Pagina 1 van 1

301 in NL?

BerichtGeplaatst: 25 dec 2013, 09:50
door michelv
Op een forum in Autoweek las ik dat er een 301 in NL op kenteken staat?
Iemand van hier?

groet michel

Re: 301 in NL?

BerichtGeplaatst: 25 dec 2013, 10:39
door MarcoPeus
Ik neem aan dat je een nieuwe bedoelt en niet deze:
Afbeelding

Je kunt er 1 kopen in Overijssel
http://link.marktplaats.nl/751934176

Re: 301 in NL?

BerichtGeplaatst: 25 dec 2013, 11:25
door marcel p
Er zijn in nederland enkele 301's. Deze zijn door iemand van pca naar nederland gekomen.
Een vriend van mij (pca-dealer) heeft sinds een paar maand een 301 op kenteken. Het is een 1.6hdi.
Hier wordt dagelijks mee gereden. De auto is trouwens te koop.

Re: 301 in NL?

BerichtGeplaatst: 25 dec 2013, 11:47
door ruit'48
MarcoWetzels schreef:Ik neem aan dat je een nieuwe bedoelt en niet deze:


Marco , weet je waar deze prent vandaan komt, ik heb sterk de indruk dat deze foto ergens aan de Zeeuwse kust is gemaakt
om precies te zijn West Kapelle..

gr. Kees

Re: 301 in NL?

BerichtGeplaatst: 25 dec 2013, 11:49
door MarcoPeus
Die vond ik op google. Heb peugeot 301 ingetoetst en toen kwam deze (na 300 Chinese 301's) in beeld.

Re: 301 in NL?

BerichtGeplaatst: 25 dec 2013, 13:08
door Martijn
michelv schreef:Op een forum in Autoweek las ik dat er een 301 in NL op kenteken staat?
Iemand van hier?

groet michel


Peugeot Nederland importeert ze niet, maar er zijn enkele autobedrijven in Nederland die auto's uit onder andere Polen halen. Prijstechnisch niet zo interessant door BPM

Re: 301 in NL?

BerichtGeplaatst: 25 dec 2013, 19:54
door MarcoPeus
Ik vroeg me vanmorgen af waarom Peugeot dat niet doet?
Het zou kunnen zijn dat het model niet verkoopt maar dat weet je pas als je m in de markt zet denk ik. Hetzelfde geldt voor de 408.

Re: 301 in NL?

BerichtGeplaatst: 25 dec 2013, 21:25
door Mark Meinders
http://link.marktplaats.nl/751934176

en ik snap wel waarom Peugeot dit model zelf niet invoert.....

Re: 301 in NL?

BerichtGeplaatst: 25 dec 2013, 21:27
door Mark Meinders
http://link.marktplaats.nl/751934176


en ik snap wel waarom Peugeot zelf dit model niet invoert.....

Re: 301 in NL?

BerichtGeplaatst: 28 dec 2013, 13:14
door michelv
De oude 301 is inderdaad mooier dan de nieuwe 301....
Ik vraag me af wat de afwegingen zijn om een auto wel of niet in Nederland te verkopen door Peugeot. Elke verkochte auto telt, vooral nu PSA het moeilijk heeft.

Re: 301 in NL?

BerichtGeplaatst: 28 dec 2013, 13:45
door Gilletti
michelv schreef:De oude 301 is inderdaad mooier dan de nieuwe 301....
Ik vraag me af wat de afwegingen zijn om een auto wel of niet in Nederland te verkopen door Peugeot. Elke verkochte auto telt, vooral nu PSA het moeilijk heeft.


Gezien de prijsstelling door CO2/BPM e.d. zullen er niet veel van verkocht worden.
Daarnaast is een sedan in het C-segment hier niet geliefd.

Naast verkopen moet je ook een serviceorganisatie optuigen. Denk dat dat meer kost dan je denkt.

Re: 301 in NL?

BerichtGeplaatst: 28 dec 2013, 13:51
door jan-03
Gilletti schreef:
michelv schreef:De oude 301 is inderdaad mooier dan de nieuwe 301....
Ik vraag me af wat de afwegingen zijn om een auto wel of niet in Nederland te verkopen door Peugeot. Elke verkochte auto telt, vooral nu PSA het moeilijk heeft.


Gezien de prijsstelling door CO2/BPM e.d. zullen er niet veel van verkocht worden.
Daarnaast is een sedan in het C-segment hier niet geliefd.

Naast verkopen moet je ook een serviceorganisatie optuigen. Denk dat dat meer kost dan je denkt.

Dat word nu gewoon anders gedaan Henk, ze geven geen service meer.. :mrgreen: ..
Was maar een flauw grapje maar ik denk dat je gelijk hebt Henk..
Een bascule weegschaal in het midden, 1 kant de kosten, andere kant de baten..
Den Hollander is ook nog vrij mondig dus een voiture moet eigenlijk haast storingsvrij zijn anders staan de forums weer vol met geklaag :roll: ..
Uitglijders voorkomen zal ook een pre zijn..
gr jan.

Re: 301 in NL?

BerichtGeplaatst: 28 dec 2013, 23:36
door Martijn
MarcoWetzels schreef:Ik vroeg me vanmorgen af waarom Peugeot dat niet doet?
Het zou kunnen zijn dat het model niet verkoopt maar dat weet je pas als je m in de markt zet denk ik. Hetzelfde geldt voor de 408.

Redenen te over. Ten eerste : sedan met kofferbak is niet populair in NL, dus grote aantallen hoef je niet te verwachten. Prijskopers trek je niet direct met deze auto, want onder de 10 mille kan je hem echt niet aanbieden. Gezien de concurrentie is de keuze van een prijskoper voor een grotere stationcar van een ander merk te verwachten.
Daarnaast : de 301 is een goede auto maar qua rijcomfort en afwerking niet te vergelijken met een moderne Peugeot. Daardoor past het model niet bij het gamma wat men in NL voert, en bij de concurrenten die hier op de markt zijn. En tel daar dan nog de kosten van het voeren van een model bij op ( marketing, drukwerk, training, voorraad etc) dan is het voor kleine aantallen niet interessant. Dito voor 4008 : voor Nederland was alleen vierwielaandrijving en diesel voorzien. Met de Nederlandse BPM en CO2 belasting niet interessant. Zeker als de concurrent wel tweewiel aangedreven benzines heeft.