jan-04 schreef:Harrie schreef:Bij een 1000 moest je wel 1 of 2 zakken zand voorin leggen, anders ging de voorkant richting boom of sloot....
Daarom zijn er meer eenden over gebleven dan Sima 1000 auto's !!!!!!!!!!
Ik heb er nooit zelf in gereden..
Ik weet eigenlijk ook niet hoe het met deze afgelopen is..
gr jan
Mijn vader reed in de jaren zestig een 1000 GLS Phase 1. De GLS was een luxe uitvoering van de 1000, met grote skaileren stoelen, een mooier dashboard (met lintsnelheidsmeter!) en nogal wat chroom aan de buitenkant. Standaard lagen er een paar flinke stoeptegels in de bagageruimte, want die 1000 was inderdaad sneeky. In het begin stond de auto nog op de toen nog vrij gebruikelijke diagonaalbanden, was helemaal levensgevaarlijk. Toen die versleten waren, liet mijn vader er radiaalbanden onder zetten. Herinner me nog dat ik als kind op de achterbank van de 1000 zat. Zelfs de kleur weet ik nog: Rouge Borromées. Laat zich het best omschrijven als bordeauxrood metallic.
sleutelen aan de 1000 was niet altijd een genot. Met name vervangen van de bougies. Op de achterste bougie heeft menig monteur het vloeken geleerd. Was bijna niet bij te komen.