor een heel jaar.. De verzekering had intern wel een geschorste voiture verzekerd en niet die wel aangemeld is..
Er is een complete hedze bezig in l'warden volgens mij..
Het word allemaal niet makkelijker..
gr jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Leuke truc CJIB

Berichtdoor MarcoPeus » 02 jan 2014, 15:01

@JR, vreemd, ik betaal per jaar zeker 6-8 boetes en het is me sinds 2009 nog niet opgevallen dat ik een ander rekeningnummer moest gebruiken. Ik kan me ook niet herinneren dat het op de acceptgiro's heeft gestaan. Ik bewaar alle boetes (mede omdat ik overal bezwaar op laat maken) dus ik zal er eens een paar bijhalen.
IBAN hebben we nog niet JR, dat gaat pas op 1-feb-2014 in.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php


Keer terug naar Café des Sports

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 63 gasten